Η ΙΒΜ σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μόρια DNA για την κατασκευή της επόμενης γενιάς μικροτσίπ. Οι τεχνητές αυτές δομές βιολογικών μορίων αποκαλούνται DNA οριγκάμι, από την ομώνυμη ιαπωνική χειροτεχνία και η έρευνά τους προωθείται από την ΙΒΜ και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας.

Καθώς οι κατασκευαστές κυκλωμάτων για ηλεκτρονικά συστήματα ανταγωνίζονται σε μια προσπάθεια κατασκευής ολοένα και μικρότερων κυκλωμάτων, παράλληλα στρέφονται και σε νέες μεθόδους κατασκευής οι οποίες θα κάνουν χρήση επαναστατικών νέων ανακαλύψεων στους τομείς της νανοτεχνολογίας και της βιολογίας. Τα DNA οριγκάμι μπορούν να αποτελέσουν μια φτηνή βάση πάνω στην οποία θα στηριχτεί η επόμενη γενιά κυκλωμάτων και επεξεργαστών, σύμφωνα με το περιοδικό Nature Nanotechnology.

Ο ερευνητής της ΙΒΜ, Σπάικ Ναραγιάν, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πως «αυτή είναι η πρώτη επίδειξη της χρήσης βιολογικών μορίων στην βιομηχανία των ημιαγωγών» και πρόσθεσε ότι :

«Βασικά αυτό μας λέει ότι βιολογικές δομές όπως το DNA προσφέρουν αναπαραγωγικές και επαναληπτικές διαδικασίες στις οποίες μπορούμε να βασίσουμε την λειτουργία των ημιαγωγών».
Μέχρι τώρα η τάση που υπάρχει είναι ότι όσο πιο μικρό ένα κύκλωμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η τιμή του. Αλλά η χρήση της νέας μεθόδου μπορεί να μεταβάλει αυτή τη σχέση επαναστατικά μειώνοντας το κόστος της παραγωγής. Οι εφαρμογές πάντως απέχουν ακόμη τουλάχιστον 10 χρόνια με βάση τον κ. Ναραγιάν, καθώς απαιτούνται πολυάριθμα πειράματα και έρευνα.

Θυμίζουμε, τέλος, ότι η ΙΒΜ είναι πρωτοπόρος στον τομέα της νανοτεχνολογικής έρευνας και ήδη κατέχει αριθμό ευρεσιτεχνιών πάνω σε αυτόν τον πολλά υποσχόμενο νέο τομέα.