Η Volkswagen, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, αναμένει στην καλύτερη περίπτωση μια ελαφρά αύξηση του περιθωρίου κέρδους της για το 2025, είπε, συνδυάζοντας τους αντιπάλους δίνοντας μια συγκρατημένη προοπτική για το επόμενο έτος καθώς ο κλάδος μάχεται την αδύναμη ζήτηση και τις εμπορικές εντάσεις, αναφέρει το Reuters. Όπως και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen προσπαθεί να παράγει

πιο προσιτά μοντέλα EV για να καλύψει τη διαφορά με τους φθηνότερους Ασιάτες ανταγωνιστές, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει σημαντικά υψηλότερο κόστος κατασκευής, ένα πρόβλημα που προσπαθεί να αντιμετωπίσει μέσω μιας βαθιάς μείωσης του κόστους.

Το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου αναμένεται να κυμαίνεται από 5,5% έως 6,5%, σε σύγκριση με 5,9% το 2024, με προοπτική καθαρής ταμειακής ροής στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις 2 έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ (5,45 δισ. δολάρια) - έναντι 5,0 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024.

«Δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτήν την οικονομική προοπτική», δήλωσε την Τρίτη ο επικεφαλής οικονομικών Arno Antlitz σύμφωνα με το προηγμένο κείμενο ομιλίας.

«Αντικατοπτρίζει τις τρέχουσες προκλήσεις στην παγκόσμια οικονομία και μια βιομηχανία που βρίσκεται στη μέση ενός θεμελιώδους μετασχηματισμού», πρόσθεσε, επισημαίνοντας το υψηλό κόστος της αύξησης της αυτονομίας ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και της παραγωγής κυψελών μπαταρίας.

Οι προοπτικές για το 2025 δεν επηρεάζουν τον πιθανό αντίκτυπο των εμπορικών δασμών που απειλούνται από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές από το Μεξικό ή την Ευρώπη, είπε ο Antlitz.

Ο Όμιλος Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένος στα δασμολογικά σχέδια του Τραμπ για το Μεξικό και τον Καναδά, καθώς τα τμήματα Audi και Porsche δεν έχουν κατασκευαστική βάση στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις της μάρκας επιβατικών αυτοκινήτων VW στις ΗΠΑ αποτελούνται κυρίως από εισαγωγές από το εργοστάσιό της στο Μεξικό, ενώ οι μπαταρίες επρόκειτο να προέρχονταν από ένα εργοστάσιο κυψελών που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Καναδά.

Ο Ferdinand Dudenhoeffer, επικεφαλής της δεξαμενής σκέψης CAR στο Πανεπιστήμιο του Duisburg-Essen, είπε ότι η Volkswagen ήταν πολύ επικεντρωμένη στη Γερμανία με το υψηλό κόστος της και είχε μεγαλύτερα προβλήματα, ιδιαίτερα για τις μάρκες Porsche και Audi.

«Ο Ντόναλντ Τραμπ και οι δασμολογικοί του πόλεμοι δεν θα κάνουν την κατάσταση ευκολότερη για την Porsche και την Audi... αναμένονται πρόσθετα βάρη», είπε.

Οι μετοχές της Volkswagen, οι οποίες έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σημείωσαν άνοδο 2,3% στις πρώτες συναλλαγές..

Ο όμιλος πρότεινε μέρισμα 6,36 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή για το 2024, από 9,06 ευρώ που είχε καταβληθεί για το προηγούμενο έτος, αντανακλώντας τις συνεχιζόμενες προσπάθειες αποταμίευσης μετά από σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας και παραγωγικής ικανότητας που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο.

Το πενταετές επενδυτικό της σχέδιο για το 2025 έως το 2029 ανέρχεται συνολικά σε 165 δισεκατομμύρια ευρώ, 15 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερο από τον προηγούμενο γύρο, ανέφερε.

Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 15% το 2024 στα 19,1 δισεκατομμύρια ευρώ (20,8 δισεκατομμύρια δολάρια) με έσοδα 324 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις δημοσκόπησης της LSEG.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr