Ένα στα δώδεκα τάνκερ μέγιστης χωρητικότητας χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για την αποθήκευση αργού, παρά για τη μεταφορά του, όπως δείχνει έρευνα ναυτιλιακού γραφείου του Λονδίνου. Η τάση αυτή αντανακλά την αύξηση στα futures πετρελαίου, η οποία δημιούργησε σε αρκετούς το κίνητρο να αγοράσουν αργό και προϊόντα πετρελαίου στις σημερινές τιμές, ώστε να τις πωλήσουν σε αγορές futures, αποθηκεύοντας τις ποσότητες αυτές μέχρι την στιγμή της παράδοσης
Ένα στα δώδεκα τάνκερ μέγιστης χωρητικότητας χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για την αποθήκευση αργού, παρά για τη μεταφορά του, όπως δείχνει έρευνα ναυτιλιακού γραφείου του Λονδίνου. Η τάση αυτή αντανακλά την αύξηση στα futures πετρελαίου, η οποία δημιούργησε σε αρκετούς το κίνητρο να αγοράσουν αργό και προϊόντα πετρελαίου στις σημερινές τιμές, ώστε να τις πωλήσουν σε αγορές futures, αποθηκεύοντας τις ποσότητες αυτές μέχρι την στιγμή της παράδοσης.

Οι χαμηλές χρεώσεις που επικρατούν στα πλοία τα καθιστά ελκυστικότερα σε σχέση με άλλους αποθηκευτικούς χώρους για το πετρέλαιο και τα προϊόντα του.

Όπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα των F.T., οι ιδιοκτήτες των τάνκερ επωφελούνται από την τάση αυτή, καθώς έχουν πληγεί από την υπερπροσφορά πλοίων και την πτώση στην κατανάλωση πετρελαίου.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από μία περίοδο αρκετών μηνών κατά την οποία τα ναύλα ήταν τόσο χαμηλά, που αρκετοί ιδιοκτήτες δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε το βασικό λειτουργικό κόστος. Η έρευνα του ναυτιλιακού γραφείου Gibson Shipbrokers, που ειδικεύεται στην αγορά τάνκερ, αποκαλύπτει ότι στα τέλη Οκτωβρίου 42 τάνκερ πολύ μεγάλης χωρητικότητας χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση αργού ή πετρελαιοειδών, αριθμός που αντιστοιχεί σε 8% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ενώ επίσης 71% των δύο μεγαλύτερων κατηγοριών χρησιμοποιούνται επίσης ως αποθηκευτικοί χώροι.

Από αυτές 60 τάνκερ τύπου LR1, που έχουν χωρητικότητα ισοδύναμη με 690.000 βαρέλια προϊόντων πετρελαίου, αντιστοιχούν στο 7% της κατηγορίας αυτής. Συνολικά, 129 πλοία χρησιμοποιούνταν ως χώροι αποθήκευσης στα τέλη του προηγούμενου μήνα, σύμφωνα με την Gibson. Αν τα επίπεδα αυτά παραμείνουν σταθερά, το μέσο επίπεδο του ημερήσιου ναύλου για τα πλοία των κατηγοριών αυτών πιθανόν το επόμενο έτος να ανέλθει στα 35.000 δολ., σε σχέση με τα 28.000 δολ. που επικράτησε κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2009.

Παράλληλα, για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μία δεκαετία χρησιμοποιούνται τα τάνκερ σε τόσο ευρεία κλίμακα ως χώροι αποθήκευσης, ενώ μεγάλο μέρος των προϊόντων που αποθηκεύονται έχουν τελικό προορισμό την Ευρώπη.