Ενα «έξυπνο τηλέφωνο» θα μπορεί να ελέγχει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Το καινοτόμο Νissan LΕΑF, που αναμένεται να κυκλοφορήσει ως το τέλος του χρόνου, διαθέτει σύστημα ελέγχου μέσω του οποίου ο οδηγός θα μπορεί να δίνει εντολές για τη λειτουργία του οχήματος με το κινητό τηλέφωνο
Ενα «έξυπνο τηλέφωνο» θα μπορεί να ελέγχει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Το καινοτόμο Νissan LΕΑF, που αναμένεται να κυκλοφορήσει ως το τέλος του χρόνου, διαθέτει σύστημα ελέγχου μέσω του οποίου ο οδηγός θα μπορεί να δίνει εντολές για τη λειτουργία του οχήματος με το κινητό τηλέφωνο.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το κινητό να ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων «έξυπνων τηλεφώνων», του τύπου Αpple iΡhone ή του ΗΤC Desire, με τα οποία ο οδηγός θα μπορεί, για παράδειγμα, να προγραμματίζει το άνοιγμα του κλιματισμού ώστε να βρίσκει δροσερό το αυτοκίνητο προτού ακόμη μπει μέσα.

Με μερικά κλικ στο κινητό ο οδηγός θα μαθαίνει επίσης πόση μπαταρία έχει μείνει στο αυτοκίνητο και αν το έχει αφήσει να φορτίσει θα μπορεί να λαμβάνει μήνυμα στο τηλέφωνό του που θα τον ειδοποιεί ότι η φόρτιση ολοκληρώθηκε. Παράλληλα το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου θα ενημερώνει τον οδηγό για όλα τα σημεία φόρτισης στην περιοχή όπου θα κινείται.

Το LΕΑF λανσάρεται από τη Νissan ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που απευθύνεται στο πλατύ και όχι στο επιλεγμένο κοινό. Η ονομασία του, που παραπέμπει στην αγγλική λέξη που σημαίνει «φύλλο», είναι το ακρωνύμιο του χαρακτηρισμού L eading, E nvironmentally Friendly, A ffordable, F amily Car (ήτοι «κορυφαίο, φιλικό προς το περιβάλλον, προσιτό, οικογενειακό» αυτοκίνητο).

Διαθέτει μόνο ηλεκτροκινητήρα και όχι τον κλασικό συνδυασμό με βενζινοκινητήρα που διαθέτουν τα πιο πετυχημένα υβριδικά μοντέλα της αγοράς, όπως το Τoyota Ρrius ή το Ηonda Ιnsight. Το αυτοκίνητο θα τροφοδοτείται από φορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου και θα έχει αυτονομία 160 χιλιομέτρων. Η ανώτερη ταχύτητά του είναι 145 χλμ. την ώρα. Το κόστος για πλήρη φόρτιση υπολογίζεται σε 2,5 ευρώ, ενώ για το γέμισμα με αμόλυβδη βενζίνη αντίστοιχου συμβατικού αυτοκινήτου χρειάζεται κανείς τουλάχιστον 100 ευρώ.

Το αυτοκίνητο θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, αφού δεν διαθέτει κινητήρα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα επωφελείται από όλες τις φορολογικές διευκολύνσεις που έχουν θεσπίσει οι περισσότερες κυβερνήσεις για τα καθαρά αυτοκίνητα. Θα μπορεί για παράδειγμα να μπαίνει κάθε μέρα στον δακτύλιο της Αθήνας και δεν θα πληρώνει διόδια για το κέντρο του Λονδίνου. Τα πρώτα LΕΑF θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία. Από το 2013 θα αρχίσει η παραγωγή τους στη μονάδα της Νissan στο Σάντερλαντ της Αγγλίας.

Ηδη η Νissan έχει λάβει 13.000 προπαραγγελίες από τις αγορές της Ιαπωνίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, με αποτέλεσμα να έχει καλυφθεί ο αρχικός στόχος της παραγωγής του ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Γι΄ αυτόν τον λόγο σκοπεύει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής του ώστε να καλύψει το αυξημένο ενδιαφέρον. Η εταιρεία υπολογίζει ότι τον πρώτο χρόνο παραγωγής του νέου μοντέλου θα διαθέσει τουλάχιστον 50.000 αυτοκίνητα στην αγορά.

(από ην εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ", 14/05/2010)