Συμμόρφωση με το κοινοτικό δίκαιο (Οδηγία 2003/96 ΕΚ) αποτελεί η επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στην ηλεκτρική ενέργεια, που επιβλήθηκε με το Ν. 3833/2010 και ισχύει από 2 Μαΐου 2010, όπως διευκρινίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών. Όσον αφορά την είσπραξη ειδικού τέλους 5 0/00, αυτή προβλέπεται ήδη από το 1992 (Ν.2093/92) για τα ενεργειακά προϊόντα που υπάγονται σε ΕΦΚ, δηλαδή ήδη μέχρι τώρα για πετρέλαιο, βενζίνη, μαζούτ κλ.π.
Συμμόρφωση με το κοινοτικό δίκαιο (Οδηγία 2003/96 ΕΚ) αποτελεί η επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στην ηλεκτρική ενέργεια, που επιβλήθηκε με το Ν. 3833/2010 και ισχύει από 2 Μαΐου 2010, όπως διευκρινίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών.

Όσον αφορά την είσπραξη ειδικού τέλους 5 0/00, αυτή προβλέπεται ήδη από το 1992 (Ν.2093/92) για τα ενεργειακά προϊόντα που υπάγονται σε ΕΦΚ, δηλαδή ήδη μέχρι τώρα για πετρέλαιο, βενζίνη, μαζούτ κλ.π. Η επιβάρυνση από το τέλος αυτό στην ηλεκτρική ενέργεια για μια μέση τετράμηνη οικιακή κατανάλωση 1800 κιλοβάτ ανέρχεται σε 1 ευρώ περίπου.

Το συγκεκριμένο τέλος, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, αποτελεί έσοδο του τακτικού προϋπολογισμού (Ν.3697/08), ενώ χαρακτηρίζονται απολύτως ανακριβή τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε αύξηση επιδόματος (ΔΕΤΕ) των τελωνειακών υπαλλήλων, το οποίο προσδιορίζεται με έναν σταθερό τρόπο, ανεξάρτητα από τις εισπράξεις του τέλους αυτού που καταλήγουν στον τακτικό προϋπολογισμό.

Υπενθυμίζεται ότι το επίδομα των τελωνειακών υπαλλήλων χορηγείται όπως προσδιορίστηκε το 2007 (με απόφαση του τότε Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, Αντ. Μπέζα), μειώθηκε αυτή τη χρονιά συνολικά κατά 20% με τα πρόσφατα δημοσιονομικά μέτρα (Ν.3833/2010, Ν. 3845/2010) και επιπλέον με τον πρόσφατο νόμο «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης» (Ν.3842/10) φορολογήθηκε στην κλίμακα, όπως όλα τα εισοδήματα αντί της ευνοϊκής αυτοτελούς φορολόγησής του που ίσχυε μέχρι τώρα.