Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και στην περίπτωση της εγχώριας αγοράς καυσίμων, οι αριθμοί λένε ότι οι εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και οι πρατηριούχοι έχουν καταφέρει τον τελευταίο 1,5 μήνα να δουλεύουν με όλο και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, προφανώς γιατί και λόγω θέρους αλλά και ελέω της προεκλογικής περιόδου, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν ατονήσει.
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και στην περίπτωση της εγχώριας αγοράς καυσίμων, οι αριθμοί λένε ότι οι εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και οι πρατηριούχοι έχουν καταφέρει τον τελευταίο 1,5 μήνα να δουλεύουν με όλο και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, προφανώς γιατί και λόγω θέρους αλλά και ελέω της προεκλογικής περιόδου, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν ατονήσει.

Και, φυσικά, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν αισθανθεί στο βαθμό που θα έπρεπε τις μειώσεις των τιμών των καυσίμων που καταγράφονται σε διεθνές επίπεδο.
Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:

- Στις 10 Αυγούστου, η τιμή διυλιστηρίου για την απλή αμόλυβδη ήταν 97,9 λεπτά το λίτρο, ενώ τα πρατήρια πουλούσαν στα 1,10 ευρώ. Το περιθώριο κέρδους για εταιρείες και βενζινάδικα ήταν 12% περίπου.

- Στις 17 Αυγούστου, τα διυλιστήρια πουλούσαν στα 97,5 λεπτά ανά λίτρο, ενώ τα βενζινάδικα στα 1,11 ευρώ. Περιθώριο κέρδους στο 13,5%.

- Στις 24 Αυγούστου, η διυλιστηριακή τιμή υποχωρεί στα 95,1 λεπτά το λίτρο, ενώ η λιανική τιμή της αμόλυβδης είναι πάλι 1,11 ευρώ ανά λίτρο. Το περιθώριο κέρδους φτάνει στο 15,8% πλέον.

- Στις 31 Αυγούστου, η διυλιστηριακή τιμή είναι 94,9 λεπτά το λίτρο και τα βενζινάδικα πωλούν στο 1,10 ευρώ. Το περιθώριο κέρδους είναι στο 15,5%, συνολικά για εταιρείες και πρατηριούχους.

- Στις 7 Σεπτεμβρίου, τα διυλιστήρια πωλούν στις εταιρείες στα 93,2 λεπτά, ενώ σε εμάς η αμόλυβδη φτάνει στα 1,09 ευρώ ανά λίτρο. Το περιθώριο κέρδους για εμπόρους και βενζινοπώλες είναι 16,2%, δηλαδή ακόμη υψηλότερο.

- Στις 14 Σεπτεμβρίου, η διυλιστηριακή τιμή πέφτει στα 92,2 λεπτά και οι οδηγοί γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με 1,075 ευρώ ανά λίτρο. Παραμένει δηλαδή στα επίπεδα του 16% το περιθώριο κερδοφορίας για εταιρείες και πρατήρια.

- Στις 21 Σεπτεμβρίου, τα διυλιστήρια πωλούν στα 90,9λεπτά, αλλά η αμόλυβδη φτάνει σε εμάς στα 1,064 ευρώ ανά λίτρο. Δηλαδή το περιθώριο κέρδους φτάνει το 16,4% συνολικά για εταιρείες και πρατήρια.

- Και την περασμένη εβδομάδα τα διυλιστήρια πουλούσαν κατά μέσο όρο στα 89,9 λεπτά το λίτρο την αμόλυβδη, ενώ οι καταναλωτές αγόραζαν στα 1,056 ευρώ ανά λίτρο, πράγμα που σημαίνει ότι πλέον το περιθώριο κερδοφορίας των εμπόρων και των βενζινάδικων ήταν 17,5%1…

Σε όλο αυτό το διάστημα βλέπει κανείς ότι ένα τα διυλιστήρια πουλάνε την αμόλυβδη 8 λεπτά φθηνότερα, στα βενζινάδικα η τιμή της έχει πέσει κατά 4,4 λεπτά. Φτάνει, δηλαδή, στους καταναλωτές περίπου το μισό όφελος σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε να φτάνει, ενώ χαρακτηριστικές είναι και οι μεγάλες διαφορές στις τιμές πώλησης, οι οποίες στην Αθήνα φτάνουν ακόμη και τα 20 λεπτά ανά λίτρο για βενζινάδικα που απέχουν μεταξύ τους μόλις μερικά χιλιόμετρα.
Προφανώς, η νέα κυβέρνηση θα ασχοληθεί με το πρόβλημα. Το ΠΑΣΟΚ, που όλα δείχνουν ότι θα αναλάβει την εξουσία, έχει ταχθεί υπέρ της εγκατάστασης ταμειακών μηχανών στα βενζινάδικά, καθώς και υπέρ της ενεργοποίησης μηχανισμών όπως η επιβολή ανώτατης επιτρεπτής τιμής πώλησης στα καύσιμα.

(Δημοσιεύεται και στο axiaplus.gr)