Γιώργος Ρούσσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Revoil: «Σε Ναυτιλία και ΑΠΕ Επεκτείνει τις Δραστηριότητές του ο Όμιλος»

Γιώργος Ρούσσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Revoil: «Σε Ναυτιλία και ΑΠΕ Επεκτείνει τις Δραστηριότητές του ο Όμιλος»
στην Αθηνά Καλαϊτζόγλου
Δευ, 13 Σεπτεμβρίου 2010 - 18:35
Σε μια νέα δραστηριότητα, αυτή της ποντοπόρου ναυτιλίας, εισέρχεται ο όμιλος της Revoil, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει ακόμη κι αυτή της μητρικής εταιρίας. Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου διανοίγεται στον τομέα της ενέργειας, ξεκινώντας άμεσα την κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου, στην Καβάλα, ενώ είναι σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά ενός ακόμη στην Πελοπόννησο. Στα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνονται, επιπλέον, η επέκταση του στην εμπορία υγραερίου, σε συνεργασία με εταιρία του κλάδου, ενώ δηλώνει δυναμικά παρόν στο νέο κύκλο εξαγορών και συγχωνεύσεων στον τομέα των πετρελαιοειδών, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς. Για όλα αυτά, καθώς και για την εικόνα και τις προοπτικές της αγοράς πετρελαιοειδών μιλά στο energia ο διευθύνων σύμβουλος της Revoil Γιώργος Ρούσσος
Σε μια νέα δραστηριότητα, αυτή της ποντοπόρου ναυτιλίας, εισέρχεται ο όμιλος της Revoil, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει ακόμη κι αυτή της μητρικής εταιρίας. Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου διανοίγεται στον τομέα της ενέργειας, ξεκινώντας άμεσα την κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου, στην Καβάλα, ενώ είναι σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά ενός ακόμη στην Πελοπόννησο.

Στα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνονται, επιπλέον, η επέκταση του στην εμπορία υγραερίου, σε συνεργασία με εταιρία του κλάδου, ενώ δηλώνει δυναμικά παρόν στο νέο κύκλο εξαγορών και συγχωνεύσεων στον τομέα των πετρελαιοειδών, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς.

Για όλα αυτά, καθώς και για την εικόνα και τις προοπτικές της αγοράς πετρελαιοειδών μιλά στο energia ο διευθύνων σύμβουλος της Revoil Γιώργος Ρούσσος.

Ο ίδιος προβλέπει ότι στο επόμενο 18μηνο θα αναστείλουν τη λειτουργία τους άλλα περίπου 1500 πρατήρια, μειώνοντας τον αριθμό τους σε περί τα 5900 πρατήρια, ενώ οι εταιρίες που θα απομείνουν στο ίδιο διάστημα δεν θα ξεπερνούν τις 8-10. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην κακή κατάσταση της αγοράς και στην πίεση που δέχονται οι εταιρίες, λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης, αλλά και της αυστηρότερης πιστωτικής πολιτικής που εφαρμόζουν τα διυλιστήρια. Με βάση στοιχεία της εταιρίας, το μερίδιο της στην αγορά ήταν το 2009 6,4% και στο πρώτο 5μηνο του έτους αυξήθηκε στο 6,7%. Στο δίκτυο της περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή 460 πρατήρια, που εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 480 στα τέλη του έτους. 

Πώς κινείται η ζήτηση καυσίμων ως τώρα; Υπήρξε κάποια βελτίωση μέσα στο καλοκαίρι λόγω του τουρισμού;

Μέσα στον Αύγουστο πράγματι φαίνεται να υπάρχει μία βελτίωση έναντι του προηγούμενου τριμήνου, δηλαδή, Μάιος-Ιούλιος. Όμως, ο Σεπτέμβριος θα δείξει τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, γιατί τον Αύγουστο μεταφέρθηκαν κάποιοι όγκοι πωλήσεων του Ιουλίου, λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων φορτηγών δημοσίας χρήσης στο ίδιο διάστημα, οπότε αυτό έχει αλλοιώσει λίγο την εικόνα της αγοράς. Για τα αποτελέσματα Ιουλίου-Αυγούστου δεν έχουμε συνολική εικόνα της αγοράς, αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να μιλήσουμε για μας. Εμείς, είμαστε ικανοποιημένοι για την πορεία μας στο 8μηνο του 2010, ενισχύοντας με νέα πρατήρια το δίκτυο μας, τα οποία από την αρχή του έτους φθάνουν τα 40. 

