Τρεις Ιαπωνικές Εταιρείες «Τρέχουν» το Σχέδιο τους για Μεγάλο Πλοίο που θα Χρησιμοποιεί Αμμωνία

Τρεις Ιαπωνικές Εταιρείες «Τρέχουν» το Σχέδιο τους για Μεγάλο Πλοίο που θα Χρησιμοποιεί Αμμωνία
energia.gr
Δευ, 17 Μαρτίου 2025 - 13:49

Οι Mitsubishi Shipbuilding Co., Mitsui OSK Lines και Namura Shipbuilding Co εντείνουν τις προσπάθειές της για να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη της αμμωνίας ως καυσίμου για τη βιομηχανία και τον ναυτιλιακό τομέα. Τα σχέδια έλαβαν αρχική έγκριση σχεδιασμού από την ClassNK (Nippon Kaiji Kyokai, η οποία εξέτασε τα βασικά σχέδια σχεδιασμού και την αξιολόγηση κινδύνου κατά την απονομή Έγκρισης κατ' αρχήν (AiP).

Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ των τριών ιαπωνικών εταιρειών που υπογραμμίζουν ότι ανταποκρίνονται γρήγορα στις μελλοντικές απαιτήσεις, τα σχέδια έχουν ολοκληρωθεί με περισσότερες λεπτομέρειες από ό,τι απαιτείται γενικά για τη διαδικασία AiP και εστιάζουν στο δυναμικό της αγοράς ως μεταβατικό καύσιμο για σχέδια ηλεκτροπαραγωγής και τον ναυτιλιακό τομέα καθώς και ως φορέας υδρογόνου.

Η Mitsubishi Shipbuilding, η Mitsui OSK Lines και η Namura Shipbuilding εργάζονται για την ανάπτυξη ενός βασικού σχεδιασμού για έναν μεγάλο μεταφορέα με χρήση αμμωνίας. Αναφέρουν ότι το σκάφος προορίζεται να έχει κινητήρα που χρησιμοποιεί αμμωνία ως κύρια πηγή καυσίμου, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από το σκάφος. Επιπλέον, η απόδοση ενσωματώνει το άκαμπτο σύστημα πανιών, Wind Challenger, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Mitsui OSK Lines και την Oshima Shipbuilding Co. και αναπτύχθηκε για πρώτη φορά το 2022.

Το πλοίο έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ακόμη μεγαλύτερο από το συμβατικό τμήμα για πλοία Very Large Gas Carrier/Very Large Ammonia Carrier (VLGC/VLAC). Σύμφωνα με το έργο, αυτό θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των θαλάσσιων μεταφορών. 

Ο επαναστατικός σχεδιασμός του πλοίου που αναφέρουν ικανοποιεί τους περιορισμούς εισόδου στο λιμάνι σε μεγάλα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας στην Ιαπωνία. Εξασφαλίζει συμβατότητα μεταξύ των τερματικών φόρτωσης/εκφόρτωσης αμμωνίας και των συνδέσεων διακίνησης φορτίου σε επίπεδο σχεδόν ισοδύναμο με τα υπάρχοντα VLGC.

Αναμένεται ότι τα πρώτα πλοία θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.
 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr