Ψάχνουν στον χάρτη του Αιγαίου και του Ιονίου το ιδανικό «πράσινο» νησί στην κυβέρνηση! Εκπληξη απετέλεσε η χθεσινή εξαγγελία του κ. Κωστή Χατζηδάκη για το «όνειρο» της δημιουργίας ενός «πράσινου» νησιού, το όνομα του οποίου δεν αποκάλυψε, αλλά διευκρίνισε ότι εκεί θα συγκεντρώνονται όλων των μορφών οι τεχνολογίες ΑΠΕ, από αιολικά και φωτοβολταϊκά ως γεωθερμία και βιομάζα και δεν θα έχει άλλες ενεργειακές εξαρτήσεις από καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, λιγνίτης).

Ψάχνουν στον χάρτη του Αιγαίου και του Ιονίου το ιδανικό «πράσινο» νησί στην κυβέρνηση!

Εκπληξη απετέλεσε η χθεσινή εξαγγελία του κ. Κωστή Χατζηδάκη για το «όνειρο» της δημιουργίας ενός «πράσινου» νησιού, το όνομα του οποίου δεν αποκάλυψε, αλλά διευκρίνισε ότι εκεί θα συγκεντρώνονται όλων των μορφών οι τεχνολογίες ΑΠΕ, από αιολικά και φωτοβολταϊκά ως γεωθερμία και βιομάζα και δεν θα έχει άλλες ενεργειακές εξαρτήσεις από καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, λιγνίτης). Βεβαίως τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν με καύσιμα, αλλά από κάποιους επιστήμονες το 2001 είχε ριχτεί η ιδέα σε ένα «οικολογικό» νησί να τροφοδοτούνται τα αυτοκίνητα οχήματα με μπαταρίες ηλιακής ενέργειας. Μάλιστα στη Ρόδο και στην Κω οι περιβαλλοντολόγοι της Ανατολικής Μεσογείου είχαν αναζητήσει σε Δανία και Σουηδία αυτοφορτιζόμενες ηλιακές μπαταρίες για αυτοκίνητα. Αν μη τι άλλο, οι δημόσιες συγκοινωνίες σε ένα τέτοιοι νησί θα μπορούσαν και αυτές να είναι οικολογικές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, «φαβορί» για τον τίτλο του «πράσινου» νησιού είναι η Νίσυρος, ενώ άλλες πηγές ανέφεραν ως υποψήφια νησιά την Κεφαλλονιά και τη Μήλο.

Η Κρήτη και η Ρόδος, με άφθονο ήλιο και άνεμο, έχουν αποκλειστεί λόγω του μεγέθους τους, του εύρους των αναγκών και της πολυποίκιλης μεταποιητικής και τουριστικής δραστηριότητας που διαθέτουν. Οποιο νησί και να είναι, πάντως, μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης οικολογικού τουρισμού όταν και εφόσον υλοποιηθεί το φιλόδοξο σχέδιο.

(από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 11/02/2009)