Η Chevron ανακοίνωσε μείωση κερδών της τάξης του 51% στο γ’ τρίμηνο του 2009 την Παρασκευή, συμπληρώνοντας έτσι την εικόνα των μεγάλων διεθνών πετρελαϊκών ομίλων που δημοσίευσαν τα αποτελέσματά τους αυτή την εβδομάδα. Η δεύτερη μεγαλύτερη αμερικανική πετρελαϊκή, μετά την ExxonMobil, αντιστάθμισε εν μέρει την πτώση της τιμής φέτος με την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και τη μείωση του κόστους.

Η Chevron ανακοίνωσε μείωση κερδών της τάξης του 51% στο γ’ τρίμηνο του 2009 την Παρασκευή, συμπληρώνοντας έτσι την εικόνα των μεγάλων διεθνών πετρελαϊκών ομίλων που δημοσίευσαν τα αποτελέσματά τους αυτή την εβδομάδα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αμερικανική πετρελαϊκή, μετά την ExxonMobil, αντιστάθμισε εν μέρει την πτώση της τιμής φέτος με την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και τη μείωση του κόστους, συμβάλλοντας έτσι στο να κινηθεί καλύτερα από τις προσδοκίες.

Οι αναλυτές της Credit Suisse σχολιάζουν πως «αυτά είναι τα καλύτερα αποτελέσματα για τη Chevron εδώ και πολύ καιρό και πιστεύουμε ότι η μετοχή της θα αντιδράσει θετικά, ειδικά μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα της ExxonMobil χθες».

Την Πέμπτη η Exxon και η Shell εξανέμισαν τις ελπίδες για μια ταχεία ανάκαμψη του κλάδου, καθώς ανακοίνωσαν σημαντική πτώση στα κέρδη τους ως αποτέλεσμα της κρίσης και της πτώσης των ενεργειακών τιμών. Τα κέρδη της Chevron για το γ’ τρίμηνο ανήλθαν στα 3,83 δις δολάρια ή 1,92 δολάρια ανά μετοχή από 7,89 δις και 3,85 ανά μετοχή στο ίδιο διάστημα πέρυσι. Η Chevron είδε τα έσοδά της να μειώνονται στα 46,6 δις δολάρια, κοντά στα 47 δις που είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Η μετοχή της εταιρείας έπεσε κατά 0,7% στην έναρξη της λειτουργίας των χρηματιστηρίων, ενώ και η τιμή του βαρελιού μειώθηκε αντικατοπτρίζοντας την εικόνα στις μεγάλες πετρελαϊκές.

Τα κέρδη της Chevron από την παραγωγή πετρελαίου έπεσαν κατά 41% καθώς η αύξηση της παραγωγής αντιστάθμισε την μείωση των τιμών που έφτασαν στο ναδίρ τον προηγούμενο χειμώνα. Η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2008 στα 2.7 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Τα κέρδη από τα διυλιστήρια έπεσαν κατά 90% στα 194 εκατ. δολάρια.