Μπορούμε να προσδιορίσουμε ποσοτικά τη βελτίωση στη ζήτηση;

Όχι, γιατί δεν έχουμε στοιχεία για όλη την αγορά. Τα στοιχεία που έχουμε αφορούν στο μήνα Μάιο, οπότε η ζήτηση στις βενζίνες ήταν μειωμένη κατά 11% και στο πετρέλαιο κίνησης κατά 18,5-19%. Συνολικά η αγορά καυσίμων παρουσίασε μια μείωση κατά 14-15%.

Ποιες θα είναι οι συνέπειες της γενικότερης οικονομικής κρίσης στις εταιρίες του κλάδου φέτος; 

Η ρευστότητα των εταιριών πετρελαιοειδών κατά τα τελευταία δύο χρόνια έχει επηρεασθεί σημαντικά και λόγω της μείωσης της ζήτησης και λόγω της αύξησης της φορολογίας. Όταν οι βενζίνες από το 1 ευρώ το λίτρο πήγαν στο 1,5 ευρώ, λόγω των τριών διαδοχικών αυξήσεων των φόρων, μια εταιρία χρειάζεται αυτόματα περισσότερα κεφάλαια κατά 50%. Κάποιες εταιρίες περνούν πάρα πολύ δύσκολα. Αποτέλεσμα όλων αυτών η ανάγκη και η προσπάθεια των εταιριών για εξεύρεση νέων κεφαλαίων, σε συνδυασμό και με τη σκληρότερη εμπορική πολιτική από την πλευρά των διυλιστηρίων. 

Άρα αναμένεται φέτος πίεση στους τζίρους και την κερδοφορία των εταιριών;

Ούτως ή άλλως τα τελευταία δύο χρόνια είχαν πιεσθεί τα μεγέθη των εταιριών. Μην ξεχνάμε ότι πέρσι τον Ιανουάριο δύο εταιρίες έκλεισαν, η ElPetrol και η SunOil. Άρα, η κρίση δεν είναι ένα φαινόμενο που μας άγγιξε φέτος. Είχε ξεκινήσει πολύ πριν. Όσο περνά ο χρόνος γίνεται μεγαλύτερο το πρόβλημα στον κλάδο.  

Συνεπώς, ενδέχεται να δούμε και άλλες εταιρίες να κλείνουν;

Δυσκολίες δεν περνούν μόνον μικρές ή μεσαίες εταιρίες. Υπάρχουν εταιρίες αυτή τη στιγμή, άσχετα με το μέγεθος τους, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Εταιρίες που δεν είναι νοικοκυρεμένες και δεν έχουν κάνει σωστές προβλέψεις θα αντιμετωπίσουν ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες. Μπορεί να επιβιώσουν μικρές εταιρίες που είναι νοικοκυρεμένες, γιατί είναι πιο ευέλικτες, με πολύ μικρότερα γενικά έξοδα. Δυστυχώς, υπάρχουν μη νοικοκυρεμένες εταιρίες, μεγάλες, μεσαίες και μικρές. Άλλωστε όταν μία BP και μία Shell έφθασαν να πουν ότι δεν μας συμφέρουν οι επενδύσεις στην Ελλάδα καταδεικνύει αυτό το οποίο συζητάμε. 

