Το να πιάνεις σε 2 δευτερόλεπτα τα 50 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε χιονισμένους κεντρικούς δρόμους της Κοπεγχάγης με ένα διθέσιο που απέχει μόλις μερικά εκατοστά από την άσφαλτο είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Πόσω μάλλον όταν το κάνεις με το πιο γρήγορο πράσινο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Το να πιάνεις σε 2 δευτερόλεπτα τα 50 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε χιονισμένους κεντρικούς δρόμους της Κοπεγχάγης με ένα διθέσιο που απέχει μόλις μερικά εκατοστά από την άσφαλτο είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Πόσω μάλλον όταν το κάνεις με το πιο γρήγορο πράσινο αυτοκίνητο στον κόσμο.

«Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Τέσλα είναι η επιτάχυνση», λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ για την Ευρώπη κ. Έσμπεν Πέντερσεν, ο οποίος οδηγεί την ώρα που παραχωρεί τη συνέντευξη. «Για την ακρίβεια μπορεί να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα από στάση μέσα σε 3,9 δευτερόλεπτα. Επί της ουσίας, μιλάμε για το πιο γρήγορο πράσινο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί σε εμπορικό επίπεδο μέχρι στιγμής. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 210 χιλιόμετρα την ώρα» λέει, πατάει γκάζι και οι πλάτες μας κολλάνε στα καθίσματα. Η αίσθηση της επιτάχυνσης σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου προκαλεί ίλιγγο, που δίνει τη θέση του στον τρόμο όταν ο δρόμος κάτω από το αυτοκίνητο φαίνεται όλο και πιο άσπρος από τα χιόνια. «Μη φοβάσαι έχει χιονολάστιχα, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεφύγουμε από τον δρόμο», λέει ο Πέντερσεν.

Δεν ακούγεται τίποτα

Κατά την επίδειξη ισχύος του Τέσλα, κυριαρχεί η σιωπή. Όταν ο οδηγός και στέλεχος της πρωτοποριακής εταιρείας βλέπει μπροστά του τον δρόμο άδειο και πατάει το γκάζι για να αποδείξει ότι όντως πρόκειται για το πιο γρήγορο πράσινο αυτοκίνητο, το μόνο που ακούγεται είναι ένας υπόκωφο βουητό, σαν να βρίσκεσαι κοντά σε υποσταθμό της ΔΕΗ. «Στο ρελαντί πολλές φορές δεν καταλαβαίνεις ότι λειτουργεί και ξαναπατάς τη μίζα», λέει ο Πέντερσεν και για του λόγου το αληθές σταματάει στην άκρη του δρόμου: όντως το μόνο που προδίδει τη λειτουργία του αυτοκινήτου είναι ο δείκτης του στροφόμετρου.

«Η ιδέα μας ήρθε ως εξής: δραστηριοποιούμασταν στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνιας και γνωρίζαμε πολλά πράγματα για την τεχνολογία των μπαταριών λάπτοπ, οι οποίες έχουν ιδιαίτερα μικρό μέγεθος και μεγάλη διάρκεια ζωής. Είπαμε γιατί να μην εφαρμοστεί αυτό και στα αυτοκίνητα; Γιατί να μην είναι δυνατόν να κατασκευάσουμε τέτοιες μπαταρίες;» αναφέρει ο Πέντερσεν. Ωστόσο, κανείς από τους κατασκευαστές λάπτοπ στη Σίλικον Βάλεϊ δεν ήθελε να συμμετάσχει στο εν λόγω πρότζεκτ, καθώς πίστευαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν μέλλον- οπότε οι άνθρωποι της Τέσλα το χρηματοδότησαν μόνοι τους. «Πιστεύουμε πως σε μερικά χρόνια από τώρα, εκτός από τα υβριδικά αυτοκίνητα, ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς θα διεκδικείται από ηλεκτροκίνητα».

1,7 ευρώ τα 100 χλμ.

Το σπορ διθέσιο αμερικανικής τεχνολογίας είναι 100% ηλεκτροκίνητο και μπορεί να διανύει λίγο περισσότερα από 6 χιλιόμετρα με μία κιλοβατώρα. Που σημαίνει ότι για 100 χιλιόμετρα στην Ελλάδα καίει ρεύμα αξίας 1,7 ευρώ, ενώ την ίδια ώρα το πιο οικονομικό σε κατανάλωση υβριδικό «ξοδεύει» για την ίδια απόσταση περίπου 4,6 ευρώ. Στην Κοπεγχάγη όμως, όπου δοκιμάσαμε το Τέσλα, τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν γύρω στα 4 ευρώ, και αυτό γιατί το ρεύμα της Δανίας είναι το ακριβότερο στην Ευρώπη: «Αυτό οφείλεται στην ιδιαίτερα υψηλή φορολογία της ενέργειας. Όμως και η βενζίνη εδώ είναι πολύ ακριβή, ξεπερνάει τα 1,3-1,4 ευρώ το λίτρο», επισημαίνει ο Πέντερσεν και συμπληρώνει: «Οπότε και πάλι συμφέρει το ρεύμα έναντι της βενζίνης».

396 χλμ. με μια φόρτιση

Όπως λέει ο Πέντερσεν, η αυτονομία του Τέσλα με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας- που διαρκεί περίπου 3 ώρεςφτάνει τα 396 χιλιόμετρα. «Ένας πελάτης μας στην Αυστραλία έχει καταφέρει να διανύσει 501 χιλιόμετρα και αυτό, αν δεν κάνω λάθος, αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ», επισημαίνει. Το μόνο μελανό- και καθόλου πράσινο- χαρακτηριστικό του Τέσλα είναι η τιμή, καθώς κοστίζει 84.000 ευρώ.

(Από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 21/12/2009)