Συζήτηση Μαθητών με τον Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθ. Ι.Α.Τσουκαλά για το Ενεργειακό Μέλλον της Ευρώπης

Συζήτηση Μαθητών με τον Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθ. Ι.Α.Τσουκαλά για το Ενεργειακό Μέλλον της Ευρώπης
energia.gr
Σαβ, 28 Νοεμβρίου 2009 - 14:29
«Νέοι, Καινοτομία και το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης» ήταν το θέμα της ηλεκτρονικής συνομιλίας (online chat) του Ευρωβουλευτή της ΝΔ Καθηγητή, κ. Ιωάννη Τσουκαλά, με 200 περίπου μαθητές, ηλικίας 14-20 ετών, από δέκα διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία, Λιθουανία, Βουλγαρία, αλλά και Τουρκία).

«Νέοι, Καινοτομία και το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης» ήταν το θέμα της ηλεκτρονικής συνομιλίας (online chat) του Ευρωβουλευτή της ΝΔ Καθηγητή, κ. Ιωάννη Τσουκαλά, με 200 περίπου μαθητές, ηλικίας 14-20 ετών, από δέκα διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία, Λιθουανία, Βουλγαρία, αλλά και Τουρκία).

Κατά τη συζήτηση, που διήρκησε περισσότερο από μία ώρα, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την ανακύκλωση. Πολλές ερωτήσεις αφορούσαν το περιβάλλον και οι μαθητές εξέφρασαν την αγωνία τους για τις επιπτώσεις που έχει στον πλανήτη η «δίψα» του ανθρώπου για περισσότερη ενέργεια.

Σχετικά με το θέμα της πυρηνικής ενέργειας, που επίσης συζητήθηκε, μαθητές από τη Γερμανία και τη Σλοβενία εξέφρασαν αντικρουόμενες απόψεις.

Γενικά οι μαθητές δεν περιορίστηκαν μόνο σε ευρωπαϊκά θέματα, αλλά έδειξαν ενδιαφέρον και για τα προγράμματα καθαρισμού του επονομαζόμενου «Πλαστικού Νησιού», μιας τεράστιας συγκέντρωσης επιπλεόντων σκουπιδιών στον Ειρηνικό Ωκεανό, με μέγεθος ίσο με αυτό της Ευρώπης. Τέλος, ζήτησαν καλύτερη ενημέρωση των ευρωπαίων για το περιβάλλον, τα θέματα ενέργειας και την κλιματική αλλαγή.

Ο Ευρωβουλευτής, στις απαντήσεις του, τόνισε την ανάγκη για ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών αλλά και για εξοικονόμηση ενέργειας.

Υπενθύμισε στους μαθητές το παράδειγμα της Σουηδίας, η οποία αν και παράγει το 47% του ηλεκτρισμού της από πυρηνικά, είναι η πλέον φιλική προς το περιβάλλον χώρα της Ευρώπης. Τέλος, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και στον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί.