Αντιδρά η Greenpeace στα σχέδια άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στο λεκανοπέδιο της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πέντε βασικά σημεία που φανερώνουν την αρνητική της περιβαλλοντική επίδραση.

Αντιδρά η Greenpeace στα σχέδια άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στο λεκανοπέδιο της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πέντε βασικά σημεία που φανερώνουν την αρνητική της περιβαλλοντική επίδραση.

        1.  Η πετρελαιοκίνηση, όπως προβλέπεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία Euro 5, εκλύει τρεις                      φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από ότι οι βενζινοκινητήρες.

  1. Η Ελλάδα κατέχει το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό στις υπερβάσεις συγκέντρωσης του όζοντος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για το καλοκαίρι του 2009.
  2. Δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός για τις όποιες παραβάσεις. Την ίδια στιγμή, η Διεύθυνση Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου επισημαίνει πως 4 στα 10 αυτοκίνητα δεν διαθέτουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, κάτι που φανερώνει τις ελλείψεις. Συνεπώς, δεν μπορεί να εγγυηθεί το κράτος για την διατήρηση των πετρελαιοκινητήρων σε καλή κατάσταση.
  3. Το αρχικό κόστος αγοράς και η κατανάλωση καυσίμου αυξάνονται παράλληλα με τα περιβαλλοντικά οφέλη στους πετρελαιοκινητήρες. Η ενσωμάτωση βελτιωτικών τεχνολογιών σε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα είναι πολυέξοδη. Για παράδειγμα, η ενσωμάτωση παγίδων σωματιδίων στοιχίζει 150-800 ευρώ για τα ελαφρά οχήματα και 2.000-10.500 ευρώ για τα βαρέα. Άρα, αμφισβητείται το επιχείρημα του οικονομικού οφέλους.
  4. Η στροφή των Ελλήνων στα φθηνότερα αυτοκίνητα είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Η Πολιτεία οφείλει να θεσπίσει κριτήρια για την αγορά οχημάτων με χαμηλές εκπομπές και κατανάλωση και με βάση το νέο όριο που θεσπίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία (120γρ/χλμ).