Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιμετωπίζουν φέτος τους αυστηρότερους κανόνες της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων, συμφώνησαν να συγκεντρώσουν τις εκπομπές τους και να αποφύγουν βαριά πρόστιμα, βάζοντας τις εταιρείες με χαμηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) να αγοράζουν μονάδες άνθρακα από τους ηγέτες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των Tesla και Polestar.
Η Stellantis, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, μπήκε σε μια ομάδα με επικεφαλής την Tesla, η οποία περιλαμβάνει και άλλους ανταγωνιστές.
Ωστόσο, νωρίτερα αυτό το μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποχώρησε στις πιέσεις των Ευρωπαίων κατασκευαστών και επέτρεψε τη συμμόρφωση με βάση τις μέσες εκπομπές μιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 2025-2027, αντί μόνο για το 2025 όπως προβλεπόταν αρχικά.
Ερωτηθείς εάν η Stellantis σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει μονάδες που αγόρασε από την Tesla φέτος, ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων του ομίλου Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό δήλωσε: «Θα χρησιμοποιήσω τα πάντα».
Ο ίδιος μίλησε σε εκδήλωση για την αυτοκινητοβιομηχανία στο Τορίνο, όπου δήλωσε ότι το σημερινό μείγμα ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis στις ευρωπαϊκές πωλήσεις της είναι στο 14%, σε σύγκριση με τον στόχο του 21% που έχει θέσει η Ε.Ε.
Η παράταση μέχρι το 2027 «μας δίνει κάποια ανάσα, αλλά δεν αποτελεί λύση», είπε.
Πρόσθεσε ότι η παραγωγή της νέας υβριδικής έκδοσης του αυτοκινήτου πόλης Fiat 500 θα ξεκινήσει στο συγκρότημα Mirafiori της Stellantis στο Τορίνο τον Νοέμβριο, με ετήσιο στόχο παραγωγής για το αυτοκίνητο, τόσο στην υβριδική όσο και στην EV έκδοση, 130.000 μονάδες.
(από euro2day.gr)