Η General Motors, η Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με υδρογόνο στα επόμενα έξι χρόνια. Οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι βελτιώσεις στην τεχνολογία και η μείωση του κόστους παραγωγής θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν στην ανάπτυξη των οχημάτων αυτών μέχρι το 2015.

Η General Motors, η Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με υδρογόνο στα επόμενα έξι χρόνια. Οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι βελτιώσεις στην τεχνολογία και η μείωση του κόστους παραγωγής θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν στην ανάπτυξη των οχημάτων αυτών μέχρι το 2015.

Πιο συγκεκριμένα, το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων αυτών έχει μειωθεί από 1 εκατ. δολάρια ανά όχημα που ήταν μερικά χρόνια πριν, επιτρέποντάς τους να κυκλοφορήσουν μοντέλα τα οποία θα είναι μόλις λίγο πιο ακριβά από τα συμβατικά ίδιου μεγέθους. Η εγκαθίδρυση μιας τέτοιας αγοράς όμως προϋποθέτει σχετική υποδομή στις πόλεις, ανάλογη με εκείνη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες που υλοποιείται σιγά σιγά ήδη σε κάποιες χώρες.

Η Γερμανία και η Ιαπωνία έχουν ήδη αναγνωρίσει την ανάγκη υλοποίησης της απαραίτητης υποδομής που θα προμηθεύει τους οδηγούς με καύσιμα υδρογόνου, καθώς σχεδιάζεται η κατασκευή 1.000 σταθμών μέχρι το 2015. Σε άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ πάντως, υπάρχει πρόβλημα, καθώς οι προτεραιότητες έχουν δοθεί σε άλλες κατευθύνσεις.

Σε αντίθεση με τις τεχνολογίες υδρογόνου, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύθηκε φέτος με περισσότερα από 10 δις δολάρια από τον κυβερνητικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ σε χαμηλότοκα δάνεια για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων, των μπαταριών και της υποδομής φορτιστών.

Ο νομπελίστας υπουργός Ενέργειας, Στίβεν Τσου, προχώρησε τον Μάιο σε μείωση των κονδυλίων προς το υδρογόνο κατά 60%, καθώς θεωρεί ότι οι ηλεκτρικές μπαταρίες και τα βιοκαύσιμα είναι η πιο κατάλληλη λύση προς το παρόν. Η χρηματοδότηση πάντως ενισχύθηκε εκ νέου από το Κογκρέσο στη συνέχεια.

Διαφαίνεται από όλα αυτά ότι η πορεία των αυτοκινήτων με υδρογόνο θα είναι δύσκολη, τουλάχιστον για αρκετές χώρες. Οι τεράστιες επενδύσεις στις ΑΠΕ διευκολύνουν ιδιαίτερα την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η τεχνολογία του υδρογόνου απαιτεί ένα τελείως ξεχωριστό δίκτυο και υποδομές.

Παρόλα αυτά, τα οχήματα που χρησιμοποιούν υδρογόνο διαθέτουν μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη αναπλήρωση από ότι αυτά με μπαταρίες, όπως τονίζει το Bloomberg, ενώ παράλληλα δεν μολύνουν το περιβάλλον. Προκειμένου να γίνει η παραγωγή τους συμφέρουσα για τις εταιρείες και τους καταναλωτές, θα πρέπει, σύμφωνα με τις Toyota, Honda, Daimler και Hyundai να αυξηθεί η κλίμακα και να μειωθούν τα κόστη αποθήκευσης του υδρογόνου.