Η νέα χρονιά βρίσκει τα Ελληνικά Πετρέλαια σε μια ξεχωριστή φάση της ιστορίας τους, καθώς η πρόσφατη εξαγορά του δικτύου της ΒΡ στην Ελλάδα, αλλά και εν εξελίξει επένδυση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ στο διυλιστήριο της Ελευσίνας δημιουργούν νέα δεδομένα για τον όμιλο, αλλά και την αγορά πετρελαιοειδών συνολικότερα
Η νέα χρονιά βρίσκει τα Ελληνικά Πετρέλαια σε μια ξεχωριστή φάση της ιστορίας τους, καθώς η πρόσφατη εξαγορά του δικτύου της ΒΡ στην Ελλάδα, αλλά και εν εξελίξει επένδυση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ στο διυλιστήριο της Ελευσίνας δημιουργούν νέα δεδομένα για τον όμιλο, αλλά και την αγορά πετρελαιοειδών συνολικότερα. Επιπλέον, στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς ο  όμιλος περιμένει ασφαλείς ενδείξεις για την δυνατότητα αξιοποίησης του κοιτάσματος στην Αίγυπτο, του οποίου έχει αναλάβει operator ενώ εντός του 2010 θα έχει από κοινού με την ιταλική Edison και νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής σε λειτουργία στην Θίσβη Βοιωτίας. Πρόσφατα δε τα Ελληνικά Πετρέλαια απέκτησαν νέο διοικητικό συμβούλιο, επικεφαλής του οποίου τοποθετήθηκε ο εκτελεστικός πρόεδρος κ. Τάσος Γιαννίτσης, ενώ στην θέση του διευθύνοντος συμβούλους παραμένει ο κ. Γιάννης Κωστόπουλος.

Η Εξαγορά της ΒΡ

 Η μεταβίβαση των μετοχών της ΒΡ HellasA.E. στο πλαίσιο της συμφωνίας που ανακοινώθηκε την 26η Ιουνίου 2009, ολοκληρώθηκε στις 10 Δεκεμβρίου. Η συμφωνία προέβλεπε τη μεταβίβαση των εμπορικών δραστηριοτήτων της ΒΡ στην Ελλάδα εκτός αυτών που αφορούν τα καύσιμα αεροπορίας, στα λιπαντικά και στον τομέα ηλιακής ενέργειας, μέσω της εξαγοράς του 100% των μετοχών της BPHellasA.E με τίμημα ύψους 359 εκατομμυρίων ευρώ, αναπροσαρμοσμένο για τυχόν διαφορές στην καθαρή θέση και τον δανεισμό και ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Οι εμπορικές δραστηριότητες της ΒΡ που μεταβιβάστηκαν συμπεριλαμβάνουν δίκτυο πρατηρίων – περίπου 1.200 πρατήρια, ενώ το κοινό σχήμα έχει υποχρεωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να αποδεσμεύσει τα 100 πρατήρια σε νησιωτικές περιοχές της χώρας, αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, καθώς και τον τομέα εμπορικών και βιομηχανικών πελατών.  

Επένδυση στην Ελευσίνα

Σε σχέση με την επένδυση στην Ελευσίνα, το διυλιστήριο έχει το χαμηλότερο δείκτη συνθετότητας σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη. Ανήκει στον πιο απλό τύπο διυλιστηρίου και έτσι παράγει καύσιμα όπως μαζούτ, νάφθα, καύσιμα αεροπορίας και ντίζελ με προδιαγραφές που στο προσεχές μέλλον θα εγκαταλειφθούν στην Ευρώπη. Με την αναβάθμιση δεν θα αυξηθεί η διυλιστική ικανότητα (100.000 βαρέλια / ημέρα) αλλά 2.200.000 τόνοι μαζούτ υψηλού θείου (>3.%) θα μετατραπούν σε:

·        1.320.000 τόνους ντίζελ μηδενικού θείου.
·        450.000 τόνους νάφθα μηδενικού θείου και υψηλής ποιότητας, κατάλληλη για πετροχημικά ή παραγωγή βενζινών.
·        Θερμική ενέργεια 250 MW υπό την μορφή καθαρού αερίου χαμηλής θερμογόνου δύναμης για καύση στους φούρνους αντί μαζούτ. Κατά τον όμιλο η ολοκλήρωση της επένδυσης έχει σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία γενικότερα.
·        Διασφαλίζονται οι σημερινές 400 μόνιμες θέσεις εργασίας και δημιουργούνται 120 νέες μόνιμες θέσεις (με έμφαση στην εντοπιότητα). Παράλληλα δημιουργούνται και περίπου άλλες τόσες έμμεσες θέσεις εργασίας.
·        Κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου, που θα διαρκέσει δύο χρόνια, θα απασχοληθούν περίπου 1500 άτομα κατά μέσο όρο.
·        Δημιουργείται πληθώρα περιφερειακών θέσεων εργασίας (σίτιση, ένδυση, μεταφορά προσωπικού, χωματουργικές εργασίες, προμήθειες υλικών κ.λπ).