Η μεγάλη απεργία στην Γαλλία, η οποία έχει επιφέρει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των 10 από τις 12 διυλιστικές μονάδες στην χώρα, δημιουργεί μία ιδιαίτερα ευνοϊκή συγκυρία για διυλιστήρια από άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και για τους εγχώριους ομίλους. Μάλιστα, ξένοι οίκοι περιλαμβάνουν την Μότορ Όιλ (κυρίως) και τα Ελληνικά Πετρέλαια στους πλέον ευνοούμενους από την έλλειψη προϊόντων διύλισης που παρατηρείται στις αγορές. Εδώ και 16 ημέρες τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα έντονα στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης πετρελαιοειδών στην Γαλλία, στο Fos Lavera, ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν επεκταθεί και στο βόρειο τμήμα της χώρας
Η μεγάλη απεργία στην Γαλλία, η οποία έχει επιφέρει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των 10 από τις 12 διυλιστικές μονάδες στην χώρα, δημιουργεί μία ιδιαίτερα ευνοϊκή συγκυρία για διυλιστήρια από άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και για τους εγχώριους ομίλους. Μάλιστα, ξένοι οίκοι περιλαμβάνουν την Μότορ Όιλ (κυρίως)  και τα Ελληνικά Πετρέλαια στους πλέον ευνοούμενους από την έλλειψη προϊόντων διύλισης που παρατηρείται στις αγορές. 

Εδώ και 16 ημέρες τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα έντονα στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης πετρελαιοειδών στην Γαλλία, στο Fos Lavera, ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν επεκταθεί και στο βόρειο τμήμα της χώρας, με αποτέλεσμα τα 10 από τα 12 γαλλικά διυλιστήρια να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας.  Οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε περιορισμό της διυλιστικής δυναμικότητας κατά 1,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ λογικά αναμένονται περαιτέρω περικοπές. Οι εξελίξεις πλήττουν δραματικά την Petroplus και την Total, οι οποίες έχουν, πλέον, τρεις στις έξι και τέσσερις στις πέντε μονάδες τους κλειστές.  

Οι δύο κολοσσιαίοι όμιλοι δεν θα μπορέσουν, έτσι, να επωφεληθούν του ότι, όπως σημειώνει η Barclays Capital, τα περιθώρια διύλισης έχουν ανακάμψει από τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη, καθώς τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 3 μηνών, δηλαδή στα 2 δολάρια ανά βαρέλι. Και βραχυπρόθεσμα ο οίκος θεωρεί ότι οι εταιρείες που πρόκειται να επωφεληθούν περισσότερο είναι οι Saras, ORL, Neste καθώς και τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Μότορ Όιλ.

Μάλιστα, ο στόχος για την μετοχή της τελευταίας αναβαθμίζεται εντυπωσιακά, κατά 44%, στα 11 ευρώ. Σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και σχετική ανάλυση της Goldman Sachs, η οποία παραθέτει κοντά στα προβλήματα που δημιουργεί η απεργία και τις σημαντικές εισαγωγές από την Ασία και τις ΗΠΑ. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραμέτρων αφήνει πολύ μικρά περιθώρια υγιούς δραστηριοποίησης σε μη καθετοποιημένα διυλιστήρια. Ο οίκος  μάλιστα, περιμένει νέα κλεισίματα μονάδων, ενώ όσοι μείνουν ανοικτοί ευνοούνται και από το ότι αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν προγραμματιστεί αρκετές συντηρήσεις διυλιστηρίων. 

Περισσότερο ευνοημένες σε αυτό το περιβάλλον είναι η Statoil και η Shell, ωστόσο η Goldman Sachs επισημαίνει ότι η Μότορ Όιλ ευνοείται από το γεγονός της ενίσχυσης των περιθωρίων στο αργό από τις αραβικές χώρες. 

Μάλιστα, η σύσταση για την μετοχή της εταιρείας αναβαθμίζεται σε αγορά – και των Ελληνικών Πετρελαίων σε διακράτηση – με την επισήμανση ότι η Μότορ Όιλ έχει υποαποδόσει κατά περισσότερο από 20% φέτος σε σχέση με τον κλάδο. Αν και θεωρείται ότι η κερδοφορία του 2011 θα είναι κατά 7% χαμηλότερη των αρχικών εκτιμήσεων για τα καθετοποιημένα διυλιστήρια και κατά 8% για τα υπόλοιπα, οι αναλυτές θεωρούν ότι με την τιμή του πετρελαίου στα επίπεδα των 80 δολαρίων ανά βαρέλι, οι υγιείς μονάδες μπορούν να διατηρήσουν μερισματικές αποδόσεις της τάξης του 5% με 6% καθώς και ισχυρές ταμειακές ροές.