Η Volkswagen σχεδιάζει μία δυναμική επιστροφή στην Κίνα προκειμένου να κερδίσει το χαμένο έδαφος των προηγούμενων ετών. Η νέα στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει την κυκλοφορία αποκλειστικών μοντέλων με έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα και την τεχνολογική καινοτομία, αρκετά διαφορετική από την προσέγγιση που ακολουθείται στις δυτικές αγορές

Ο γερμανικός κολοσσός ευελπιστεί να κλείσει την ψαλίδα με τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αποτελούν πλέον σοβαρό ανταγωνιστή.

Αλλαγή ταχύτητας για το μάρκετινγκ της VW στην Κίνα, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αξιοποιεί μεθόδους προσαρμογής στην τοπική ζήτηση ώστε να καταστήσει τα μοντέλα της πιο ελκυστικά στους Κινέζους καταναλωτές. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η VW και η εταίρος της στην Κίνα, FAW Group, σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν 11 νέα μοντέλα αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Τα 10 από αυτά τα οχήματα θα φέρουν το μπραντ της VW, περιλαμβάνοντας 6 συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα, 2 ηλεκτρικά οχήματα μεγάλου εύρους, και 2 υβριδικά οχήματα. Το τελευταίο όχημα θα φέρει το μπράντ της Jetta, του σχήματος που διαχειρίζονται από κοινού VW και FAW Group. Τα νέα μοντέλα αναμένονται στην αγορά εντός του 2026.

Αυτό όμως θα είναι μόνο το πρώτο βήμα για τη στρατηγική του γερμανικού γίγαντα στην Κίνα. Η VW στοχεύει να κυκλοφορήσει 40 νέα μοντέλα για τους Κινέζους πελάτες της μέσα στην επόμενη διετία, στοχεύοντας σε ετήσιες πωλήσεις 4 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το 2030. Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, ενώ η εταιρεία ποντάρει και στην τεχνολογική αιχμή, διευρύνοντας την υφιστάμενη συνεργασία της με την κινεζική Xpeng στους τομείς του οδηγικού λογισμικού και της ταχείας φόρτισης.

Η έμφαση που δίνει η VW στην ηλεκτροκίνηση βασίζεται στην πραγματικότητα της κινεζικής αγοράς, με τους Κινέζους οδηγούς να στρέφονται στη νέα γενιά οχημάτων. Ως εκ τούτου, αυτή είναι η μόνη βιώσιμη προσέγγιση για τη VW αν επιθυμεί να ανταγωνιστεί τους εγχώριους κατασκευαστές όπως η BYD. Συνολικά, ο Όμιλος VW κατέγραψε μία πτώση 9,5% στην Κίνα για το 2024.

 
Οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών βρίσκονται σε πτωτική πορεία στην Κίνα. Πηγή: Bloomberg.

Αξίζει βέβαια να αναδειχθεί η διαφορετική προσέγγιση που ακολουθεί η VW στις δυτικές αγορές. Υπενθυμίζεται πως ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε βρεθεί σε εξαιρετικά δυσχερή θέση τους προηγούμενους μήνες, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα ήταν κάθε άλλο παρά αισιόδοξα. Η αδυναμία της VW να αναπτύξει επιτυχημένα τον τομέα της ηλεκτροκίνησης θεωρήθηκε ως ο βασικός παράγοντας αποτυχίας για τη στρατηγική της εταιρείας στις δυτικές αγορές. Μάλιστα, ορισμένα στελέχη του κολοσσού είχαν επικρίνει την ηλεκτροκίνηση, προβλέποντας πως δεν έχει ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης, ενώ απαιτούσαν επιπλέον περιθώρια για τη μείωση των ρύπων τους όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία.  

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr