Η αποχώρηση της γερμανικής RWE από έργο τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στην Κροατία δεν θα επηρεάσει την υλοποίηση του, όπως ανέφερε η κοινοπραξία που ιδρύθηκε για την κατασκευή της μονάδας. Ο RWE, ο πέμπτος μεγαλύτερος οργανισμός κοινής ωφέλειας στην Ευρώπη, είπε ότι εστιάζει στη ενασχόληση της με το ΥΦΑ στη Βόρεια Ευρώπη και αποσύρεται από το έργο για να κατασκευάσει ένα λιμάνι με πλοία ΥΦΑ στο κροατικό νησί Krk στην Αδριατική.
Η αποχώρηση της γερμανικής RWE από έργο τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στην Κροατία δεν θα επηρεάσει την υλοποίηση του, όπως ανέφερε η κοινοπραξία που ιδρύθηκε για την κατασκευή της μονάδας.  

Ο RWE, ο πέμπτος μεγαλύτερος οργανισμός κοινής ωφέλειας στην Ευρώπη, είπε ότι εστιάζει στη ενασχόληση της με το ΥΦΑ στη Βόρεια Ευρώπη και αποσύρεται από το έργο για να κατασκευάσει ένα λιμάνι με πλοία ΥΦΑ στο κροατικό νησί Krk στην Αδριατική.

"Δεν είναι ασυνήθιστο σε έργα τέτοιου μεγέθους, που μερικές φορές παίρνουν χρόνια για να υλοποιηθούν επιτυχώς, να αποφασίζει ένας εταίρος να φύγει,’’ δήλωσε η κοινοπραξία.

Ο E.ON, ο μεγαλύτερος οργανισμός κοινής ωφέλειας στην Ευρώπη, κατέχει μερίδιο 31% στο έργο, ο αυστριακός όμιλος πετρελαίου και αερίου OMV και ο γαλλικός πετρελαϊκός κολοσσός Total κατέχουν από 26% έκαστος και η Geoplin από τη Σλοβενία 1%.

Ο RWE έχει προσφέρει το μερίδιο του στο έργο, που αγγίζει το 17%, στους άλλους μετόχους.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ

Ο τερματικός σταθμός σκοπεύει να προμηθεύει τις αγορές της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης και έχει σχεδιασμένη χωρητικότητα ως και 15 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) αερίου το χρόνο.

"Για τις E.ON Ruhrgas, OMV, Total και Geoplin, ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ στο Krk αντιπροσωπεύει έργο υψηλής στρατηγικής σημασίας στην Ευρώπη,’’ σύμφωνα με τη δήλωση.

Τρεις κροατικοί οργανισμοί κοινής ωφέλειας – πετρελαϊκός όμιλος INA, εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας HEP και εταιρεία διαχείρισης αγωγού αερίου Plinacro – αναμένεται να συμμετάσχουν σύντομα, βοηθώντας την κροατική πλευρά να αποκτήσει το 25% στην Adria LNG.

Η Κροατία καταναλώνει 3,2 bcm αερίου ετησίως. Η επένδυση αναμένεται να αγγίξει περίπου τα 800 εκατομμύρια ευρώ.

Η κατασκευή θα ξεκινήσει του χρόνου με στόχο ο τερματικός σταθμός να τεθεί σε λειτουργία το 2014. Η κοινοπραξία είναι στη διαδικασία παραλαβής άδειας τοποθεσίας, που την περιμένει το πρώτο τρίμηνο του 2010, και η κροατική κυβέρνηση ετοιμάζει μελέτη για την περιβαλλοντική επίδραση.  

Οι ξένοι εταίροι της Adria LNG πιέζουν για επιτάχυνση του έργου αρκετά χρόνια, επικαλούμενοι την αυξανόμενη απειλή ανταγωνισμού από την ιταλική πλευρά της Αδριατικής. Αλλά η Κροατία κινείται αργά, εν μέρει εξαιτίας των περιβαλλοντικών ανησυχιών.  

Η κυβέρνηση λέει τώρα ότι ο τερματικός σταθμός αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ενίσχυση της ενεργειακής ισχύος της Κροατίας.

(ΠΗΓΗ: balkans.com)