Το σαββατοκύριακο που πέρασε η ρωσική εταιρεία αγωγών Transneft ξεκίνησε δοκιμές στο νέο πετρελαιαγωγό ο οποίος θα μεταφέρει αργό από τη Σιβηρία προς την Κίνα από το νέο έτος. Ο αγωγός έχει μήκος 84 χμ και εκτείνεται από τη ρωσική πόλη Σκοβοροντίνο μέχρι τα κινεζικά σύνορα, ενώ δημιουργήθηκε στα πλαίσια διμερούς συμφωνίας η οποία προβλέπει τον δανεισμό των ρωσικών εταιρειών από το Πεκίνο με αντάλλαγμα την προμήθεια πετρελαίου, το οποίο η Κίνα χρειάζεται για να συντηρήσει την ραγδαία ανάπτυξή της.

Το σαββατοκύριακο που πέρασε η ρωσική εταιρεία αγωγών Transneft ξεκίνησε δοκιμές στο νέο πετρελαιαγωγό ο οποίος θα μεταφέρει αργό από τη Σιβηρία προς την Κίνα από το νέο έτος. Ο αγωγός έχει μήκος 84 χμ και εκτείνεται από τη ρωσική πόλη Σκοβοροντίνο μέχρι τα κινεζικά σύνορα, ενώ δημιουργήθηκε στα πλαίσια διμερούς συμφωνίας η οποία προβλέπει τον δανεισμό των ρωσικών εταιρειών από το Πεκίνο με αντάλλαγμα την προμήθεια πετρελαίου, το οποίο η Κίνα χρειάζεται για να συντηρήσει την ραγδαία ανάπτυξή της. 

Οι διαπραγματεύσεις που οδήγησαν στη συμφωνία αυτή δεν ήταν εύκολες και χρειάστηκαν 10 χρόνια μέχρι να οριστικοποιηθεί. Οι ρωσικές Rosneft και Transneft θα δεχθούν μακροπρόθεσμα δάνεια συνολικού ύψους 25 δις δολαρίων και θα μεταφέρουν στην Κίνα 15 εκατ. τόνους αργού ετησίως για 20 χρόνια, ξεκινώντας από τις αρχές του 2011. Η δυνατότητα μεταφοράς του νέου αγωγού αγγίζει τα 300.000 βαρέλια ανά ημέρα και όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Transneft, οι δοκιμές θα διεξαχθούν αυτό το σαββατοκύριακο και στη συνέχεια θα χρειαστούν 3-4 ημέρες για να γεμίσει ο αγωγός. Στην κινεζική πλευρά, η κρατική CNPC κατασκευάζει το δεύτερο σκέλος του αγωγού, μήκους 1.000χμ, το οποίο θα μεταφέρει το πετρέλαιο στα διϋλιστήρια της Ντακίνγκ στα βορειοανατολικά της χώρας.

Με την υλοποίηση αυτού του σχεδίου η Μόσχα συσφίγγει τις σχέσεις της με το Πεκίνο και μάλιστα με μια στρατηγική συμφωνία μεγάλης χρονικής διάρκειας. Η Κίνα με τη σειρά της προσθέτει ακόμη έναν κρίκο στην ενεργειακή αλυσίδα που έχει δομήσει στην Κεντρική Ασία, αφού ήδη έχει κατασκευάσει ή σχεδιάζει αγωγούς προς χώρες όπως το Τουρκμενιστάν και το Καζακστάν.