Το ενδεχόμενο της ελεύθερης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο εναρμόνισης της χώρας μας με το καθεστώς που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ενωση όπου επιτρέπονται τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφης, μιλώντας χθες σε Ρ/Σ, τόνισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει καμία απόφαση επί του θέματος όμως το εν λόγω μέτρο θα μελετηθεί στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης υπό την απαραίτητη όμως προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Για το λόγο μάλιστα αυτό θα υπάρξει ειδική μελέτη, για το εάν η νέα τεχνολογία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. ρυπαίνει ή όχι το περιβάλλον, από τα αποτελέσματα της οποίας θα εξαρτηθεί και η οριστική απόφαση της κυβέρνησης. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας μας, δηλαδή εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης, η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών είναι ελεύθερη. Στην περίπτωση φυσικά που το εν λόγω μέτρο υιοθετηθεί, τότε αναμένεται ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στην αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι λίγο πιο ακριβά (από 8%-10%) από τα υπόλοιπα επιβατικά, όμως έχουν χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τα βενζινοκίνητα έως και 30%. Επίσης, η συντήρηση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. γίνεται σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και κοστίζει φθηνότερα, εφόσον όμως τηρούνται οι προδιαγραφές και δεν τροφοδοτηθεί ο κινητήρας με νοθευμένο ντίζελ. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Την ικανοποίηση του για τη δήλωση πρόθεσης της κυβέρνησης να εξετάσει σύντομα την ελεύθερη χρήση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Ελλάδας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Ο ΣΕΑΑ σημειώνει ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που δεν επιτρέπει την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα, παρόλο που οι εξελιγμένοι κινητήρες diesel παρουσιάζουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και μάλιστα σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο σύνολο της Ε.Ε. το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων diesel είναι 43% (2003). Σε χώρες όπως η Γαλλία και το Βέλγιο το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο φτάνοντας το 67%, ενώ στην Αυστρία το ποσοστό ξεπερνά το 71%.