υψηλότερα, καθώς οι ανταγωνιστές της, η GM (GM) υποχώρησε πάνω από 7% και η Ford (F) υποχώρησε σχεδόν 4%. Πέρα από την προφανή σχέση μεταξύ της σχέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου Έλον Μασκ με τον Τραμπ και της ηγεσίας του στην επιτροπή DOGE, υπάρχουν μερικοί άλλοι λόγοι για τους οποίους οι πολιτικές του Τραμπ για τα αυτοκίνητα - τόσο για τους δασμούς όσο και για τα EVS - μπορεί να μην αποτελούν πρόβλημα για την Tesla.
Ο κύριος λόγος που οι δασμοί δεν είναι πιθανό να επηρεάσουν την Tesla είναι η τοπική παραγωγή της εταιρείας. Αν και η εταιρεία λειτουργεί γιγα-εργοστάσια στην Κίνα και τη Γερμανία, κανένα από τα EV που κατασκευάζονται εκεί δεν πωλείται στις ΗΠΑ.
Αποκλειστικά στις ΗΠΑ
Τα οχήματα της Tesla που πωλούνται στις ΗΠΑ κατασκευάζονται αποκλειστικά στην τοποθεσία της εταιρείας στο Fremont της Καλιφόρνια ή στο Giga Austin στο Τέξας. Η Rivian ( RIVN ) και η Lucid ( LCID ) είναι οι μόνες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν το 100% των οχημάτων τους στις ΗΠΑ για αγοραστές από τις ΗΠΑ. Συγκριτικά, το 77% των αυτοκινήτων της Ford κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και ακολουθούν οι Stellantis (57%), Nissan (52%) και GM (52%).
Ο Itay Michaeli του TD Cowen πιστεύει ότι αυτό κάνει την Tesla «σχετικό νικητή» στους δασμολογικούς πολέμους.
«Η Tesla είναι κερδισμένη με 100% αποτύπωμα παραγωγής στις ΗΠΑ, σημαντικές προμήθειες στις ΗΠΑ και με το Model Y να ανταγωνίζεται σε μια μεσαία κατηγορία crossover όπου σχεδόν το ~50% των οχημάτων θα μπορούσε να υπόκειται σε δασμούς», έγραψε ο Michaeli την Πέμπτη το πρωί.
Ο Τραμπ είπε στη συνέντευξη Τύπου χθες το βράδυ ότι δεν συμβουλεύτηκε τον Μασκ για τους δασμούς στα αυτοκίνητα επειδή ο διευθύνων σύμβουλος «μπορεί να έχει μια άλλη άποψη».
Παρά το γεγονός ότι η Tesla είναι μάλλον ο νικητής στην τρέχουσα κατάσταση, ορισμένα στελέχη της εταιρείας ανησυχούν λίγο. Σε μια ανυπόγραφη επιστολή που υποβλήθηκε την περασμένη εβδομάδα στον εμπορικό αντιπρόσωπο των ΗΠΑ, Jamieson Greer , η εταιρεία προειδοποίησε ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αντίποινα από τους εξαγωγικούς εταίρους των ΗΠΑ και σε υψηλότερες τιμές για ανταλλακτικά που μπορούν να προμηθεύονται μόνο διεθνώς.
Ο Μασκ πρόσθεσε χθες το βράδυ στο X ότι η Tesla «ΔΕΝ είναι αλώβητη» και ότι ο αντίκτυπος των δασμών στην εταιρεία είναι «ακόμα σημαντικός».