Στο πλαίσιο της σημερινής κατάστασης βλέπετε να υπάρξει ενδεχόμενο νέου γύρου εξαγορών και συγχωνεύσεων; Και για πότε τον τοποθετείτε; 

Σίγουρα θα υπάρξει ένας νέος κύκλος, το πότε θα ξεκινήσει θα φανεί σύντομα. Θα υπάρξουν και εξαγορές και συγχωνεύσεις, αλλά δυστυχώς θα υπάρξει και κλείσιμο εταιριών. Όταν μια εταιρία κοστίζει άλφα χρήματα και ο ιδιοκτήτης για δικούς του λόγους ζητά 4 άλφα, αντιλαμβάνεστε ότι αυτήν την εταιρία δεν θα την εξαγοράσει κανένας. Κάποιες εταιρίες είναι υπερεκτιμημένες. Όμως, ήδη, οι εξαγορές που προηγήθηκαν έχουν βάλει ένα πλαφόν. Σε ό,τι έχει να κάνει με το χρόνο που ρωτάτε, ήδη, είμαστε στο Σεπτέμβριο, δεν νομίζω ότι θα γίνει κάτι μέσα στο 2010. Το 2011 θα είναι το πιο δύσκολο έτος της επόμενης πενταετίας όχι μόνον για τον κλάδο μας, αλλά για ολόκληρη την ελληνική οικονομία  και ευελπιστούμε ότι από το 2012 να ξεκινήσει έστω μια μικρή ανάκαμψη.

Θεωρείτε ότι η αγορά πετρελαιοειδών χρειάζεται ορθολογικοποίηση, χρειάζεται εξυγίανση;

Καταρχήν, ο μεγάλος αριθμός πρατηρίων είναι δεδομένος. Ήταν 8500 και τους τελευταίους μήνες έκλεισαν περί τα 1100 πρατήρια. Κάθε εβδομάδα κλείνουν πρατήρια. Είναι αλήθεια ότι στη χώρα μας λειτουργούν πάρα πολλά πρατήρια. Υπάρχουν πάρα πολλά μικρά πρατήρια ιδίως εκτός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την οικονομική πίεση που ασκείται στην αγορά, καθώς υπάρχουν, για παράδειγμα, μεταφορικές εταιρίες που δεν μπορούν να πληρώσουν τους προμηθευτές τους, δηλαδή, τα πρατήρια, πιστεύουμε ότι το 20% των υφιστάμενων πρατηρίων θα κλείσει στους επόμενους 18 μήνες. Πιστεύω ότι σε ένα βάθος χρόνου τα πρατήρια που θα λειτουργούν δεν θα ξεπερνούν τις 5000. Να πάμε στη νοθεία και στη λαθρεμπορία. Τα τελευταία χρόνια λόγω των ΚΕΔΑΚ βελτιώθηκε η εικόνα στη νοθεία των καυσίμων. Το λαθρεμπόριο, από την άλλη, είναι ένα ζήτημα το οποίο χρόνια ταλανίζει το ελληνικό κράτος, δυστυχώς, δεν υπάρχει ή δεν υπήρχε η πολιτική βούληση να σταματήσει. Θα μπορούσε μέσα σε ένα βράδυ να δοθεί τέλος. Έχουν γίνει ως τώρα δύο-τρεις ομάδες εργασίας του αρμόδιου υπουργείου με τους εμπλεκόμενους φορείς, τα πορίσματα που υπήρξαν ήταν ίδια είτε για την δεκαετία του ’90, είτε του 2000. Οι προτάσεις υπάρχουν, αλλά δυστυχώς δεν εφαρμόζονται.

Σε ότι αφορά τις υφιστάμενες εταιρίες; 

Σήμερα λειτουργούν 18 εταιρίες στον κλάδο, που θεωρούνται πολλές για τη δική μας αγορά. Αρκετές από αυτές δεν έχουν λόγο ύπαρξης, από την άποψη των προσφερομένων υπηρεσιών. Πιστεύω ότι λόγω της κατάστασης, το νούμερο αυτό θα μειωθεί σε μονοψήφιο αριθμό, ενδεχομένως πολύ κοντά σε διψήφιο. Θεωρώ ότι θα απομείνουν τελικά 8 με 10 εταιρίες, στο επόμενο 18μηνο. Συνεπώς, είναι μονόδρομος οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις.

