Ελληνικά Υδρογονοκίνητα Λεωφορεία για μια «Πράσινη» Ρώμη

Ελληνικά Υδρογονοκίνητα Λεωφορεία για μια «Πράσινη» Ρώμη
Κ. Δεληγιαννης - Κ. Καρκαγιαννης
Παρ, 11 Ιουνίου 2010 - 15:38
Η εταιρεία Tropical, σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και την Ελληνική Εταιρεία Υδρογόνου, ανέλαβε να κατασκευάσει τον πρώτο πιλοτικό στόλο από υδρογονοκίνητα οχήματα για την πόλη της Ρώμης.

Ελληνες ερευνητές θα πάρουν μέρος στο πρόγραμμα που εκπόνησε ο γνωστός Αμερικανός οικονομολόγος Τζέρεμι Ρίφκιν για τη Ρώμη, με σκοπό να μετατραπεί η «αιώνια» πόλη σε μία από τις πιο «πράσινες» πρωτεύουσες του πλανήτη. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία Tropical, σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και την Ελληνική Εταιρεία Υδρογόνου, ανέλαβε να κατασκευάσει τον πρώτο πιλοτικό στόλο από υδρογονοκίνητα οχήματα για την πόλη: δέκα δημοτικά αυτοκίνητα και δύο μικρά λεωφορεία, τα οποία θα κινούνται με κυψέλες καυσίμου ώστε να έχουν μηδενικές εκπομπές και δύο πρατήρια υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων.

Σε επόμενη φάση, η πόλη αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των «καθαρών» αυτοκινήτων και λεωφορείων δημόσιας χρήσης. Οπως ανακοίνωσε ο Τζέρεμι Ρίφκιν με τον δήμαρχο της πόλης Gianni Alemanno στις 31 Μαΐου, η μελέτη προβλέπει την εγκατάσταση συστημάτων ΑΠΕ σε κτίρια, νέα συστήματα δημόσιου φωτισμού χαμηλής κατανάλωσης και εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο. Οι παρεμβάσεις θα κοστίσουν 500 εκατ. δολάρια και θα ελαττώσουν κατά 20% τις εκπομπές αέριων ρύπων μέχρι το 2020. 

Σαφείς προϋποθέσεις και κριτήρια ώστε τα βιοκαύσιμα να αποφέρουν πραγματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και παράλληλα η παραγωγή τους να μη βλάπτει το περιβάλλον, θέσπισε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Κομισιόν κάλεσε τη βιομηχανία, τις κυβερνήσεις και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις να ιδρύσουν μηχανισμούς μέσω των οποίων θα πιστοποιείται ότι όλα τα βιοκαύσιμα που χρησιμοποιούνται στην Ε.Ε. καλύπτουν τα απαραίτητα κριτήρια αειφορίας. Κάθε κράτος-μέλος θα πρέπει υποχρεωτικά μέχρι το 2020 να καλύπτει το 10% της κατανάλωσης καυσίμων για μεταφορές από βιοκαύσιμα, επιφέροντας εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου κατά 35% σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

(από την εφημερίδα "Καθημερινή", 11/6/2010)