Ανοιχτό αφήνει το ζήτημα της επέκτασης της πετρελαιοκίνησης των Ι.Χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση, θέτοντας όμως σε πρώτη προτεραιότητα την επίδρασή τους στο περιβάλλον. Ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης, απαντώντας σε ερώτηση αν η επέκταση αυτή εξετάζεται, είπε ότι «δεν υπάρχει απόφαση». Μιλώντας στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, διευκρίνισε ότι ναι μεν το ζήτημα παραμένει ανοιχτό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι «γέρνουμε προς το να επιτρέψουμε τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ούτε, βέβαια, σημαίνει ότι θα το απορρίψουμε». «Εκείνο που πρώτα απ’ όλα θα κάνουμε» είπε, «είναι να δούμε τη νέα τεχνολογία των πετρελαιοκίνητων και αν αυτή ρυπαίνει και μολύνει και πόσο. Μόνο αν τα αποτελέσματα της εξέτασης είναι ενθαρρυντικά, θα προχωρήσουμε στην άρση της απαγόρευσης που ισχύει σήμερα». Ο κ. Αλογοσκούφης ανέφερε, ακόμη, ότι δεν είναι απαραίτητο να εξετασθεί το θέμα στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης. Όπως σημείωσε, πρόκειται για αυτόνομο πρόβλημα. Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα ή μη της ρύθμισης, ο υπουργός Οικονομίας είπε ότι στην Ευρώπη τα πετρελαιοκίνητα είναι κατάτι πιο ακριβά μεν, αλλά έχουν κατά πολύ φθηνότερα καύσιμα, και πρόσθεσε πως τα πετρελαιοκίνητα επιτρέπονται σε όλη την Ευρωπαική Ένωση. Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, από την πλευρά τους, επιθυμούν την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, προσβλέποντας σε ακόμη υψηλότερες πωλήσεις και αύξηση των εσόδων τους. Σημειώνεται, πως τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων με πετρελαιοκίνηση είναι τα εξής: § Η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται έως και 30% σε σχέση με την κατανάλωση βενζινοκίνητου ίδιας απόδοσης. § Η συντήρηση, εφόσον τηρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή και δεν τροφοδοτηθεί ο κινητήρας με νοθευμένο ή χαμηλής ποιότητας ντίζελ, γίνεται σε μεγαλύτερα διαστήματα και κοστίζει φθηνότερα. § Η απόδοση είναι υψηλή σε κινητήρες νέας γενιάς. Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η διαμόρφωση υψηλών μεγεθών ροπής στρέψης σε χαμηλή κλίμακα στροφών. § Οι ρύποι στους νέους κινητήρες περιορίζονται αισθητά, εφόσον το ντίζελ είναι υψηλών προδιαγραφών. Τα μειονεκτήματα των κινητήρων ντίζελ είναι: § Η τιμή πώλησης ενός μοντέλου ντίζελ, σε σχέση με την τιμή του ίδιου βενζινοκίνητου μοντέλου, είναι υψηλότερη από 8-10% ανάλογα με το μοντέλο. § Ο θόρυβος και οι κραδασμοί των ντίζελ είναι ενοχλητικοί, αν και τα νέα μοτέρ έχουν βελτιωθεί σημαντικά. § Οι επιδόσεις είναι ασθενέστερες στους κινητήρες ντίζελ χωρίς υπερτροφοδότηση, αλλά τα τελευταίας γενιάς τούρμπο μοτέρ διακρίνονται και σε αυτόν τον τομέα. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. § Η διαφορά στην τιμή πώλησης καλύπτεται μετά τη χρήση 50.000χλμ περίπου. Η διαφορά προέρχεται από τη μειωμένη δαπάνη για καύσιμο.