Όταν ο κλάδος λειτουργεί με μικρά περιθώρια κέρδους συγκριτικά με άλλους κλάδους και όταν υφίσταται ζήτημα ρευστότητας, ως αποτέλεσμα της γενικής δυσπραγίας, είναι νομοτελειακό ότι δεν μπορείς να λειτουργήσεις με τον ίδιο αριθμό πρατηρίων και τον ίδιο αριθμό εταιριών, γιατί δεν λειτουργείς σχηματικά με τον ίδιο αριθμό καταναλώσεων. Αυτό εξυπηρετεί και την ορθολογικοποίηση του κλάδου και κει θα μας οδηγήσει η ίδια η αγορά.

Λόγω της υφιστάμενης κατάστασης υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός στον κλάδο;

Ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος από την εποχή που μπήκαμε εμείς, το 1995. Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί σε σημείο εξοντωτικό. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα πρατήρια. Περιπτώσεις πολύ μικρών τοπικών κοινωνιών με 2-3 πρατήρια, που βλέπει ο ένας την τιμή του άλλου και οι τιμές οδηγούνται προς τα πάνω νομίζω ότι είναι ελάχιστες και δεν αξίζει να τις αναφέρουμε. Όμως, ο ανταγωνισμός είναι λυσσαλέος. Απόδειξη γι αυτό είναι και το κλείσιμο των 1100 πρατηρίων. Ανταγωνισμός είναι όταν ένα πρατήριο πουλά σε μία άλφα τιμή και ένα άλλο πρατήριο δίπλα του πουλά ακριβότερα κατά πέντε λεπτά. Νόθευση του ανταγωνισμού είναι το λαθρεμπόριο. Γιατί κάποιος πρατηριούχος που κάνει λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης και το κίνησης και κερδίζει κάποια χρήματα επιδοτεί ουσιαστικά τις τιμές των άλλων καυσίμων και καταλήγει να κλείνει ένα άλλο πρατήριο σε έναν άνισο αγώνα. Μεταξύ εταιριών αθέμιτος ανταγωνισμός δεν μπορώ να φανταστώ ότι μπορεί να υπάρξει. Μια εταιρία καταρχήν δεν μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο. Όταν μια εταιρία προμοτάρει τις υπηρεσίες που διαθέτει και τις προμοτάρει έντιμα δεν υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Εάν όμως προσπαθεί να κοροϊδέψει τον καταναλωτή τότε υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Σίγουρα υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, αλλά είναι μεμονωμένα.

Ανταγωνισμός υπήρξε και στη διεκδίκηση πρατηρίων από την BP και τη Shell μετά την εξαγορά τους; 

Ξαφνικά βγήκαν στην αγορά κάποια πρατήρια από αυτές τις εταιρίες, γιατί είναι σύνηθες σε μια εξαγορά να υπάρχουν κοινά πρατήρια στον ίδιο δρόμο. Σε κάποιους πρατηριούχους αρέσει αυτό και σε κάποιους όχι. Αυτοί λοιπόν που δεν θέλουν κάτι τέτοιο ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις. Αυτό θα συνεχίσει να γίνεται και στον επόμενο ενάμισι χρόνο, μέχρι να κατασταλάξουν τα πράγματα, ενώ λύονται και κάποιες συμβάσεις. Υπάρχει λοιπόν μια κινητικότητα την οποία θα χαρακτήριζα υγιή για τον ανταγωνισμό. 

