Η Nissan Motor θα επενδύσει επιπλέον 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα, όπου πιστεύει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να αντιστρέψει μια τιμωρητική πτώση στις πωλήσεις με την κυκλοφορία περίπου 10 νέων οχημάτων τα επόμενα χρόνια, δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής της Κίνας. «Ήμασταν κάπως αργοί στην προσέγγιση της αγοράς με την Κίνα να κινείται τόσο γρήγορα», είπε ο Stephen Ma, ο οποίος

μετατέθηκε από τον οικονομικό διευθυντή της Nissan για να αναλάβει τις δραστηριότητές της στην Κίνα στην αρχή του έτους.

"Οι κινεζικές μάρκες ήταν πολύ γρήγορες, για να είμαι ειλικρινής. Ήταν εξαιρετικές στο πόσο γρήγορα κινούνταν. Εξέπληξαν τους πάντες. Τώρα νομίζω ότι έχουμε κάνει επαναφορά", είπε σε συνέντευξη στρογγυλής τραπέζης στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Η Nissan πούλησε λιγότερα από 700.000 οχήματα στην Κίνα το 2024, λιγότερα από τα μισά από αυτά που πούλησε μόλις τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας έπρεπε να περιορίσει τις παγκόσμιες προβλέψεις της για τις παγκόσμιες πωλήσεις για το οικονομικό έτος που έληξε τον περασμένο μήνα λόγω εν μέρει των προβλημάτων της στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της.

Ως μέρος των προσπαθειών της, η Nissan στοχεύει να επενδύσει επιπλέον 10 δισεκατομμύρια γιουάν (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια) μέχρι το τέλος του 2026 στην επιχείρηση, είπε ο Ma στην παρουσίαση της εταιρείας στην έκθεση αυτοκινήτου.

Η Nissan αποκάλυψε επίσης το πρώτο plug-in υβριδικό της, ένα ολοκαίνουργιο pickup truck που ονομάζεται Frontier Pro. Παρουσίασε επίσης την έκδοση παραγωγής του N7, ενός ηλεκτρικού σεντάν με μπαταρία που θα κυκλοφορήσει αυτόν τον μήνα με τον τοπικό συνεργάτη Dongfeng.

Ο Ma είπε ότι η Nissan θα λανσάρει 10 νέα ενεργειακά οχήματα στην Κίνα μέχρι το καλοκαίρι του 2027, σε σύγκριση με την προηγούμενη δέσμευση να κυκλοφορήσει οκτώ τέτοια οχήματα μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

"Πάντα μας επικρίνονταν επειδή καθυστερούσαμε στην τάση των plug-in υβριδικών, αλλά τώρα έχουμε την πρώτη. Και θέλαμε να κάνουμε κάτι ξεχωριστό με αυτό", είπε ο Ma, αναφερόμενος στο Frontier Pro.

Είπε ότι τα σχέδια της Nissan ήταν να συνεχίσει να εξάγει από την Κίνα σε «πολλές άλλες χώρες, εκτός ίσως από μία», αναφερόμενος στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι πωλήσεις για κινεζικές εισαγωγές έχουν ουσιαστικά μπλοκαριστεί από δασμούς από την κυβέρνηση Μπάιντεν.

«Αν και ζούσα και εργάζομαι στις ΗΠΑ για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μπορούσα να το προβλέψω», είπε η Ma. "Θα κάνουμε εξαγωγές σε πολλές χώρες. Δεν μπορούμε να ανακοινώσουμε ποιες ακόμη."

Ο Ma είπε ότι η επιτυχία της ανάκαμψης της Nissan θα κριθεί από την τιμή της μετοχής και τις πωλήσεις της καθώς κυκλοφορούν τα νέα μοντέλα, ενώ ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας θα μιλήσει για συγκεκριμένους στόχους.

Αναφερόταν στον Ivan Espinosa, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος όταν ο προκάτοχός του, Makoto Uchida, αναγκάστηκε να παραιτηθεί τον Μάρτιο.

«Σίγουρα μου έβαλε έναν τεράστιο στόχο: γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα», είπε ο Ma για το νέο του αφεντικό.

Ο Εσπινόσα δεν παρευρέθηκε στο σόου της Σαγκάης. Ο Uchida, ο οποίος παραμένει διευθυντής της Nissan μέχρι τον Ιούνιο και διηύθυνε την κινεζική επιχείρηση νωρίτερα στην καριέρα του, ήρθε με τον Ma για μια ιδιωτική συνάντηση την Τετάρτη στο περίπτερο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr