Για κάθε δευτερόλεπτο που κάποιος περνάει σε μια ιστοσελίδα εκπέμπονται περίπου 20 μιλιγραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Είτε πρόκειται για surfing είτε για «κατέβασμα» ή αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όλες αυτές οι δραστηριότητες έχουν τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Αυτό τονίζει ο δρ. Alexander Wissner Gross του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σε μελέτη του.

Για κάθε δευτερόλεπτο που κάποιος περνάει σε μια ιστοσελίδα εκπέμπονται περίπου 20 μιλιγραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Είτε πρόκειται για surfing είτε για «κατέβασμα» ή αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όλες αυτές οι δραστηριότητες έχουν τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Αυτό τονίζει ο δρ. AlexanderWissnerGross του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σε μελέτη του.

Μπορεί να φαίνεται σαν μια μικρή ποσότητα, «αλλά αν κάποιος αθροίσει όλους τους ανθρώπους που επισκέπτονται αυτή τη στιγμή κάποια ιστοσελίδα και τον χρόνο που περνούν σε αυτή τότε προκύπτει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός» σχολιάζει ο καθηγητής.

Συνεπώς, είναι αναγκαίο να δημιουργήσουμε «πράσινες» υποδομές για το διαδίκτυο καθώς αυτό εξαπλώνεται. Όπως αναφέρει το CNN, με βάση έρευνα της εταιρείας Gartner το 2007, η υποδομή των επιχειρήσεων πληροφορικής και επικοινωνιών ευθύνεται για το 2% των παγκοσμίων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Περίπου στα ίδια επίπεδα κυμαίνονται και οι εκπομπές των αεροπορικών μεταφορών.

Η McAfee, γνωστή εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού κατά των ιών, αναφέρει ότι η ενέργεια που χρειάζεται για να αποσταλούν τα τρισεκατομμύρια των spamemailπου λαμβάνουν κάθε χρόνο οι χρήστες θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει δύο εκατομμύρια σπίτια. Την ίδια στιγμή, παράγουν τα ίδια επίπεδα αερίων του θερμοκηπίου όσο τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Οι περισσότεροι όμως δεν αντιλαμβάνονται την επιρροή του υπολογιστή τους στο περιβάλλον. Κυριότεροι υπεύθυνοι είναι οι μεγάλες εταιρείες πληροφορικής όπως το Youtube, η Googleκαι το Facebook. Προκειμένου να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστιες εγκαταστάσεις με serversοι οποίοι έχουν και μεγάλες ανάγκες σε κλιματισμό προκειμένου να διατηρείται χαμηλά η θερμοκρασία τους.

Το 2002 οι εκπομπές αυτών των κέντρων δεδομένων άγγιξαν τους 76 εκατομμύρια τόνους, ποσό που αναμένεται να τριπλασιαστεί στα επόμενα δέκα χρόνια με βάση μελέτη του ClimateGroupandGlobale-SustainabilityInitiative (GeSI).

Όσον αφορά την επίδραση του δικτύου μεταφοράς δεδομένων, είναι ακόμα πιο δύσκολο να προσδιοριστεί.

Τέλος, αυτονόητο είναι ότι κάποιες onlineδραστηριότητες καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια από άλλες. Για παράδειγμα, το να δει κάποιος ένα videoστο youtubeείναι πιο ενεργοβόρο από το να στείλει ένα email. Μια αναζήτηση στο googleεξάλλου απελευθερώνει 0,2 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Οι υπεύθυνοι της γνωστής μηχανής αναζήτησης δηλώνουν σχετικά:

«Αυτό το ποσό περιλαμβάνει την ενέργεια που εμείς στη Googleχρησιμοποιούμε για να λάβουμε το αίτημά σας, να το επεξεργαστούμε και να σας στείλουμε το αποτέλεσμα».

Η εταιρεία-κολοσσός στον τομέα της πληροφορικής έχει λάβει μέτρα ώστε να παρέχει ενέργεια στις εγκαταστάσεις της από εναλλακτικές πηγές. Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλες επιχειρήσεις του χώρου πλέον.