Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Nikkei , ξεκινώντας από το οικονομικό έτος 2025, η Toyota θα προμηθεύει μπαταρίες για τα περίπου 400.000 υβριδικά Honda που πωλούνται στις ΗΠΑ.
Η Honda χρησιμοποιεί επί του παρόντος μπαταρίες από την Κίνα και την Ιαπωνία για οχήματα που πωλούνται στις ΗΠΑ, αλλά η εταιρεία (όπως και οι περισσότερες) προετοιμάζεται για αλλαγές υπό τον Τραμπ.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Honda, συμπεριλαμβανομένων των EV και των υβριδικών, αντιπροσώπευαν πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων στις ΗΠΑ πέρυσι. Η εταιρεία πούλησε πάνω από 308.500 υβριδικά και 40.400 ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ το 2024. Οι μπαταρίες πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν στο CR-V και σε άλλα υβριδικά οχήματα της Honda.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, τέθηκε σε ισχύ ένας επιπλέον δασμός 10% στις εισαγωγές από την Κίνα. Και αυτό είναι πάνω από το 10% που επιβλήθηκε τον Φεβρουάριο.
Με περισσότερα αναμενόμενα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 25% στα οχήματα που εισάγονται από την Ιαπωνία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συσφίγγουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Ένας δασμός 25% στα ιαπωνικά οχήματα, από 2,5% σήμερα, εκτιμάται ότι θα κοστίσει στις έξι μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ.
Οι δασμοί στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά θα μπορούσαν να κοστίσουν στη Honda περίπου 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο. Η συνεργασία με την Toyota για τη χρήση των μπαταριών της για τα υβριδικά της είναι μέρος των ευρύτερων παγκόσμιων σχεδίων της Ιαπωνίας για να απαλλαγεί από την εξάρτηση από την Κίνα και άλλους για μπαταρίες και άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες.
Ως το πρώτο εσωτερικό εργοστάσιο μπαταριών της Toyota εκτός Ιαπωνίας, το εργοστάσιο θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι καθώς τίθενται σε ισχύ οι δασμοί του Τραμπ. Η εξασφάλιση της Honda ως αγοραστή θα βοηθήσει ήδη την Toyota να μειώσει το κόστος καθώς αυξάνει την παραγωγή.
Η Toyota σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV, PHEV και υβριδικών) στη Βόρεια Αμερική από περίπου 40% πέρυσι σε 80% έως το 2030.