Κανέναν απολύτως εφησυχασμό δεν θα πρέπει να δείχνουν τα στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας απέναντι στην κλίμακα των 70 έως 80 δολαρίων το βαρέλι στο οποίο διαμορφώνονται οι τιμές πετρελαίου τους τελευταίους μήνες, καθώς η οικονομική ανάκαμψη δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί, όπως προειδοποίησε ο επικεφαλής της IHS Cambrdge Energy Research Associates εν όψει του ετήσιου συνεδρίου της CERAWeek

Κανέναν απολύτως εφησυχασμό δεν θα πρέπει να δείχνουν τα στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας απέναντι στην κλίμακα των 70 έως 80 δολαρίων το βαρέλι στο οποίο διαμορφώνονται οι τιμές πετρελαίου τους τελευταίους μήνες, καθώς η οικονομική ανάκαμψη δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί, όπως προειδοποίησε ο επικεφαλής της IHS Cambrdge Energy Research Associates εν όψει του ετήσιου συνεδρίου της CERAWeek που αρχίζει σήμερα και συγκεντρώνει την ελίτ από τον ενεργειακό χώρο.

Μολονότι η τιμή αργού φαίνεται να έχει βρει κάποιο ικανοποιητικό επίπεδο, η παγκόσμια ύφεση έχει πλήξει τη ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ, ενώ παράλληλα η Ουάσιγκτον ζητεί ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της ενεργειακής βιομηχανίας.

Αφότου τα δύο συναπτά έτη της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου οδήγησαν τις τιμές από το ιστορικό υψηλό των περίπου 150 δολαρίων το βαρέλι στα 32 δολάρια το Δεκέμβριο του 2008, προτού ανακάμψει εν συνεχεία γύρω από τα 80 δολάρια, οι πραγματικές ενδείξεις για ανάκαμψη της οικονομίας δεν έχουν γίνει ακόμη αισθητές. Αυτή η σχέση μεταξύ πετρελαίου και οικονομίας αναμένεται να κυριαρχήσει στο συνέδριο της CERAWeek.

Κάθε χρόνο η CERAWeek συγκεντρώνει τα κορυφαία στελέχη από τους κυρίαρχους «παίκτες» του ενεργειακού τομέα του πλανήτη, από κρατικές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου έως εταιρείες παροχής υπηρεσιών εντοπισμού και γεώτρησης και κοινής ωφελείας, καθώς και τραπεζίτες, οικονομολόγους και κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Η φετινή συγκέντρωση θα έχει περισσότερο διεθνές προφίλ, καθώς θα παρευρεθούν επικεφαλής κρατικών «γιγάντων» όπως Saudi Aramco, Gazprom της Ρωσίας, Petrobras της Βραζιλίας και StatoilHydro της Νορβηγίας.

Στον απόηχο της παγκόσμιας ύφεσης, οι εταιρείες ενέργειας ακύρωσαν ή καθυστέρησαν προγράμματα, μείωσαν το κόστος και περιέκοψαν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Επίσης, η εξασθενημένη ζήτηση και τα αναιμικά περιθώρια κέρδους ανάγκασαν πολλά διυλιστήρια να κλείσουν μονάδες τους. Καθώς όμως η τιμή αργού άρχισε να ανακάμπτει, άρχισε να παρατηρείται κάποια κινητικότητα στον ενεργειακό κλάδο.

(από την εφημερίδα «Ναυτεμπορική», 8/3/2010)