Επιτυχής χαρακτηρίζεται, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, η επιχείρηση της ΒΡ για τον τερματισμό της διαρροής πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού σε ανακοίνωση της. Ήδη, ωστόσο, η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία είχε αποτέλεσμα 4,9 εκατ. βαρέλια, ή 780 εκατ. λίτρα αργού να έχουν χυθεί από τη γεώτρηση στον Κόλπο του Μεξικού (ενδεικτικά, στο ατύχημα του Εxxon Valdez, το 1989, στην Αλάσκα , χύθηκαν στη θάλασσα 42 εκατ. λίτρα)
Επιτυχής χαρακτηρίζεται, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, η επιχείρηση της ΒΡ για τον τερματισμό της διαρροής πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού σε ανακοίνωση της.

Ήδη, ωστόσο, η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία είχε αποτέλεσμα 4,9 εκατ. βαρέλια, ή 780 εκατ. λίτρα αργού να έχουν χυθεί από τη γεώτρηση στον Κόλπο του Μεξικού (ενδεικτικά, στο ατύχημα του Εxxon Valdez, το 1989, στην Αλάσκα , χύθηκαν στη θάλασσα 42 εκατ. λίτρα). Εξ αυτών μόλις 800.000 βαρέλια (127 εκατ. λίτρα) έχουν συλλεγεί, σύμφωνα με τις αμερικανικές Αρχές.

Η ΒΡ ανακοίνωσε ότι η επιχείρηση «στατική παύση» (static kill) που πραγματοποιήθηκε χθες με στόχο να σταματήσει η διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η «στατική παύση» περιλαμβάνει έγχυση υγρών και στερεών υλικών στην πετρελαιοπηγή, ώστε να «βουλώσει» η οπή, πριν από το οριστικό σφράγισμά της με τεράστιες ποσότητες από σκυρόδεμα.

Η ΒΡ αντιμετωπίζει πλέον ένα ομοσπονδιακό πρόστιμο που αντιστοιχεί σε 1.100 δολάρια το βαρέλι, αν αποδειχθεί πως επρόκειτο για καθαρά «τεχνικό» ατύχημα, ή σε 4.300 δολάρια το βαρέλι, αν διαπιστωθεί ότι η διαρροή ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους.

Η ΒΡ θα υποχρεωθεί να πληρώσει στο αμερικανικό κράτος είτε 4,5 δισ. δολάρια είτε 17,6 δισ. δολάρια. Και αυτό, χωρίς να υπολογίζουμε την σωρεία αγωγών που έχει ήδη ξεκινήσει, με ενάγοντες συγγενείς θυμάτων και επιχειρηματίες της περιοχής που υπέστησαν τεράστιες ζημιές.

Να σημειωθεί ότι η σύμβουλος του Λευκού Οίκου για θέματα ενέργειας Κάρολ Μπράουνερ προκάλεσε χθες την οργή εκατομμυρίων Αμερικανών, υποστηρίζοντας σε τηλεοπτική εκπομπή ότι περίπου το 75% του διαχυθέντος πετρελαίου «έχει συλλεγεί, καταστραφεί, καεί ή διασπαστεί από φυσικές δυνάμεις», εκτίμηση με την οποία διαφωνεί η συντριπτική πλειονότητα των ειδικών.