Τρία αυτοκίνητα Mercedes Benz B-Class, με κινητήρες στοιχείου καυσίμου, θα ταξιδέψουν 30.000 χλμ. κατά μήκος τεσσάρων ηπείρων και 14 χωρών, για να τερματίσουν στη Στουτγάρδη, από όπου ξεκίνησαν την Κυριακή. Η περιπέτεια, με αφορμή τα 125α γενέθλια της εμβληματικής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, θα διαρκέσει 125 ημέρες, που θα περιλαμβάνουν 70 ημέρες οδήγησης

Τρία αυτοκίνητα Mercedes Benz B-Class, με κινητήρες στοιχείου καυσίμου, θα ταξιδέψουν 30.000 χλμ. κατά μήκος τεσσάρων ηπείρων και 14 χωρών, για να τερματίσουν στη Στουτγάρδη, από όπου ξεκίνησαν την Κυριακή. Η περιπέτεια, με αφορμή τα 125α γενέθλια της εμβληματικής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, θα διαρκέσει 125 ημέρες, που θα περιλαμβάνουν 70 ημέρες οδήγησης. Οι οδηγοί κατευθύνονται τώρα προς τη Λισσαβώνα, προτού επιβιβασθούν με τα οχήματά τους σε πλοίο με προορισμό τη βόρεια Αμερική και από εκεί την Αυστραλία.

Με την παγκόσμια αυτή περιοδεία, η Daimler φιλοδοξεί να επιβεβαιώσει την τεχνική ωριμότητα των κινητήρων υδρογόνου και τη βιωσιμότητά τους σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Στόχος της εταιρείας είναι επίσης η προώθηση της κατασκευής δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού σε υδρογόνο σε όλο τον κόσμο.

Η τεχνολογία κινητήρα υδρογόνου, ή στοιχείου καυσίμου όπως λέγεται, μπορεί κάποια ημέρα να κινεί αεροσκάφη, υποστηρίζει η Daimler. Το 1994, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έγινε η πρώτη που παρουσίασε όχημα με κινητήρα στοιχείου καυσίμου, το NECAR-1. Εκτοτε, ο γερμανικός βιομηχανικός κολοσσός εργάσθηκε σκληρά για να ξεπεράσει τα μυριάδες τεχνικά προβλήματα του τεχνολογικού αυτού επιτεύγματος, ώστε αυτό να καταστεί κατάλληλο για μαζική παραγωγή.

Οι κινητήρες υδρογόνου ή στοιχείου καυσίμου παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα μετατρέποντας υδρογόνο και οξυγόνο σε υδρατμούς. Παρότι η διαδικασία αυτή ακούγεται πολύ απλή, είναι στην πραγματικότητα ιδιαίτερα περίπλοκη, καθώς απαιτεί πολλαπλά συστήματα ελέγχου της χημικής αντίδρασης, εξαγωγής του ηλεκτρικού ρεύματος και αποθήκευσης του ενεργειακού φορτίου. Το κύριο πρόβλημα που αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει η σχεδιαστική ομάδα αφορούσε την ενσωμάτωση όλων αυτών των περίπλοκων ηλεκτρονικών συστημάτων στο εσωτερικό του οχήματος.

Ο κινητήρας έπρεπε έτσι να είναι μικρός, αλλά να προσφέρει παρά ταύτα ισχύ ισοδύναμη με εκείνη συμβατικού αυτοκινήτου. Την ίδια ώρα, ο κινητήρας υδρογόνου πρέπει να τροφοδοτεί τα φώτα του οχήματος, τον κλιματισμό της καμπίνας και να εξασφαλίζει γρήγορη επιτάχυνση.

Ξεκινά και σε πολικό ψύχος

Η Daimler εκτιμά ότι έδωσε λύσεις στα παραπάνω προβλήματα με την B-Class. Τα περίπλοκα ηλεκτρικά συστήματα έχουν χωρέσει στο δάπεδο, κάτω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγών, ενώ το όχημα αποδείχθηκε ικανό να ξεκινήσει και σε συνθήκες πολικού ψύχους. Η αυτονομία του είναι της τάξης των 400 χλμ. και η επιτάχυνσή του από μηδέν στα εκατό χιλιόμετρα την ώρα γίνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα.

Η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη επιδιώκει τώρα να δώσει λύση στο πρόβλημα της έλλειψης υποδομών φόρτισης του οχήματος, επιδιώκοντας να προωθήσει την κατασκευή σειράς σταθμών ανεφοδιασμού στις ηπείρους που θα επισκεφθεί το καινοτόμο αυτοκίνητο.

(από την εφημερίδα "Καθημερινή")