Αμερικανικοί όμιλοι όπως η Chevron και η ExxonMobil ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μερίδια στον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, όπως ανέφερε ο Πλάμεν Ρούσεφ, ανώτατο στέλεχος της κατασκευαστικής κοινοπραξίας στο ειδησιογραφικό πρακτορείο της Σόφιας.

Αμερικανικοί όμιλοι όπως η Chevron και η ExxonMobil ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μερίδια στον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, όπως ανέφερε ο Πλάμεν Ρούσεφ, ανώτατο στέλεχος της κατασκευαστικής κοινοπραξίας στο ειδησιογραφικό πρακτορείο της Σόφιας.

 

Σε σχετική συνέντευξη που παραχώρησε, ο κ. Ρούσεφ τόνισε ότι αμερικανικές πετρελαϊκές που δραστηριοποιούνται στην Κασπία και τη Μαύρη Θάλασσα εξετάζουν προσεκτικά την κατάσταση και προετοιμάζουν τα βήματά τους. Την ίδια στιγμή, στις αρχές Ιουνίου, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός υποστήριξε ότι ο αγωγός τελικά θα εγκαταλειφθεί λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.

 

Ο κ. Ρούσεφ δήλωσε σχετικά:

«Οι Αμερικανοί είναι πλούσιοι άνθρωποι και αγοράζουν μόνο επιπλωμένα σπίτια. Είναι πιο ακριβό, αλλά αυτό προτιμούν. Οι φτωχοί άνθρωποι αγοράζουν φθηνότερα διαμερίσματα. Οπότε μην εκπλαγείτε αν οι αμερικανικές εταιρείες αγοράσουν μερίσματα στον αγωγό μόλις αυτός ξεκινήσει να λειτουργεί. Θα αγοράσουν μερίδια, είτε από τη Βουλγαρία, είτε από την Ελλάδα, είτε από τη Ρωσία. Παρατηρούν το σχέδιο προσεκτικά και αναμένουν την ολοκλήρωσή του. Θα πληρώσουν παραπάνω, αλλά δεν θα το αφήσουν εκτός ελέγχου διότι είναι το δικό τους πετρέλαιο που θα μεταφέρει».

 

Και συνέχισε:

«Όσο και αν δυσαρεστούνται οι Ρώσοι συνεταίροι μας με αυτό, πιθανότατα θα υπάρξει συμμετοχή των αμερικανικών επιχειρήσεων στο μέλλον». Ο κ. Ρούσεφ θεωρεί ότι η αρνητική στάση που επικράτησε μέχρι πρότινος στη Βουλγαρία αναφορικά με το έργο έχει να κάνει με την αύξηση της ρωσικής επιρροής. Κατά τη γνώμη του, ο αγωγός Μπουργκάς-Βλόρε (ΑΜΒΟ) έχει την ίδια αφετηρία, αλλά δεν θα συγκεντρώσει τόσα πυρά στη Βουλγαρία, καθώς σχεδιάζεται από τις αμερικανικές επιχειρήσεις.

 

Πρόσθεσε ότι οι Βούλγαροι πρέπει να καταλάβουν ότι οι κατηγορίες περί «ρωσικού σχεδίου» δεν στέκουν, ενώ από το πετρέλαιο που θα μεταφέρεται, το 70% θα καταλήγει στην Ε.Ε. και το 20-30% στις ΗΠΑ. «Ο κόσμος θα δει ότι ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι ένα καλό και εφικτό σχέδιο και θα το αποδεχθούν ευκολότερα μόλις ολοκληρωθεί», σημείωσε.

 

Ο κ. Ρούσεφ θεωρεί πως το έργο θα επιταχυνθεί, αφού η Σόφια το έθεσε υπό την εποπτεία ενός μόνο υπουργείου. Επίσης, έσπευσε να δηλώσει ότι οι εγκαταστάσεις έχουν γίνει με άξονα την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια. Και τέλος, σε σχέση με τη βιωσιμότητα του αγωγού, υπογράμμισε ότι υπάρχει πολύ ρωσικό και καζακικό αέριο για να μεταφερθεί. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα τέλη που θα καταβάλλονται στο κράτος από τη λειτουργία του αγωγού ισοδυναμούν με τους φόρους των τραπεζών σε ετήσια βάση.

 

Πλέον, αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου, τον Φεβρουάριο του 2011. Η κυβέρνηση της χώρας θα λάβει τότε την οριστική της απόφαση.