Στα 1,70 ευρώ διαμορφώνεται πλέον στην χώρα μας η μέση τιμή της αμόλυβδης, ενώ την τελευταία εβδομάδα διάθεσής του με μειωμένο φόρο, το πετρέλαιο θέρμανσης την ξεκινάει από τα 91 λεπτά ανά λίτρο. Η άνοδος της τιμής του αργού πάνω από τα 113 δολάρια ανά βαρέλι είναι η βασική αιτία, ενώ η πτώση της κατανάλωσης στην αγορά και κατά τη διάρκεια του Μαρτίου ξεπέρασε το 20%, ποσοστό δραματικό για εταιρείες και πρατηριούχους

Στα 1,70 ευρώ διαμορφώνεται πλέον στην χώρα μας η μέση τιμή της αμόλυβδης, ενώ την τελευταία εβδομάδα διάθεσής του με μειωμένο φόρο, το πετρέλαιο θέρμανσης την ξεκινάει από τα 91 λεπτά ανά λίτρο. Η άνοδος της τιμής του αργού πάνω από τα 113 δολάρια ανά βαρέλι είναι η βασική αιτία, ενώ η πτώση της κατανάλωσης στην αγορά και κατά τη διάρκεια του Μαρτίου ξεπέρασε το 20%, ποσοστό δραματικό για εταιρείες και πρατηριούχους.

 

 

Σε πρωτόγνωρα ύψη βρίσκονται στην χώρα μας οι τιμές των καυσίμων, καθώς στην ήδη υπέρογκη φορολογία που έχει επιβληθεί για δημοσιονομικούς λόγους, έρχονται να προστεθούν οι έντονες ανατιμητικές τάσεις που χαρακτηρίζουν τις διεθνείς τιμές.

 

Παρόλο που η ενίσχυση του ευρώ σε επίπεδα κοντά στα 1,45 δολάρια είναι ευνοϊκή για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, εντούτοις η άνοδος του αργού πάνω από τα 113 δολάρια ανά βαρέλι έχει πολύ πιο έντονες επιδράσεις στη διαμόρφωση των τιμών στη λιανική. Η εβδομάδα ξεκινά με μέση τιμή σχεδόν στα 1,70 δολάρια ανά λίτρο για την αμόλυβδη και με 91 λεπτά για το πετρέλαιο θέρμανσης. Οι δε μέγιστες τιμές προσεγγίζουν τα 1,90 και τα 1,04 ευρώ ανά λίτρο αντιστοίχως, ενώ για πρώτη φορά η 100άρα αμόλυβδη πωλείται ακόμη και πάνω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο.

 

Ειδικά, δε, για τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, η περίοδος φέρνει και ένα σημαντικό δίλημμα: να αποθεματοποιήσουν τώρα, έστω και με την τιμή πάνω από τα 90 λεπτά, ενόψει του χειμώνα και της εξίσωσης της φορολογίας προς το πετρέλαιο κίνησης – σημερινές τιμές πάνω από τα 1,50 ευρώ ανά λίτρο - ή να περιμένουν με την ελπίδα ότι το υπουργείο Οικονομικών θα αλλάξει την απόφασή του;

Όλα αυτά, όταν η πτώση στην εγχώρια κατανάλωση καυσίμων συνεχίζει να έχει δραματικές διαστάσεις. Μετά την υποχώρηση κατά περίπου 25% της ζήτησης στη διάρκεια του Φεβρουαρίου, πληροφορίες του energia gr. από την αγορά κάνουν λόγο για διατήρηση ρυθμού πτώσης άνω του 20% και για τον Μάρτιο.

 

Είναι προφανές ότι εταιρείες και πρατηριούχοι προσβλέπουν στην αποθεματοποίηση της περιόδου καθώς και στην κίνηση για τον εορτασμό του Πάσχα, η οποία πάντως αναμένεται να είναι μειωμένη λόγω της κρίσης.