Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να κατασκευάσει, μέχρι το 2020, ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ο φιλόδοξος αυτός στόχος, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), έχει την πλήρη στήριξη της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία θα διαθέσει περίπου 500 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να κατασκευάσει, μέχρι το 2020, ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ο φιλόδοξος αυτός στόχος, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), έχει την πλήρη στήριξη της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία θα διαθέσει περίπου 500 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών Ματίας Βίσμαν, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, τη χαρακτήρισε ως «μείζον θέμα» και τόνισε πως βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού όλων των κατασκευαστών.

«Στον 21ο αιώνα - πρόσθεσε - ισχύει το σύνθημα ότι δε νικούν οι μεγάλοι τους μικρούς, αλλά οι γρήγοροι τους αργούς. Και εκείνος που επενδύει σε τεχνολογίες του μέλλοντος ταχύτερα από άλλους διασφαλίζει νέες αγορές για τα προϊόντα του. Ανοιχτό παραμένει, ωστόσο, το αν ο ηλεκτροκινητήρας θα συνυπάρχει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως ή αν κάποτε θα τον αντικαταστήσει. Αυτό εξαρτάται βέβαια από την αυτονομία της μπαταρίας και την τελική τιμή του οχήματος. Και εδώ απαιτείται η συνέργια μεταξύ πολιτικής, επιστήμης και οικονομίας».

Απαγορευτικές οι τιμές των ηλεκτρικών

Στη γενικότερη ευφορία, που προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης του Βερολίνου να ενισχύσει τα φιλόδοξα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ηλεκτροκίνηση, απάντησε ο εκπρόσωπος της λέσχης αυτοκινήτου VCD Γκερντ Λοτζίπεν, εκτιμώντας πως, μέσα στην επόμενη δεκαετία, δεν πρόκειται να υπάρξει μαζική κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους, διότι η τιμή τους θα είναι απαγορευτική.

«Η νέα στρατηγική κυβέρνησης και αυτοκινητοβιομηχανίας - πρόσθεσε - γεννά προσδοκίες, οι οποίες είναι σχεδόν αδύνατο να εκπληρωθούν μέσα στα επόμενα χρόνια. Δίνεται η εντύπωση ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας γενικευμένης χρήσης της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα όμως καμία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν πουλά ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Τα πρώτα θα αρχίσουν να διατίθενται στο τέλος τους έτους. Θα προέρχονται από την Ιαπωνία και θα κοστίζουν περισσότερο από 30.000 ευρώ».

Περιορισμένες προσδοκίες έχει και ο Βόλφγκανγκ Ράιμαν, ο οποίος διευθύνει το τμήμα ηλεκτροκίνησης της γερμανικής εταιρίας IAV, η οποία συνεργάζεται στενά με την Volkswagen. «Το πρόβλημα - είπε - είναι ότι η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται παράλληλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως, οι οποίοι θα υπάρχουν σίγουρα για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια. Η ανάπτυξη αυτή όμως έχει υψηλό κόστος και σε καιρούς οικονομικής κρίσης είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Με άλλα λόγια, η ηλεκτροκίνηση παραμένει το ζητούμενο».