Ως κύρια αιτία για την διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού θεωρείται η αστοχία του σκυροδέματος στο κάλυμμα της υποθαλάσσιας πετρελαιοπηγής της πετρελαϊκής εταιρείας ΒΡ, σύμφωνα με χθεσινό μνημόνιο της εταιρείας Transocean Ltd για την αυριανή ακρόαση στο Κογκρέσο. Η μαρτυρία της BP επιρρίπτει στην Transocean την ευθύνη για το ελαττωματικό κάλυμμα που απέτυχε να συγκρατήσει τη διαρροή έπειτα από την έκρηξη στην πλωτή εξέδρα, ενώ η πετρελαϊκή πολυεθνική πρόκειται να ποντίσει «εντός των προσεχών 72 ωρών» και σε βάθος 1.500 μ. ένα νέο κάλυμμα πάνω στη διαρροή, μικρότερο από εκείνο που χρειάσθηκε να απομακρύνει
Ως κύρια αιτία για την διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού θεωρείται η αστοχία του σκυροδέματος στο κάλυμμα της υποθαλάσσιας πετρελαιοπηγής της πετρελαϊκής εταιρείας ΒΡ, σύμφωνα με χθεσινό μνημόνιο της εταιρείας Transocean Ltd για την αυριανή ακρόαση στο Κογκρέσο.

Η μαρτυρία της BP επιρρίπτει στην Transocean την ευθύνη για το ελαττωματικό κάλυμμα που απέτυχε να συγκρατήσει τη διαρροή έπειτα από την έκρηξη στην πλωτή εξέδρα, ενώ η πετρελαϊκή πολυεθνική πρόκειται να ποντίσει «εντός των προσεχών 72 ωρών» και σε βάθος 1.500 μ. ένα νέο κάλυμμα πάνω στη διαρροή, μικρότερο από εκείνο που χρειάσθηκε να απομακρύνει.

Η BP υπολόγιζε να συγκρατήσει την διαρροή πετρελαίου, η οποία έχει ρυθμό 800.000 λίτρων ημερησίως σε απόσταση 80 χλμ από τη Λουϊζιάνα των ΗΠΑ, χάρη σε ένα χαλύβδινο χωνί, ύψους 12 μ. και βάρους εκατοντάδων τόννων. Όμως χρειάσθηκε να το απομακρύνει λόγω της παρουσίας κρυστάλλων, παρόμοιων με γυαλί, που είχαν σχηματισθεί από το αποτέλεσμα της παρουσίας γκαζιού και νερού στο εσωτερικό του, που το καθιστούσαν άχρηστο.

Οι ειδικοί της εταιρείας πιστεύουν πως το νέο κάλυμμα δεν θα έχει τέτοιου είδους προβλήματα, ενώ, παράλληλα, η ΒΡ άρχισε από χθες να εγχέει, με υποθαλάσσια ρομπότ και τη βοήθεια ενός σωλήνα, χημικά διαλυτικά κατευθείαν στο σημείο της διαρροής.