Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα σχέδιο δράσης το οποίο προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα που θα βοηθήσουν τις τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αρχές να επιτύχουν τους στόχους τους για βιώσιμη αστική κινητικότητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα  σχέδιο δράσης το οποίο προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα που θα βοηθήσουν τις τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αρχές να επιτύχουν τους στόχους τους για βιώσιμη αστική κινητικότητα. 

Δηλώσεις Tajani 

Με την ευκαιρία της έγκρισης των νέων μέτρων ο αρμόδιος για τις Μεταφορές Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Αntonio Tajani δήλωσε ικανοποιημένος για τη σχετική εξέλιξη και επισήμανε, ότι  είναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή προτείνει σύνολο συγκεκριμένων δράσεων, οι οποίες θα καταστήσουν τις αστικές μετακινήσεις ευκολότερες, πιο πράσινες και καλύτερα οργανωμένες. 

Σημειώνεται, πώς σήμερα ζουν στις πόλεις περισσότερο από το 70% του πληθυσμού της ΕΕ, ενώ περί το 85% του ΑΕΠ της ΕΕ παράγεται σε αστικές περιοχές. 

Περίπου 40% των εκπομπών CO2 και 70% των εκπομπών των λοιπών ατμοσφαιρικών ρύπων από τις οδικές μεταφορές οφείλονται στην κυκλοφορία στις πόλεις. Ακόμη, ένα στα τρία θανατηφόρα οδικά ατυχήματα συμβαίνει σε αστικές περιοχές.

Η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων ανταποκρίνεται στους προβληματισμούς των πολιτών. Εννέα στους δέκα πολίτες της ΕΕ θεωρούν ότι πρέπει να βελτιωθεί η κατάσταση της κυκλοφορίας στην περιοχή τους. Το θέμα αυτό είναι επίσης σημαντικό για να επιτύχουν οι γενικότερες στρατηγικές της ΕΕ στα πεδία της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, της προώθησης της οικονομικής μεγέθυνσης και της αειφόρου ανάπτυξης.

Δράσεις

Το σχέδιο δράσης περιλαμβάνει ένα μείγμα προτάσεων. Για παράδειγμα, προκειμένου να βελτιωθούν τα δικαιώματα των επιβατών στις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες, η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τον κλάδο για την κατάρτιση συνόλου εθελοντικών δεσμεύσεων.  Η Επιτροπή θα εκπονήσει επίσης έγγραφα οδηγιών επί σημαντικών θεμάτων αυτών των σχεδίων, όπως για τη διανομή εμπορευμάτων στις πόλεις και ευφυή συστήματα μεταφορών. 

Τέλος, η Επιτροπή θα προσπαθήσει να βελτιστοποιήσει τις σημερινές πηγές κοινοτικής χρηματοδότησης και θα εξετάσει τις μελλοντικές σχετικές ανάγκες.