ΙΧ: Το Σεπτέμβριο η Απόφαση για την Πετρελαιοκίνηση

ΙΧ: Το Σεπτέμβριο η Απόφαση για την Πετρελαιοκίνηση
του Γιώργου Ανδρή και του Λεωνίδα Λιάμη
Παρ, 30 Ιουλίου 2010 - 11:52
Εντός του Σεπτεμβρίου ή το αργότερο στις αρχές του Οκτώβρη θα είναι σε θέση η κυβέρνηση να τοποθετηθεί για το εάν θα επιτραπεί ή όχι και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, η χρήση της πετρελαιοκίνησης. «Αυτό θα γίνει μόνο αν διαπιστωθεί ότι τα σωματίδια που προκύπτουν από την κίνηση με πετρέλαιο δεν δημιουργούν πρόβλημα και κυρίως δεν επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον, όσο και τη δημόσια υγεία» είπε η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Εντός του Σεπτεμβρίου ή το αργότερο στις αρχές του Οκτώβρη θα είναι σε θέση η κυβέρνηση να τοποθετηθεί για το εάν θα επιτραπεί ή όχι και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, η χρήση της πετρελαιοκίνησης.

«Αυτό θα γίνει μόνο αν διαπιστωθεί ότι τα σωματίδια που προκύπτουν από την κίνηση με πετρέλαιο δεν δημιουργούν πρόβλημα και κυρίως δεν επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον, όσο και τη δημόσια υγεία» είπε η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Από τη Θεσσαλονίκη όπου και βρέθηκε χθες, η κ. Τίνα Μπιρμπίλη παραδέχθηκε ότι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο της εισαγωγής της πετρελαιοκίνησης στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα αλλά έσπευσε να διευκρινίσει ότι «δεν μας αρέσει να απαντάμε δογματικά, ναι ή όχι αν δεν το εξετάσουμε».
Υπό το πρίσμα αυτό κατέστησε σαφές ότι την περίοδο αυτή το υπουργείο μελετά το όλο θέμα και πως εστιάζει σε παραμέτρους όπως για παράδειγμα η ποιότητα των καυσίμων, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι τα εκπεμπόμενα σωματίδια δεν ρυπαίνουν περαιτέρω. Επανέλαβε δε, ότι άποψή της είναι πως «το πιο αποτελεσματικό μέτρο για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι η λιγότερη χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων».

Τα υπέρ και κατά

Στα βήματα της υπόλοιπης ΕΕ φαίνεται πως θα κινηθούμε επιτέλους από τον Σεπτέμβριο καθώς αναμένεται να δωθεί το «πράσινο» φως από την κυβέρνηση για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Τα οφέλη για τους καταναλωτές θα είναι τεράστια καθώς θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος που έχει πολύ μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, οι εισαγωγείς και έμποροι θα δουν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν ακόμη και αν στην αρχή το ποσοστό είναι μικρό ενώ παράλληλα θα τονωθούν και στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας. Ομως υπάρχουν και κάποια σοβαρά ζητήματα που πρέπει να επιλύσει άμεσα η κυβέρνηση τα οποία αφορούν στη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα οχήματα αλλά και στο λαθρεμπόριο από το οποίο χάνει το κράτος περίπου 6 δισ. ευρώ ετησίως!

Οσον αφορά στους ρύπους των πετρελαιοκινητήρων αλλά και στην εκπομπή μικροσωματιδίων αυτά έχουν καταρριφθεί εδώ και καιρό καθώς οι ρύποι των κινητήρων diesel είναι πολύ πιο χαμηλοί από εκείνη των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων ενώ όσον αφορά στην εκπομπή μικροσωματιδίων τα ειδικά φίλτρα συγκράτησης που έχουν τοποθετήσει στα μοντέλα τους όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταρρίπτουν κάθε επιχείρημα υπερβολικής εκπομπής τους...

Κανένας κίνδυνος

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών δεν συντρέχει κανένας απολύτως λόγος απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης καθώς τα καύσιμα που παράγονται πλέον βάσει των νέων προδιαγραφών που έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση δεν ενέχουν κανένα περιβαλλοντικό κίνδυνο αντιθέτως καθιστούν την πετρελαιοκίνηση πολύ πιο καθαρή από την βενζινοκίνηση.
Η μεγάλη πρόκληση για το κράτος θα είναι η πάταξη της νοθείας και του λαθρεμπορίου ώστε η ενδεχόμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης να μην δημιουργήσει προβλήματα ούτε περιβαλλοντικά αλλά ούτε στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας.

«Πράσινοι» κινητήρες ντίζελ

53% Των νεοεισερχόμενων ΙΧ στην ΕΕ είναι πετρελαιοκίνητα ενώ στην Ελλάδα μόλις 3,5%.0,005 γρ./χλμ. Είναι οι εκπομπές σωματιδίων από τα σύγχρονα επιβατηγά οχήματα με κινητήρες πετρελαίου οι οποίες είναι σχεδόν μηδενικές σε σχέση με τα παλαιότερα (0,118 γρ./χλμ.).
25-30% Μείωση της κατανάλωσης και άρα το όφελος οικονομικό για τον καταναλωτή από την πετρελαιοκίνηση.

60% Των εκπομπών σωματιδίων οφείλεται στις οδικές μεταφορές και ειδικά στα παλιά βαρέα οχήματα.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 30/07/2010)