Δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, στις Βρυξέλλες τα τελικά αποτελέσματα του τριετούς προγράμματος δημιουργίας και αναβάθμισης υπαρχόντων περιοδικών και δικτυακών τόπων για τους καταναλωτές που χρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε νέες χώρες της ΕΕ (στην Κύπρο, στην Τσεχία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία)
Δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, στις Βρυξέλλες τα τελικά αποτελέσματα του  τριετούς προγράμματος  δημιουργίας και αναβάθμισης υπαρχόντων περιοδικών και δικτυακών τόπων για τους καταναλωτές που χρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε νέες χώρες της ΕΕ (στην Κύπρο, στην  Τσεχία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία) μέσω της ανταλλαγής τεχνογνωσίας για την έρευνα αγοράς, την επιλογή δείγματος, την αξιολόγηση του αποτελέσματος της δοκιμής καθώς και τη δημοσίευση και τη διάδοση των περιοδικών και των δικτυακών τόπων.

Σκοπός του προγράμματος της ΕΕ είναι η χορήγηση επιδοτήσεων, για κατάρτιση και απόκτηση εμπειρογνωμοσύνης στις καταναλωτικές οργανώσεις, με σκοπό τη δημιουργία υποδομής για τη διενέργεια δοκιμών προϊόντων και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων στα ειδικά περιοδικά καταναλωτών.

Μέσα σε τρία χρόνια, το πρόγραμμα της ΕΕ συγχρηματοδότησε συνολικά 18 συγκριτικές δοκιμές που προορίζονται για τις ενώσεις των καταναλωτώνκαι αφορούσαν μια ποικιλία καθημερινών προϊόντων – από πλυντήρια, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές σκούπες,συστήματα συγκράτησης παιδιών, απορρυπαντικά, αντηλιακές κρέμες, φορητές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής και τηλεοπτικούς δέκτες.

Δηλώσεις Κούνεβα

Η Επίτροπος Μεγκλένα Κούνεβα, η οποία είναι αρμόδια για τά θέματα των καταναλωτών με την ευκαιρία της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του προγράμματος δήλωσε:  «Ο σκοπός είναι να αποκτήσουν πρόσβαση οι νέοι καταναλωτές στο ισχυρότερο όπλο που μπορεί να διαθέτει ένας καταναλωτής: τη γνώση. Αναφέρομαι στη γνώση για την ποιότητα, την ασφάλεια και την αξία ή τα χρήματα που κοστίζουν τα προϊόντα που αγοράζουν καθημερινά. Με ικανοποιεί το γεγονός ότι οι καταναλωτές σε έξι επιπλέον χώρες έχουν σήμερα μια αξιόπιστη πηγή να συμβουλευτούν όταν αναζητούν την καλύτερη προσφορά.Οι υπερασπιστές των δικαιωμάτων των καταναλωτών στην Ευρώπη συγκεντρώνουν τα μέσα εδώ και χρόνια για την παραγωγή ανεξάρτητων και αξιόπιστων αποτελεσμάτων από τις έρευνες για τα προϊόντα που διατίθενται σήμερα σε περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές».

Εξάλλου,η Breda Kutin, εκδότρια του σλοβενικού περιοδικού για τους καταναλωτές «VIP »εξήγησε: «Οι καταναλωτές στα νέα κράτη μέλη συχνά δέχονται καταιγισμό από ποικιλία προϊόντων και έχουν περισσότερες επιλογές στις ανοικτές αγορές της ΕΕ. Οι καταναλωτικές οργανώσεις και οι δημοσιεύσεις τους διαδραματίζουν βασικό ρόλο για την καθοδήγησή τους προς μια ικανοποιητική σχέση κόστους-ποιότητας, ιδιαίτερα σήμερα που οι καιροί γίνονται πιο δύσκολοι».