Με ιδιαίτερα έντονη μεταβλητότητα «υποδέχτηκαν» τον καταιγισμό δασμών του Ντόναλντ Τραμπ οι 27 εισηγμένες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων στη Wall Street, με έρευνα της «Ν» να αποτυπώνει ένα δυναμικό roller coaster στους δείκτες των σχετικών μετοχών.
Ουσιαστικά, όπως δείχνουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι επενδυτές αξιολογούν τις επιπτώσεις των νέων δασμών που έθεσαν σε ισχύ οι ΗΠΑ και τα πιθανά αντίμετρα. Ωστόσο -βάσει της έρευνας- γίνεται ολοένα και πιο ορατό ένα μοτίβο σε συγκεκριμένους κλάδους της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Μοτίβο, το οποίο δεν απέχει και πολύ από την «υποδοχή» που επιφύλαξαν οι επενδυτές στην επικράτηση του Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές.
Στο πλαίσιο αυτό, η πλειονότητα του κλάδου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και των εταιρειών που διαχειρίζονται containerships βίωσε και τα μεγαλύτερα απόνερα από τα αυξημένα κύματα των πρόσφατων οικονομικών εξελίξεων. Μικτά πρόσημα καταγράφηκαν στα πλοία μεταφοράς πετρελαίου, τόσο αργού όσο και στα product tankers, ενώ ασθενικές ήταν οι διακυμάνσεις στις τιμές των μετοχών του κλάδου μεταφοράς αερίου (LNG και LPG Carriers). Ενδεικτικά, το κλείσιμο της εβδομάδας κινήθηκε για τις περισσότερες μετοχές (14 εταιρείες) στα «κόκκινα».
Σε ό,τι αφορά την εικόνα των μετοχών των 27, σε σύγκριση με την περίοδο αμέσως μετά την 4η Νοεμβρίου και την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ για 2η θητεία στον Λευκό Οίκο, η πλειονότητα των εισηγμένων βίωσε μια κατακόρυφη πτώση, η οποία για τις περισσότερες εταιρείες ήταν διψήφια. Αντίθετα, μόνο μία εταιρεία είδε την τιμή της μετοχής υψηλότερα και μία παρέμεινε αμετάβλητη.
Η εικόνα ανά εταιρεία
*** H μετοχή της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, κατέγραψε πτώση 0,96%, ενώ η τιμή της διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 16,07 δολάρια (20% κάτω από τις αμερικανικές εκλογές). Η Star Bulk Carriers διαχειρίζεται 155 bulk carriers, ενώ για το 2024 είχε έσοδα 1,26 δισ. δολ.
*** Με αύξηση 2% έκλεισε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μετά την «πρεμιέρα» των δασμών, η μετοχή της Costamare του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, η οποία διαπραγματεύεται στα 10,36 δολάρια (μείωση 26% από την επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ τον περασμένο Νοέμβριο). Πρόσφατα, η Costamare ανακοίνωσε πως έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολαρίων σε τζίρο. Ο στόλος της αποτελείται σε 68 containerships, ενώ στην πλοιοκτησία της η Costamare Bulkers διαθέτει 38 πλοία.
*** Σε ό,τι αφορά την Danaos Corp., συμφερόντων του δρ. Ιωάννη Κούστα, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε οριακή αύξηση 0,9%, ενώ διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 80,70 δολ. (πτώση 5,9% από τις κάλπες στις ΗΠΑ). Η Danaos έκλεισε το 2024 με 3,4 δισ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα, ενώ ο στόλος της αριθμεί 73 containerships και 10 capesize bulk carriers.
*** Η μετοχή της Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, είδε την τιμή της μετοχής να ανεβαίνει οριακά κατά 0,4% (40,72 δολάρια - μείωση 21% από την εκλογή Τραμπ). Η εταιρεία έχει συμβασιοποιημένα έσοδα 3,6 δισ. δολ. και ο στόλος της αποτελείται από 176 πλοία (70 bulk carriers, 56 tankers και 50 containerships).
*** Αύξηση 10,6%, στα 23,43 δολάρια (0,9% κάτω από την 4η Νοεμβρίου), κατέγραψε και η μετοχή της Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, η οποία διαθέτει 71 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 1.118 έως 11.040 TEUs.
