Μια από τις πιο παράξενες ιδέες είναι ότι η ακόρεστη όρεξη της Κίνας για ορυκτά καύσιμα ίσως τελικά να ενισχύσει τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την εξοικονόμηση ενέργειας. Η λογική είναι ότι η Κίνα σκέφτεται μακροπρόθεσμα περισσότερο από τις άλλες μεγάλες οικονομίες. Συνεπώς, θα καταβάλει μια σημαντική προσπάθεια στις ΑΠΕ.

Μια από τις πιο παράξενες ιδέες είναι ότι η ακόρεστη όρεξη της Κίνας για ορυκτά καύσιμα ίσως τελικά να ενισχύσει τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την εξοικονόμηση ενέργειας. Η λογική είναι ότι η Κίνα σκέφτεται μακροπρόθεσμα περισσότερο από τις άλλες μεγάλες οικονομίες. Συνεπώς, θα καταβάλει μια σημαντική προσπάθεια στις ΑΠΕ.

Βέβαια, η υπογραφή μακροχρόνιων συμβολαίων παροχής ορυκτών καυσίμων με παραγωγούς δεν ενισχύσει την άποψη αυτή. Και αν λάβουμε υπόψη τον τοπικό Τύπο, το άγχος για την ενεργειακή ασφάλεια βρίσκεται σε έξαρση στην Κίνα σήμερα. Η China Daily δημοσίευσε ένα άρθρο την περασμένη εβδομάδα με τίτλο «Οι εισαγωγές πετρελαίου σε επικίνδυνα επίπεδα». Τα δεδομένα της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων, όπως αναφέρει η εφημερίδα, δείχνουν ότι οι εισαγωγές ξεπέρασαν το 50% το 2009 και μπορούν να φτάσουν το 65% ως το 2020.

Δύο ακαδημαϊκοί σχολιάζουν στη σχετική αναφορά ότι αυτή η διαπίστωση πρέπει να ωθήσει την επένδυση στις ΑΠΕ και την εξοικονόμηση, αλλά ο μόνος κρατικός αξιωματούχος που συμμετείχε στο δημοσίευμα επικεντρώθηκε περισσότερο στην εγχώρια παραγωγή ορυκτών καυσίμων.

«Φέτος θα ελέγξουμε την ποσότητα του εισαγόμενου πετρελαίου και θα επιταχύνουμε την έρευνα και εκμετάλλευση των εγχώριων πηγών πετρελαίου και φυσικού αερίου», τόνισε ο Ζανγκ Χονγκτάο, επικεφαλής γεωλόγος στο υπουργείο Γης και Πρώτων Υλών. Σύμφωνα με τον ίδιο, λόγω της ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης, οι αυξημένες εισαγωγές θα συνεχιστούν για ένα μεγάλο διάστημα και η ανάπτυξη του εγχώριου κλάδου φυσικού αερίου είναι κρίσιμη ως αντιστάθμισμα.

Σε διαφορετικό δημοσίευμα από χθες, ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν πως η εγχώρια παραγωγή θα κορυφωθεί κοντά στο 2020, ενώ άλλοι πιστεύουν πως αυτό έχει γίνει ήδη. «Οι εισαγωγές πετρελαίου το 2010 αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% και το ποσοστό του εισαγόμενου πετρελαίου που καταναλώνεται θα αυξηθεί κατά 54%», δήλωσε ο Λιν Μποκιάνγκ, διευθυντής του China Center for Energy Economics Research στο Πανεπιστήμιο Ζιαμέν. «Η εγχώρια παραγωγή βρίσκεται ήδη στην κορυφή της. Αν και οι κινεζικές εταιρείες έχουν επιταχύνει την παραγωγή τους σε άλλες περιοχές του κόσμου, και πάλι οι πρώτες ύλες που αποκομίζουν είναι περιορισμένες», πρόσθεσε.

Ένα άλλο δημοσίευμα αυτόν τον μήνα έκανε λόγο για τον αυξανόμενο κίνδυνο από τις επιθέσεις σε αγωγούς. Συνεπώς, πόσο άσχημη είναι η κατάσταση σε σχέση με την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας; Σύμφωνα με στοιχεία της Maplecroft, είναι χειρότερα από τα περισσότερα κράτη του G20:
(από την ιστοσελίδα των Financial Times, 21/1/2010)