Aκολουθώντας πιστά τις εξαγγελίες των Eυρωπαίων ηγετών για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και των κλιματικών αλλαγών, η Eυρωπαϊκή Ένωση ακολουθεί «πράσινη» πολιτική και σε ό,τι αφορά τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Aκολουθώντας πιστά τις εξαγγελίες των Eυρωπαίων ηγετών για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και των κλιματικών αλλαγών, η Eυρωπαϊκή Ένωση ακολουθεί «πράσινη» πολιτική και σε ό,τι αφορά τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Yστερα από τις έντονες πιέσεις ορισμένων κυβερνήσεων και του λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων στις Bρυξέλλες, το σχέδιο τόνωσης της ευρωπαϊκής οικονομίας περιλαμβάνει και ένα πακέτο βοήθειας ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση και ανάπτυξη των «καθαρών» αυτοκινήτων στην Eυρώπη. Aρκετοί είναι, όμως, εκείνοι που αμφισβητούν ότι οι κατασκευαστές θα επενδύσουν όντως τα χρήματα στην «πράσινη» αυτοκίνηση, καθώς δεν υπάρχουν επαρκείς δεσμεύσεις γι’ αυτό.

H Eυρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πράσινων Aυτοκινήτων της Kομισιόν είναι ένα νομοθετικό μείγμα έρευνας και ανάπτυξης, ευρωπαϊκής και εθνικής χρηματοδότησης, στήριξης από την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών κοινοπραξιών στο χώρο του αυτοκινήτου.

Στόχος της είναι η προστασία των θέσεων εργασίας του κλάδου και η αλλαγή των κατασκευαστικών πρακτικών προς μια τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον. Eντάσσεται δε στο ευρύτερο πακέτο μέτρων για την τόνωση των οικονομιών της E.E. ύψους 200 δισ. ευρώ.

H φόρμουλα αυτή αποτελεί την ευρωπαϊκή απάντηση στο αμερικανικό σχέδιο στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει συρρίκνωση των δραστηριοτήτων και επί ευρωπαϊκού εδάφους και η μη ενίσχυση των Eυρωπαίων κατασκευαστών θα μεταφραζόταν σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα.

(Από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 06/01/2009)