LR: Η Eλλειψη Προμήθειας e-fuels Καθυστερεί την Yιοθέτηση Kινητήρων Μεθανόλης από τα Πλοία

LR: Η Eλλειψη Προμήθειας e-fuels Καθυστερεί την Yιοθέτηση Kινητήρων Μεθανόλης από τα Πλοία
Πεμ, 20 Μαρτίου 2025 - 13:10

Το Lloyd's Register (LR) ενημέρωσε τη μελέτη του 2023 σχετικά με τη μετασκευή κινητήρων καθαρού καυσίμου για να ληφθούν υπόψη οι αλλαγές στην αγορά πράσινης ενέργειας. Η χαμηλή διαθεσιμότητα συνθετικών καυσίμων θα καθυστερήσει το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα για την υιοθέτηση κινητήρων με μεθανόλη, σύμφωνα με το LR, και περισσότερα πλοία θα πρέπει

να μετασκευαστούν αργότερα, εάν ο στόλος θέλει να εκπληρώσει τους στόχους εκπομπών του ΙΜΟ. 

"Μια βασική υπόθεση της προηγούμενης μοντελοποίησης ήταν ότι όλα τα πλοία που θα κατασκευαστούν μετά το 2027-2030 θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών. Χωρίς περαιτέρω αποτελεσματικούς οδηγούς για την άντληση αυτών των καυσίμων ή προοπτικές σχετικά με τη διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων, αυτή η ημερομηνία θα μπορούσε να πάει πίσω – που σημαίνει ότι περισσότερα πλοία πρέπει να προσαρμοστούν εκ των υστέρων», ανέφερε το LR σε μια ενημέρωση. 

Μέχρι στιγμής, μόνο η Ευρώπη έχει θεσπίσει κανονισμούς που θα μπορούσαν να παρακινήσουν τους πλοιοκτήτες να κάνουν τη δαπανηρή μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών και οι συζητήσεις για τον φόρο άνθρακα στον ΙΜΟ εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη (με την αλλαγή των απόψεων της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την κλιματική αλλαγή). Μέχρι να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις του ΙΜΟ, οι πλοιοκτήτες θα δυσκολεύονται να επιλέξουν τις σωστές επενδύσεις για την επίτευξη μελλοντικών στόχων. Προς το παρόν, οι ιδιοκτήτες προτιμούν τη συμβατική πρόωση με καύσιμο ή κινητήρες LNG διπλού καυσίμου και οι παραγγελίες για πράσινα πλοία με ικανότητα καυσίμου έχουν πάει πίσω, ανέφερε η LR.  

"Το 2024, πολλοί πλοιοκτήτες στράφηκαν στο LNG για να μειώσουν την έκθεση στον άνθρακα. Παραγγέλθηκαν περισσότερα από 305 πλοία με καύσιμα LNG, ξεπερνώντας κατά πολύ την ανάπτυξη του στόλου με καύσιμα μεθανόλης και αμμωνίας. Αυτή η στροφή περιελάμβανε σημαντικούς πλοιοκτήτες, όπως η Maersk, που προηγουμένως δεν είχαν προωθήσει την προοδευτική αλλαγή καυσίμων."

Οι μετατροπές μεθανόλης μόλις ξεκινούν, αλλά αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια, κυρίως στο τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων. Η μεθανόλη αντιπροσωπεύει τις περισσότερες από τις προγραμματισμένες μετατροπές έως το 2029, αλλά οι αριθμοί είναι μικροί, μονοψήφιοι ανά έτος. 

Εάν ο ΙΜΟ υιοθετήσει μια ρυθμιστική δομή για την προώθηση της απορρόφησης καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα, όπως αναμένεται, η χωρητικότητα των ναυπηγείων για μελλοντικές ανακατασκευές εναλλακτικών καυσίμων ενδέχεται να μην είναι αρκετή για να καλύψει τη ζήτηση. Η LR εντόπισε 16 ναυπηγεία που έχουν την εμπειρία να πραγματοποιήσουν το έργο και η MAN έχει επισημάνει επιπλέον 11. Συνολικά, αυτά τα ναυπηγεία θα μπορούσαν να χειριστούν περίπου 465 μετατροπές ετησίως, λιγότερες από τις 1.000 ετησίως που αναμένει η LR στην αιχμή της ζήτησης. 

"Το 2025, θα υπάρξουν πολλές περισσότερες μετατροπές με βάση τις υπάρχουσες παραγγελίες, προσφέροντας ζωτική εμπειρία για τη νεοσύστατη αγορά. Το αν θα επιταχυνθεί η ίδια η αύξηση των αριθμών παραγγελιών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα μηνύματα που λαμβάνουν τόσο οι παραγωγοί εναλλακτικών καυσίμων όσο και οι πλοιοκτήτες από τις ρυθμιστικές αρχές", κατέληξε η LR.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr