Οι αγώνες αυτοκινήτων δεν είναι ένα ιδιαίτερα «πράσινο» άθλημα, αλλά η Porsche σχεδίασε ένα αγωνιστικό όχημα εξοπλισμένο με υβριδικό κινητήρα, το οποίο θα πάρει μέρος στον 24ωρο αγώνα στο Νούρμπουργκρινγκ της Γερμανίας το Μάιο και θα «φέρει στην πίστα ένα νέο είδος μηχανικής», όπως τονίζει το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας.

Οι αγώνες αυτοκινήτων δεν είναι ένα ιδιαίτερα «πράσινο» άθλημα, αλλά η Porsche σχεδίασε ένα αγωνιστικό όχημα εξοπλισμένο με υβριδικό κινητήρα, το οποίο θα πάρει μέρος στον 24ωρο αγώνα στο Νούρμπουργκρινγκ της Γερμανίας το Μάιο και θα «φέρει στην πίστα ένα νέο είδος μηχανικής», όπως τονίζει το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας.

Η Porsche 911 GT3 R Hybrid αντλεί ενέργεια από δύο διαφορετικές πηγές: Έναν παραδοσιακό εξακύλινδρο κινητήρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο οποίος παράγει 480 ίππους και κινεί τους πίσω τροχούς. Επίσης, περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες μπροστά, οι οποίοι κινούν τους μπροστινούς τροχούς με 80 ίππους στη διάρκεια της επιτάχυνσης.

Πάντως, δεν μπορεί να ισχυρισθεί κανείς ότι ο συνδυασμός αυτός σημαίνει αυτόματα και νίκες στους αγώνες. Τα ηλεκτρικά μέρη κάνουν το αυτοκίνητο βαρύτερο και συνεπώς όλα εξαρτώνται από τη σχέση βάρους-απόδοσης.

Επιπλέον, οι αγωνιστικές συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες για την υβριδική τεχνολογία, από τη στιγμή που αυτή αντλεί την ενέργεια που χρειάζεται από το φρενάρισμα. Στο τεχνικό σκέλος, η απόδοση είναι μεγαλύτερη όταν το φρενάρισμα γίνεται σταδιακά, ενώ στους αγώνες γίνεται απότομα.

Για αυτό το λόγο, το σύστημα της Porsche δεν στηρίζεται στη χημική αποθήκευση του ηλεκτρισμού, αλλά περιλαμβάνει ένα μηχανικό εξάρτημα, το οποίο τοποθετείται στη θέση του συνοδηγού και μοιάζει ελαφρώς με μια κατσαρόλα. Το βάρος του αγγίζει τα 100 κιλά.

Ουσιαστικά, η συσκευή είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που φτάνει μέχρι τις 40.000 στροφές ανά λεπτό. Για την πρόσβαση στην κινητική ενέργεια, η συσκευή αντιστρέφει την πόλωσή της και γίνεται γεννήτρια όταν χρειαστεί. Ο ηλεκτρισμός που παράγεται μεταφέρεται στους τροχούς και παράγεται κίνηση.

Πρόκειται για ένα σύστημα ιδανικό για αυτοκίνητο αγώνων. Η φόρτιση γίνεται μέσα σε δευτερόλεπτα και εκμεταλλεύεται το απότομο φρενάρισμα πλήρως, αποδίδοντας 160 άλογα σε 6-8 δευτερόλεπτα. Πάντως, δεν πρόκειται για την κατάλληλη λύση για οδήγηση σε μακρινές αποστάσεις, ενώ το κόστος της είναι αρκετά υψηλό.

Ανάλογο σύστημα εφαρμόστηκε για μια χρονιά και στη Φόρμουλα 1, αλλά εγκαταλείφθηκε στην προσπάθεια των ομάδων να μειώσουν τα κόστη τους.

(από το περιοδικό Spiegel)