Τι γίνεται με την πιστωτική πολιτική των διυλιστηρίων; Έχει γίνει πιο αυστηρή λόγω της κρίσης;

Μέχρι πριν από ένα-ενάμισι χρόνο υπήρχε η δυνατότητα στις εταιρίες να πληρώνουν στις 40 και στις 50 ημέρες, καταβάλλοντας όμως κάποια έξοδα καθυστέρησης. Το τελευταίο διάστημα η προθεσμία είναι αυστηρή στις 20 ημέρες. Οι εταιρίες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Το να πάει η αγορά στις 15 ή στις 10 ημέρες απαιτούνται πολύ μεγάλα κεφάλαια. Αν τα διυλιστήρια αποφασίσουν να πάνε στις 10 ημέρες εκτιμούμε ότι θα υπάρξουν αρκετές εταιρίες, οι οποίες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν και θα κλείσουν. Το 30% των εταιριών δεν μπορεί να πάει στις 10 ημέρες. Κάποιοι άλλοι λένε ότι το ποσοστό αυτό είναι μικρό και μιλούν για το 50% των εταιριών.

Για να το συζητά η αγορά σημαίνει ότι τα διυλιστήρια ήδη σκέφτονται μια τέτοια προοπτική.

Τα διυλιστήρια θα πρέπει να συνυπολογίσουν κατά πόσο συγκυριακά στην οικονομική δυσκολία που περνά η αγορά κάτι τέτοιο θα ήταν φρόνιμο. Εμείς σαν Revoil λέμε μακάρι αύριο το πρωί να πάνε στις 10 ημέρες, γιατί έχουμε την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούμε. Άλλωστε πηγαίνοντας στις 10 ημέρες θα δοθούν κάποια οικονομικά κίνητρα, άρα θα κερδίσεις κάτι. Αλλά δεν μπορούμε να πούμε, να πάνε τα διυλιστήρια στις 10 ημέρες και να κλείσουν οι μισές εταιρίες. Αυτό δεν είναι σωστό. 

Θα έμοιαζε και με βίαιη εξυγίανση;

Ακριβώς. Εάν λοιπόν σκέφτονται σοβαρά κάτι τέτοιο τα διυλιστήρια νομίζω ότι θα πρέπει παράλληλα να υιοθετήσουν και κάποια μέτρα, όπως, για παράδειγμα, κάθε δύο μήνες να μειώνεται μία ημέρα πίστωσης, ώστε σε 10 μήνες να έχουν μειωθεί πέντε ημέρες.

Επίκαιρο είναι το θέμα της εξίσωσης του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Αν το δούμε στενά σαν εταιρία και σαν κλάδος δεν μπορούμε να είμαστε θετικοί, γιατί θα υπάρξει μια μείωση της συνολικής κατανάλωσης γύρω στο 20%. Σίγουρα αν συμβεί κάποια πρατήρια θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα, γιατί ιδίως στην επαρχία τα περισσότερα βασίζονται στη θέρμανση. Αν τους κόψεις το 60 ή το 70% του τζίρου τους αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα τους. Και είναι αρκετά τα πρατήρια αυτά. Αν το δούμε όμως κοινωνικά και οικονομικά ένα τέτοιο μέτρο θα σταματήσει μέσα σε ένα βράδυ το ένα από τα δύο πλοκάμια της λαθρεμπορίας.

Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να επιδοτηθούν οι πραγματικά ασθενέστερες τάξεις. Καλό είναι λοιπόν να κλείσει αυτή η πληγή. Κάποιος που έχει ένα ετήσιο εισόδημα 40 ή 50.000 μπορεί να καλύψει τη διαφορά των 1000 ή 1500 ευρώ το χρόνο. Άλλωστε κόσμος χάνει τις δουλειές του, έχει υποστεί μείωση μισθών, οι περισσότεροι δεν έχουν πάρει αυξήσεις, άρα όλοι πρέπει να «ματώσουμε», να συνεισφέρουμε στη μεγάλη προσπάθεια που κάνει ο λαός μας. Σαν εταιρία, λοιπόν, είμαστε υπέρ της εξίσωσης των φόρων, αλλά με επιδότηση των οικονομικά ασθενέστερων.

