Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ίσως να μην είναι όσο καθαρά θεωρούνταν μέχρι πρότινος, παρά την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και φίλτρων. Μια νέα ανάλυση υποστηρίζει πως τα οχήματα αυτά εκπέμπουν διαφορετικού είδους ρύπους από τα βενζινοκίνητα, τους οποίους οι αρχές δεν εκτιμούν όπως θα έπρεπε.

Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ίσως να μην είναι όσο καθαρά θεωρούνταν μέχρι πρότινος, παρά την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και φίλτρων. Μια νέα ανάλυση υποστηρίζει πως τα οχήματα αυτά εκπέμπουν διαφορετικού είδους ρύπους από τα βενζινοκίνητα, τους οποίους οι αρχές δεν εκτιμούν όπως θα έπρεπε.

Ενδεικτικό της σημασίας του όλου θέματος είναι ότι σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, η φορολογία μειώνεται ή αυξάνεται ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δίχως να λαμβάνονται υπόψη οι άλλοι ρύποι, όπως ο λεγόμενος «μαύρος άνθρακας».

Ο μαύρος άνθρακας παράγεται από την ατελή καύση των ορυκτών καυσίμων και κατηγορείται ότι δρα ιδιαίτερα επιβαρυντικά στην παγκόσμια θέρμανση. Μεταξύ άλλων, όταν προσγειώνεται στην επιφάνεια της γης, σκουραίνει την απόχρωση του πάγου στις αρκτικές περιοχές, μειώνοντας έτσι την ικανότητά τους να αντανακλούν τις ακτίνες του ηλίου.
Το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ υποστηρίζει πως «ακόμα και με τα φίλτρα, όλα τα πετρελαιοκίνητα έχουν μια επίδραση». Οι επιστήμονες θεωρούν πως «η επίδραση αλλάζει από όχημα σε όχημα, αλλά το θέμα είναι ότι δεν λαμβάνεται υπόψη. Η άποψη ότι τα μικρά ίχνη μαύρου άνθρακα δεν ενισχύουν την παγκόσμια θέρμανση είναι λανθασμένη».

Όσον αφορά τις ποσότητες, η ανάλυση αυτή εκτιμά πως ακόμα και ποσότητες μαύρου άνθρακα που θεωρούνται χαμηλές, αντιστοιχούν σε ένα παραπάνω γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο.