Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σίγουρα θα αποτελέσει δέλεαρ για πολλούς καταναλωτές εξαιτίας του χαμηλού κόστους χρήσης αλλά και της υψηλής αξίας μεταπώλησης που έχουν τα εν λόγω μοντέλα με κινητήρες diesel. Από την άλλη μεριά η κυβέρνηση πρέπει να βρει τη λύση όσον αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων από το οποίο υπάρχει απώλεια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ καθώς δεν είναι και λίγοι εκείνοι που κινούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους με πετρέλαιο θέρμανσης αντί για κίνησης εξαιτίας της πολύ μεγάλης διαφοράς τιμής

Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σίγουρα θα αποτελέσει δέλεαρ για πολλούς καταναλωτές εξαιτίας του χαμηλού κόστους χρήσης αλλά και της υψηλής αξίας μεταπώλησης που έχουν τα εν λόγω μοντέλα με κινητήρες diesel. Από την άλλη μεριά η κυβέρνηση πρέπει να βρει τη λύση όσον αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων από το οποίο υπάρχει απώλεια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ καθώς δεν είναι και λίγοι εκείνοι που κινούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους με πετρέλαιο θέρμανσης αντί για κίνησης εξαιτίας της πολύ μεγάλης διαφοράς τιμής.

Τι ισχύει 
Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορεύεται η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην πρωτεύουσα και την συμπρωτεύουσα από τους πολίτες της, ενώ την ίδια στιγμή αλλοδαποί μόνιμοι κάτοικοι ή τουρίστες, κυκλοφορούν ανενόχλητοι τα παλιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους.

Αλλωστε η εισαγωγή του πρώτου υβριδικού πετρελαιοκίνητου μοντέλου έως τα τέλη του έτους (Peugeot RCZ Hybrid4) ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα, καθώς οι ρύποι του συγκεκριμένου μοντέλου είναι μόλις 95 γρ. Co2 / χλμ.

Euro 5
Ενας από τους βασικότερους παράγοντες που ωθούν να απελευθερωθεί η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη αφορά το γεγονός πως στην οδηγία εκπομπών ρύπων Euro 5 υπάρχει σαφής προσδιορισμός από την ΕΕ βάσει του οποίου οι ρύποι είναι κοινοί (πολύ χαμηλοί) για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Πρακτικώς το παραπάνω σημαίνει πως οι πετρελαιοκινητήρες και οι βενζινοκινητήρες ρυπαίνουν το ίδιο και μάλιστα οι κινητήρες πετρελαίου τελευταίας γενιάς είναι πολύ πιο «καθαροί» από τους αντίστοιχους βενζίνης.

Παράλληλα τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων είναι κοινά για τους δύο τύπους κινητήρων και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 γρ. ανά χλμ. Με λίγα λόγια, αν εξακολουθήσει να απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 θα πρέπει να απαγορευτεί και η κυκλοφορία των αντίστοιχων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων!

Πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα επιλέγουν οι πολίτες της υπόλοιπης ΕΕ, απολαμβάνοντας τα σημαντικά οφέλη που προσδίδουν, και σύμφωνα με την Επίτροπο, Connie Hedegaard, τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου κατέχουν το 51% των συνολικών ταξινομήσεων. Πρώτο στα οχήματα diesel είναι το Βέλγιο με 79%, δεύτερη η Γαλλία με 77%, τρίτη η Πορτογαλία με 69% ενώ αντίστοιχα στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ελλάδα με ποσοστό μόλις 4%!

Προσοχή στην υγραεριοκίνηση

Πληθαίνουν συνεχώς τα περιστατικά των αυτοκινήτων που μεταβαίνουν στις επίσημες αντιπροσωπείες με πολύ σοβαρές βλάβες στους κινητήρες τους οι οποίες προήλθαν από την «κακή» και πρόχειρη τοποθέτηση του «κιτ» της υγραεριοκίνησης. Ειδικότερα όπως αναφέρει διευθυντής συνεργείου κάθετης μονάδας στην «Η»: «Δεν υπάρχει πλέον ημέρα που να μην μας φέρουν με την οδική βοήθεια κάποιο μοντέλο στο οποίο έχει τοποθετηθεί σύστημα υγραεριοκίνησης και έχει παρουσιάσει σημαντική βλάβη. Ειδικότερα αρκετά μοντέλα καταφθάνουν με ¨κολλημένους¨κινητήρες ενώ σε κάποια άλλα οι τεχνικοί που που έχουν τοποθετήσει το σύστημα της υγραεριοκίνησης έχουν κόψει την κεντρική καλωδίωση του αυτοκινήτου έχουν κάνει κάποιες τροποποιήσεις και την έχουν επανασυνδέσει με μονωτική ταινία γεγονός που είναι απίστευτα επικίνδυνο για τον κάτοχο του αυτοκινήτου.»

