Τα Πλεονεκτήματα των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Το βασικό επιχείρημα των υποστηρικτών της ανωτέρω απόψεως είναι ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό δεν είναι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και αθόρυβα. Το όφελος για το περιβάλλον είναι μεγάλο αφού απλά δεν υπάρχουν ρύποι, ενώ παράλληλα η ηλεκτροκίνησις συμβάλλει στην εξοικονόμηση του μαύρου χρυσού
energia.gr
Παρ, 26 Ιουνίου 2009 - 14:01
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Το βασικό επιχείρημα των υποστηρικτών της ανωτέρω απόψεως είναι ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό δεν είναι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και αθόρυβα. Το όφελος για το περιβάλλον είναι μεγάλο αφού απλά δεν υπάρχουν ρύποι, ενώ παράλληλα η ηλεκτροκίνησις συμβάλλει στην εξοικονόμηση του μαύρου χρυσού. Τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα είναι συνήθως αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά, μηχανοποιημένα ποδήλατα, ηλεκτρικά μηχανικά δίκυκλα και άλλα.

Για τους κατοίκους μεγάλων πόλεων όπως το Πεκίνο που αντιμετωπίζουν προβλήματα από το καυσαέριο και τον θόρυβο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την ενδεδειγμένη λύση, λέει ο Μάρτιν Βίτσελ από το γερμανικό Ινστιτούτο Φράουενχοφερ για Ενεργειακά Ζητήματα, ο οποίος λαμβάνει μέρος στο Συνέδριο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που πραγματοποιείται  στην Βόννη. «Ο πληθυσμός ταλαιπωρείται αφάνταστα από τον θόρυβο των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Εάν ρωτήσετε για παράδειγμα κατοίκους κινεζικών πόλεων, στις οποίες έχουν απαγορευθή οι δίχρονοι κινητήρες σε μηχανάκια και αυτοκίνητα, τότε εκείνοι θα σας απαντήσουν ότι η διαφορά είναι μεγάλη», λέει ο Φράουενχοφερ.  

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ντώυτσε Βέλλε», θα χρειασθή χρόνος μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν μέρος της καθημερινότητος. Η γερμανική κυβέρνησις ευελπιστεί ότι μέχρι το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αξίζει να αναφερθή ότι σήμερα κυκλοφορούν στην Γερμανία 41 εκ. αυτοκίνητα. Ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες στην διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μικρή διάρκεια της μπαταρίας τους. Το κόστος παραγωγής της αποθηκεύσεως σε μπαταρίες που έχουν συγκριτικά περιορισμένες δυνατότητες ήταν ένας μεγάλος παράγοντας για την πτώση της δημοτικότητος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ένα από τα οχήματα τελευταίας γενιάς της ιαπωνικής Μιτσουμπίσι, για παράδειγμα, διαθέτει αυτονομία 160 χλμ. Η φόρτισις της μπαταρίας διαρκεί όμως επτά ώρες. Οι ειδικοί ευελπιστούν σε βελτίωση των επιδόσεων, κάνοντας λόγο ακόμα και για φόρτιση διάρκειας 20 λεπτών.

Υπάρχουν όμως και άλλα προβλήματα για την υλοποίηση αυτού του πολύ φιλόδοξου εγχειρήματος. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι κυρίως διαδικαστικά, όπως λόγου χάρη πώς θα διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν δεν υφίσταται δίκτυο ανεφοδιασμού με επαρκή κάλυψη. Η Κάρολιν Ράιχερτ της γερμανικής ιδιωτικής εταιρείας παροχής ενέργειας RWE λέει στην «Ντώυτσε Βέλλε» ότι «απαιτούνται διευκολύνσεις στις εταιρείες παροχής ενέργειας για να στήσουν ένα δίκτυο με πλήρη κάλυψη. Μόνο έτσι ο κόσμος θα αποδεχθή εν τέλει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Στα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αναμφισβήτητα η υψηλή τιμή αγοράς. Ένα ηλεκτροκίνητο όχημα κοστίζει περισσότερα από 32.000 ευρώ, περίπου τα διπλά από ό,τι ένα συμβατικό. Από την άλλη πλευρά όμως η υψηλή τιμή και οι δυσκολίες στην χρήση συνόδευαν πάντα τις νέες τεχνολογίες. Όταν το 1886 ο Καρλ Μπεντς παρουσίαζε το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως τα άλογα ήταν πιο γρήγορα, πιο αξιόπιστα και πιο φθηνά. Αυτό ακριβώς ελπίζουν οι ειδικοί ότι θα συμβή και με τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Θεωρούν δε ότι στο μέλλον οι τιμές τους δεν θα είναι τόσο απαγορευτικές για τον μέσο καταναλωτή.