*** Η μετοχή της Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νίκου Τσάκου, εμφάνισε πτώση 2,3% μετά τον δασμολογικό πόλεμο (16,57 δολ.), ενώ αντίστοιχα η τιμή έπεσε 18,09% σε σύγκριση με το κλείσιμο μετά τις κάλπες στις ΗΠΑ. Η εταιρεία διαθέτει μίνιμουμ συμβασιοποιημένα έσοδα 2 δισ. δολαρίων για τα επόμενα χρόνια, ενώ ο στόλος της αποτελείται από dual fuel δεξαμενόπλοια (συνολικά διαθέτει 74 πλοία, εκ των οποίων τα 10 είναι υπό ναυπήγηση).
*** Αντίστοιχη εικόνα και για την Dorian LPG, συμφερόντων Τζον και Άλεξ Χατζηπατέρα, η οποία κατέγραψε πτώση 2,20%, ενώ η τιμή της διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 20,96 δολάρια (πτώση 19,3% από τις αμερικανικές εκλογές). Η εταιρεία διαθέτει 25 σύγχρονα VLGCs (Very Large Gas Carriers), συμπεριλαμβανομένων 20 ECO VLGCs και τεσσάρων ECO VLGCs διπλού καυσίμου.
*** Οριακή άνοδο κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping Inc. συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, η οποία έχει υπό την κατοχή της 38 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,4 εκατ. dwt, ενώ έχει παραγγείλει δύο kamsarmax. Συγκεκριμένα, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε πτώση 0,56% και διαπραγματεύεται στα 1,81 δολ. Η πτώση συγκριτικά με την ημερομηνία επικράτησης του Ντόναλντ Τραμπ αγγίζει το 17%.
*** Με μείωση 2,36% έκλεισε η τιμή της μετοχής της Safe Bulkers, o στόλος της οποίας αποτελείται από 46 πλοία στο νερό και 7 υπό ναυπήγηση. H μετοχή της εισηγμένης διαπραγματεύεται στα 3,80 δολάρια (μείωση 11% από την 4η Νοεμβρίου).
*** Αμετάβλητη παρέμεινε η μετοχή της Castor Maritime, συμφερόντων του Πέτρου Παναγιωτίδη, η οποία διαχειρίζεται 13 πλοία, 11 bulk carriers και δύο containerships. Συγκεκριμένα, η τιμή της διαπραγματεύεται στα 2,59 δολάρια (26% κάτω από τις αμερικανικές κάλπες).
*** Η Capital Clean Energy Carriers Corp κατέγραψε οριακή πτώση 0,36% (19,53 δολάρια) ακολουθώντας την τάση της πλειονότητας των εταιρειών. Ωστόσο, μετά την εκλογή Τραμπ, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε άνοδο 3,9%. Ο στόλος της CCEC περιλαμβάνει 14 πλοία, ενώ αναμένεται η παραλαβή ακόμη 16 LNG/Cs τελευταίας γενιάς.
*** Σε ό,τι αφορά την Dynagas LNG Partners (συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου), η οποία διαχειρίζεται έξι LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας περίπου 914.000 κυβικών μέτρων, σημειώθηκε άνοδος 3,19%, ενώ η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται στα 3,95 δολάρια (μείωση 5,7% από την εκλογή Ντ. Τραμπ).
*** Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά EuroDry, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, κατέγραψε άνοδο 2,56% (11,18 δολάρια - πτώση 27,1% από τις κάλπες στις ΗΠΑ). Η EuroDry ελέγχει 13 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 918.502 dwt.
*** Αντίθετα, πτώση 0,57% εμφάνισε η Euroseas, επίσης συμφερόντων του Αρ. Πίττα, η οποία έχει υπό την κατοχή της 22 containerships.
*** Η Globus Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, σημείωσε πτώση 2,40% με τη μετοχή της να διαπραγματεύεται στο 1,29 δολάριο (μια μείωση 15,6% από της εκλογή Τραμπ). Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν στόλο από 10 bulk carriers.