Ανακοινώσατε πολύ πρόσφατα την είσοδο σας στην ποντοπόρο ναυτιλία. Πώς αποφασίσατε την κίνηση αυτή και τι σχέδια έχετε;

Τα τελευταία χρόνια θέλαμε να δημιουργήσουμε νέες δραστηριότητες. Πριν από τρία χρόνια σκεφθήκαμε τον κατασκευαστικό κλάδο αλλά δυστυχώς μας πρόλαβε η κρίση. Το θέμα της ναυτιλίας υπήρχε για αρκετά χρόνια στο μυαλό μας. Άλλωστε ο πρόεδρος της εταιρίας, ο Ευάγγελος Ρούσσος, έχει μια τεράστια εμπειρία. Είδαμε ότι η τεράστια άνοδος στην αξία και στους ναύλους των πλοίων δεν μπορεί να έχει συνέχεια. Από το 2006 και με αποκορύφωμα το 2008 ήταν απαγορευτικό να μπεις σε αυτόν τον τομέα. Τώρα θεωρούμε ότι έχουν διαμορφωθεί οι κατάλληλες συνθήκες και η αγορά είναι σε τέτοια επίπεδα, οπότε είναι έξυπνο να μπεις. Έτσι, πραγματοποιήσαμε αυτό το επιχειρηματικό βήμα. Η εταιρία αποκτά ένα δεύτερο μεγάλο τομέα δραστηριότητας, διαφορετικό από την εγχώρια εμπορία πετρελαιοειδών. Έναν τομέα συνδεδεμένο άρρηκτα με το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι, απαλλασσόμενο τοπικών οικονομικών συνθηκών. Ο στόχος είναι στο επόμενο εξάμηνο να προβούμε στην αγορά και δεύτερου πλοίου. Όμως, πάντα κοιτάμε την αγορά, συνεκτιμούμε περιβάλλον και κινδύνους και θέλουμε οι κινήσεις μας να είναι όσο γίνεται πιο στέρεες γιατί τα λάθη δεν συγχωρούνται. 

Η είσοδος σε αυτόν τον τομέα θα σημάνει ενδεχομένως και μια αναδιάταξη στις δραστηριότητες της Revoil;

Όχι, αντιθέτως. Η Revoil θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και εξετάζει και άλλες δραστηριότητες, όπως, για παράδειγμα, στον τομέα της ενέργειας. Ξεκινά στις επόμενες δέκα ημέρες η κατασκευή του πρώτου φωτοβολταϊκού πάρκου, στην Καβάλα σε ιδιόκτητο οικόπεδο, ισχύος 100 KW. Αυτή η δραστηριότητα είναι ενταγμένη στη Revoil. Εξετάζουμε και είμαστε σε συζητήσεις για την εξαγορά ενός άλλου φωτοβολταϊκού πάρκου 399 KW στην Πελοπόννησο, δραστηριότητα που θα περάσει σε θυγατρική. Εξετάζουμε επίσης και την αγορά του υγραερίου. Με την αύξηση της τιμής των καυσίμων το υγραέριο γίνεται πάρα πολύ ελκυστικό καύσιμο. Μην ξεχνάμε ότι είναι και ένα καθαρό καύσιμο, φιλικό προς το περιβάλλον. Ακούμε εδώ και λίγες εβδομάδες ότι αρκετά αυτοκίνητα μετατρέπονται και για υγραεριοκίνηση. Έτσι, θα υπάρξει μια μετατόπιση όγκων, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα είναι μεγάλη, θα είναι σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις τόση ώστε να αξίζει τον κόπο να επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα.

Αυτό σημαίνει νέες υποδομές σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης;

Αυτό είναι ένα θέμα που εξετάζουμε. Μπορεί να υπάρξει μια συνεργασία με κάποια εταιρία υγραερίου. Στο επόμενο διάστημα πάντως κάποια πρατήρια μας θα έχουν και μία αντλία που θα πουλά υγραέριο. Δεν θα είναι μεγάλος ο αριθμός. Έτσι κι αλλιώς, όλα τα πρατήρια υγραερίου αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι λιγότερα από 50. Η πίττα είναι πολύ μικρή. Έχει όμως προοπτικές διεύρυνσης και καλύτερα περιθώρια κέρδους συγκριτικά με τα καύσιμα.

