Ο κλάδος των υπερδεξαμενοπλοίων βίωσε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά, αλλά οδηγείται πλέον σε πτωτική πορεία, καθώς το κλείσιμο των διϋλιστηρίων στη Βρετανία και την Ιαπωνία για συντήρηση σημαίνει υπερπροσφορά πλοίων. Τα κόστη μεταφοράς αναμένεται να πέσουν αυτό το τρίμηνο στα 28.758 δολάρια από 44.576 που υπολογίζονταν την 1η Απριλίου, με βάση έρευνα του Bloomberg.

Ο κλάδος των υπερδεξαμενοπλοίων βίωσε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά, αλλά οδηγείται πλέον σε πτωτική πορεία, καθώς το κλείσιμο των διϋλιστηρίων στη Βρετανία και την Ιαπωνία για συντήρηση σημαίνει υπερπροσφορά πλοίων. Τα κόστη μεταφοράς αναμένεται να πέσουν αυτό το τρίμηνο στα 28.758 δολάρια από 44.576 που υπολογίζονταν την 1η Απριλίου, με βάση έρευνα του Bloomberg.

Προηγήθηκε το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων εδώ και τρεις δεκαετίες, τη στιγμή που ολοένα και λιγότερα δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση αργού, με αποτέλεσμα την υψηλή διαθεσιμότητα. «Τα διϋλιστήρια μειώνουν τους ρυθμούς τους ή κλείνουν και ήδη έχουν εισάγει αργό», τονίζει ο Ανδρέας Βεργκότις της Tufton Oceanic του Χονγκ Κονγκ. «Τα αποθέματα αργού είναι υψηλά και αυξάνονται. Όλο το δεύτερο τρίμηνο τείνει να είναι αρνητικό για τον κλάδο», προσθέτει.

Ο αριθμός των σκαφών που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση αργού πετρελαίου ή υποπροϊόντων άγγιξε το 168 το Νοέμβριο, αλλά υποχώρησε στο 104 τον Φεβρουάριο, όπως τονίζουν οι αναλυτές. Στη διάρκεια της κρίσης παρατηρήθηκε υπερπροσφορά πετρελαίου και οι εμπορικοί οίκοι έσπευσαν να το αποθηκεύσουν σε δεξαμενόπλοια ώστε να το πωλήσουν στη συνέχεια έναντι καλύτερων τιμών. Όταν εξασθένησε η τάση αυτή και παρήλθε η ημερομηνία των μελλοντικών συμβολαίων, μειώθηκε και η ζήτηση για τα πλοία αυτά.