Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να προχωρεί στην εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ίσως και εντός του 2010, σε μία εξέλιξη που θα επιβαρύνει όσους καταναλωτές δεν εξαιρεθούν για εισοδηματικούς λόγους με περίπου 60 λεπτά ανά λίτρο. Ωστόσο, στους συναρμόδιους υπουργούς έχουν υποβληθεί προτάσεις από ξένες και ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρείες τυποποίησης που προτείνουν λύσεις εφαρμοσμένες με μεγάλη επιτυχία διεθνώς, μηδενικού κόστους για το Δημόσιο και με επιβάρυνση από 2 έως 5 λεπτά ανά λίτρο για τους καταναλωτές
Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να προχωρεί στην εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ίσως και εντός του 2010, σε μία εξέλιξη που θα επιβαρύνει όσους καταναλωτές δεν εξαιρεθούν για εισοδηματικούς λόγους με περίπου 60 λεπτά ανά λίτρο.

Ωστόσο, στους συναρμόδιους υπουργούς έχουν υποβληθεί προτάσεις από ξένες και ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρείες τυποποίησης που προτείνουν λύσεις εφαρμοσμένες με μεγάλη επιτυχία διεθνώς, μηδενικού κόστους για το Δημόσιο και με επιβάρυνση από 2 έως 5 λεπτά ανά λίτρο για τους καταναλωτές.  

Προτάσεις για την εφαρμογή μεθόδων ιδιαίτερα επιτυχημένων σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές του εξωτερικού έχει – κυριολεκτικά – στα συρτάρια της η κυβέρνηση για το πετρέλαιο θέρμανσης, την ώρα που ετοιμάζεται να προχωρήσει στην εξίσωση των φόρων προς το κίνησης, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η λαθρεμπορία και η εκτεταμένη φοροδιαφυγή.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το energiagr., στους συναρμόδιους υπουργούς έχουν υποβληθεί προτάσεις από τουλάχιστον δύο διεθνείς εταιρείες τυποποίησης, οι οποίες προέρχονται από την Ελβετία και την Γαλλία και οι οποίες είναι ανταγωνίστριες μεταξύ τους. Και οι δύο προτάσεις κινούνται στην λογική του μαρκαρίσματος – όχι βαψίματος – με διαφορετικό τρόπο κάθε κατηγορίας πετρελαιοειδών, προκειμένου να είναι εύκολη η ανίχνεσή του σε όλα τα στάδια διακίνησης.

Το μαρκάρισμα γίνεται με ειδικές εισαγόμενες ουσίες και η ανίχνευση με επιτόπιους ελέγχους με την χρήση ειδικών συσκευών, οι οποίες δίνουν την ένδειξη για το ποιο ακριβώς προϊόν βρίσκεται στο πρατήριο, στο καράβι, στο αεροσκάφος κλπ ακριβώς την ώρα του ελέγχου και χωρίς να υπεισέρχεται ο ...ανθρώπινος παράγοντας της αποστολής στο Χημείο, του ελέγχου εν μέσω παρεμβάσεων κλπ.

Σύμφωνα με την ίδια πληροφόρηση, οι μέθοδοι αυτές δεν κοστίζουν απολύτως τίποτε στο Δημόσιο, αφού είναι οι εταιρείες εμπορίας που πληρώνουν τις εταιρείες, οι οποίες προσφέρουν το σύνολο του απαιτούμενου εξοπλισμού αλλά και απασχόληση σε περίπου 150 μηχανικούς πετρελαίου σε όλη την χώρα. 

Η διεθνής πρακτική έχει δείξει ότι οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών μετακυλίουν ένα κόστος της τάξης των 2 έως 5 λεπτών ανά λίτρο στους καταναλωτές, δηλαδή ποσά που απέχουν ...παρασάγγας από τα 60 λεπτά που φαίνεται ότι θα βαρύνουν τους καταναλωτές από την εξίσωση των φόρων. 

Με βάση τις προτάσεις, θεωρείται ως εφικτό το μαρκάρισμα περίπου 4 έως 5 εκατ. τόνων πετρελαιοειδών ετησίως κατά την έξοδό τους από τα διυλιστήρια, ενώ με την υπόθεση πως η φοροδιαφυγή από την λαθρεμπορία φτάνει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, το σύστημα “υπόσχεται” να φέρει το συγκεκριμένο ποσό στα ταμεία τυ Δημοσίου το πολύ μέσα σε μία τριετία.

Ανάλογες λύσεις έχουν εφαρμοστεί από τις ΗΠΑ και την Βραζιλία έως πολλές ευρωπαϊκές χώρες, την Ινδία καθώς και κράτη της Αφρικής με εντυπωσιακά αποτελέσματα αφού λ.χ. σε συγκεκριμένες πολιτείες της Αμερικής καταγράφεται βελτίωση άνω του 50% στην αντιμετώπιση φαινομένων λαθρεμπορίας αλλά και στην ποιότητα των χρησιμοποιούμενων καυσίμων, με προφανή οφέλη για το περιβάλλον.

Ωστόσο, οι συγεκκριμένες προτάσεις φαίνεται ότι έχουν ξεχαστεί από τους αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες των υπουργείων και δεν έχουν εξεταστεί καν παρόλο που, όπως πληροφορείται το energiagr., αντιμετωπίζονται θετικά ήδη από πολλές εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών στην ελληνική αγορά.