Πόσα πρατήρια περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή το δίκτυο σας και σε τι αριθμό θα φθάσει ως το τέλος του έτους;

Στις 31 Αυγούστου τα εφοδιαζόμενα πρατήρια ήταν 460. Σίγουρα ο αριθμός αυτός θα διευρυνθεί ως τα τέλη του έτους, εκτιμούμε ότι θα φθάσει στα 480 πρατήρια.

Εγκαταστάσεις αποθήκευσης διαθέτετε στη Χίο και τη Νέα Καρβάλη Καβάλας. Με την Κρήτη, που είναι ιδιαίτερα ελκυστική αγορά, τι κάνετε;

Έχουμε αποκτήσει τα πρώτα τρία πρατήρια στην Κρήτη και νοικιάζουμε χώρους αποθήκευσης από την ΕΚΟ, μέσω του δικαιώματος throughput.

Ανάπτυξη μέσω εξαγορών σχεδιάζετε;

Λόγω της υγιούς χρηματοοικονομικής θέσης που έχουμε, σε συνδυασμό με την ισχυρή μας ρευστότητα, είμαστε από την πλευρά των «ισχυρών» του κλάδου. Άρα όταν είσαι σε αυτή τη θέση έχεις δύο δυνατότητες. Ή θα περιμένεις να ωριμάσει η αγορά για να πρωταγωνιστήσεις, ή θα περιμένεις η αγορά να σε οδηγήσει και να έρθει η δυνητική εξαγορά ή συγχώνευση.

Σε αυτή τη φάση περιμένουμε τα κελεύσματα της αγοράς. Δεν βιαζόμαστε. Το είχαμε πει και στη συνέντευξη Τύπου που δώσαμε πέρυσι. Μέσα σε ένα χρόνο δεν συνέβη τίποτε, άρα επαληθευθήκαμε. Όλοι οι παίκτες της αγοράς τηρούν στάση αναμονής. Η Revoil παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική ανάπτυξης και διεύρυνσης και δηλώνει παρούσα στις όποιες εξελίξεις σημάνουν στον κλάδο. Μάλιστα, η νέα δραστηριότητα μας όχι μόνον δεν θα ανακόψει τη δραστηριότητα της Revoil, αντίθετα, θα την ενισχύσει.

Τι επενδύσεις κάνατε από τις αρχές του έτους; 

Οι επενδύσεις σε πρατήρια έχουν ξεπεράσει μέχρι στιγμής τα 2,53 εκατ. ευρώ. Στο κονδύλι αυτό συμπεριλαμβάνεται και το μεγάλο πρόγραμμα του rebranding. Ξεκίνησε από τις αρχές του έτους, ως σήμερα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 89% και είναι θέμα ημερών να έχουμε τη νέα εταιρική εικόνα στο 100% των πρατηρίων μας σε όλη την επικράτεια.

Ποια είναι η φιλοσοφία της Revoil στη νέα εποχή που δημιουργεί; Το δικό σας όραμα ποιο είναι;

Η Revoil από την αρχή της ίδρυσης της ακολουθεί πιστά το όραμα όλων όσων εργάζονται σε αυτήν, που είναι, να την καταστήσουν κυρίαρχη με ευαισθησία  και πάντα με σεβασμό προς τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Η φιλοσοφία μας απεικονίζεται στο νέο σήμα μας. Σύγχρονη, γρήγορη, δυναμική, αναπτυσσόμενη. Το όραμα των ανθρώπων της εταιρίας είναι να φθάσει να συγκαταλέγεται μέσα στους τρεις μεγαλύτερους ομίλους του κλάδου σε ένα χρονικό ορίζοντα 5ετίας, 6ετίας.



Διαβάστε ακόμα