Ρύποι
Τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων είναι κοινά για τους δύο τύπους κινητήρων (συμβατικούς και ντίζελ) και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 γραμμ. ανά χλμ.

Αν εξακολουθήσει να απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 θα πρέπει να απαγορευτεί και η κυκλοφορία των αντίστοιχων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Επίτροπο, Connie Hedegaard, τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου κατέχουν το 51% των συνολικών ταξινομήσεων

Είπαν

Τάσος Αραμπατζής, διευθυντής πωλήσεων της Opel
Επιφυλάξεις

Ο διευθυντής πωλήσεων της Opel, GM Hellas κ. Τάσος Αραμπατζής είναι κάπως επιφυλακτικός με την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και αναφέρει στην «Η»: «Ακόμη και τυχόν άρση της απαγόρευσης δεν θα επιφέρει ανάσα στην αγορά καθώς πέραν από τις αμφιβολίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τα εμπορικά κίνητρα και οφέλη για τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου δεν είναι καταφανή. Ο αγοραστής θα πρέπει να αντιληφθεί ένα ξεκάθαρο οικονομικό όφελος, ξεκινώντας από τη «διαφορά στην αντλία» . Θεωρώ ότι στη χώρα μας το θέμα: α) Μάλλον θα πρέπει να ενσωματωθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο που αφορά στη χρήση του αυτοκινήτου, τη φορολόγησή του, την περιβαλλοντική πολιτική και β) σε κάθε περίπτωση θα αφορά κυρίως σε ειδικές κατηγορίες χρηστών αυτοκινήτων, που σημαίνει ότι η διείσδυσή των πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων ως επί του συνόλου των πωλήσεων δύσκολα θα ξεπεράσει το μονοψήφιο ποσοστό.»

Εμποροι
Θετικό το μέτρο

Ο γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος, αναφέρει στην «Η»: «Το τελευταίο διάστημα ο ΣΕΑΑ έχει εντείνει τις προσπάθειές του για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, τόσο γιατί οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες EURO5 έχουν σχεδόν μηδενικούς σωματιδιακούς ρύπους, όσο και γιατί το ζήτημα της αυξημένης οικονομίας που παρέχει η πετρελαιοκίνηση είναι πιο επίκαιρο από ποτέ».

Εισαγωγείς
Μαζί με απόσυρση

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) τάσσεται υπέρ του μέτρου και το μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Ευρ.Κωνσταντινίδης αναφέρει στην «Η»: «Είμαστε υπέρ της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου, επειδή υπάρχει μεγάλη εξέλιξη στους κινητήρες diesel, οι οποίοι ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες. Παράλληλα εναρμονιζό­μαστε με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.Νομίζουμε πως η άρση της απαγόρευσης είναι εφικτό να συνδυαστεί με το μέτρο της απόσυρσης χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, να ανανεωθεί ο πολύ παλιός στόλος οχημάτων της Ελλάδας και παράλληλα να τονωθούν ουσιαστικά οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων».

Τα προτιμούν οι Ευρωπαίοι
Η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορεύεται η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην πρωτεύουσα και την συμπρωτεύουσα από τους πολίτες της

51% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ε.Ε. αφορά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Βέλγιο
79% 
 των συνολικών ταξινομήσεων στο Βέλγιο αφορά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Κατατάσσεται πρώτο στη σχετική κατηγορία.

Γαλλία - Πορτογαλία
77% - 69%
των ταξινομήσεων σε Γαλλία και Πορτογαλία αντίστοιχα αφορούν Ι.Χ. με κινητήρες πετρελαιοκίνησης.

Ελλάδα
4 % στην τελευταία θέση στη χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έρχεται η Ελλάδα.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 28/07/2010)