Ο ΙΕΑ προειδοποιεί ότι δίχως ουσιαστικές προσπάθειες αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, η ζήτηση της Ινδίας για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 200 εκατ. τόνους ως το 2030, καταλαμβάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση στον σχετικό κατάλογο, πίσω από την Κίνα.

Ο ΙΕΑ προειδοποιεί ότι δίχως ουσιαστικές προσπάθειες αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, η ζήτηση της Ινδίας για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 200 εκατ. τόνους ως το 2030, καταλαμβάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση στον σχετικό κατάλογο, πίσω από την Κίνα.

Συνεπώς, όπως αναφέρουν οι Financial Times, δεν είναι τυχαίο ότι η Σαουδική Αραβία ενισχύει τους δεσμούς της με τη συγκεκριμένη χώρα. Σε συνάντηση στο Ριάντ στις αρχές του μήνα, οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι συμφώνησαν να διπλασιάσουν τις εξαγωγές αργού προς την Ινδία. Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο υπουργός Πετρελαίου του βασιλείου, Αλί αλ-Ναΐμι, δήλωσε πως η χώρα του επιθυμεί και είναι έτοιμη να καλύψει τις τωρινές και μελλοντικές ανάγκες της Ινδίας σε πετρέλαιο. Ο Ινδός ομόλογός του, Μουρλί Ντεόρα, τόνισε ότι «πρακτικώς όλα τα ινδικά διϋλιστήρια είναι σχεδιασμένα για να επεξεργάζονται σαουδικό πετρέλαιο».

Πρόκειται λοιπόν για έναν ακόμη άξονα στα ανοίγματα που πραγματοποιεί η Ινδία προς το εξωτερικό στον τομέα της ενέργειας. Πρόσφατα, η ONGC, η μεγαλύτερη πετρελαϊκή της χώρας, εξέφρασε το ενδιαφέρον της για μια «ισότιμη συμμετοχή» στην ανάπτυξη του κοιτάσματος Σαχαλίν-3 και του Τιμάν Πετσόρα. Επίσης, επιθυμεί να συμμετάσχει στα σχέδια της χερσονήσου Γιαμάλ της Ρωσίας, στην οποία βρίσκονται πλούσια κοιτάσματα φυσικού αερίου.

Όπως υπογραμμίζουν οι αναλυτές, το Νέο Δελχί επιχειρεί να διαφοροποιήσει τις πηγές του, αφού το 70% των εισαγωγών πετρελαίου προέρχεται από τη Μέση Ανατολή.