*** Με αρνητικά πρόσημα (1,24%) «υποδέχθηκε» τους δασμούς Τραμπ και η τιμή της μετοχής της Ιmperial Petroleum, συμφερόντων του Χάρη Βαφειά. Η εταιρεία ελέγχει συνολικά 11 πλοία, εκ των οποίων εννέα tankers και δύο bulk carriers. Μετά τις αμερικανικές εκλογές, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε πτώση 36%.
*** H OceanPal, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, που διαχειρίζεται έναν στόλο πέντε bulk carriers, εμφάνισε οριακά αρνητικά πρόσημα με 0,09% στο 0,97 δολ. (πτώση 34,8% από την 4η Νοεμβρίου).
*** Από την πλευρά της, η Okeanis Eco Tankers του ομίλου Αλαφούζου κατέγραψε πτώση 2,6%, ενώ η μετοχή της διαπραγματεύεται στα 21,79 δολ. (μια μείωση 7,9% από τις 4/11). Η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο 14 tankers, συνολικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. dwt.
*** Η Performance Shipping, επίσης συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του Δ.Σ., Αλίκη Παληού, εμφάνισε άνοδο 1,35% (1,54 δολ.), ενώ η πτώση μετά τις αμερικανικές κάλπες άγγιξε το 20%. Η Performance ελέγχει συνολικά επτά tankers, χωρητικότητας περίπου 740.00 dwt.
*** Στο ίδιο μήκος κύματος και η Pyxis Tankers, συμφερόντων του Βαλέντιου Βαλέντη, η οποία διαχειρίζεται τέσσερα πλοία, εκ των οποίων τρία tankers και ένα bulk carrier. Η εισηγμένη κατέγραψε μείωση 2,27% στα 3,47 δολ. (πτώση 13,8% μετά την εκλογή Τραμπ).
*** Η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη, σημείωση πτώση 0,29% (7,09 δολ.) μετά την επιβολή δασμών και 22,9% μετά τις αμερικανικές κάλπες. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 21 capesize bulk carriers.
*** Μία ακόμη εισηγμένη συμφερόντων του Χάρη Βαφειά, η StealthGas, κατέγραψε αύξηση 1,64% στα 5,74 δολ. (πτώση 2,96% από την επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ). Η εταιρεία έχει υπό την κατοχή της 31 LPG carriers.
*** Με οριακά θετικό πρόσημο (0,66%) έκλεισε η μετοχή της Top Ships, η οποία ελέγχει έναν στόλο οκτώ tankers. Η τιμή μετοχής της εταιρείας συμφερόντων Ευάγγελου Πιστιόλη διαπραγματεύεται στα 6,05 δολάρια (19,9% κάτω από τον περασμένο Νοέμβριο).
*** Η εισηγμένη στο Nasdaq Toro Corp., συμφερόντων του Πέτρου Παναγιωτίδη, κατέγραψε πτώση ύψους 1,5% (2,54 δολάρια), ενώ η τιμή της μετοχής παρέμεινε αμετάβλητη σε σύγκριση με την περίοδο μετά τις αμερικανικές εκλογές. H Toro διαχειρίζεται έναν στόλο πέντε πλοίων, εκ των οποίων τέσσερα LPG carriers.
*** H United Maritime Corporation, συμφερόντων Σταμάτη Τσαντάνη, κατέγραψε άνοδο 8,12%, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται στα 1,74 δολάρια (24,3% κάτω από τις 4/11). Η εταιρεία λειτουργεί έναν στόλο οκτώ bulk carriers, χωρητικότητας 922.054 dwt.
*** Η Icon Energy, συμφερόντων της Ισμήνης Παναγιωτίδη, είδε την τιμή της μετοχής της να παραμένει αμετάβλητη στο 0,13 δολ. (πτώση 96% μετά την επικράτηση Τραμπ). Η εταιρεία διαθέτει δύο φορτηγά πλοία.
*** Τέλος, η τρίτη εταιρεία συμφερόντων του Χάρη Βαφειά, C3is Inc., κατέγραψε αύξηση 5,6% (0,79 δολ. - πτώση 28% από τις κάλπες στις ΗΠΑ). Η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο τεσσάρων πλοίων, τριών bulkers και ενός tanker.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")