Μετατίθεται για το 2013 η έναρξη κατασκευής του αγωγού Nabucco, ενώ η μεταφορά αερίου θα αρχίσει το 2017, όπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου τη Παρασκευή στην Βιέννη ο διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco, Ράινχαρντ Μίτσνικ. Η μετάθεση της έναρξης κατασκευής του αγωγού που, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΕΕ, θα εφοδιάζει την Ευρώπη με φυσικό αέριο από την Κασπία και την Μέση Ανατολή παρακάμπτοντας την Ρωσία, οφείλεται, όπως δήλωσε ο κ. Μίτσνικ, σε νέες εκτιμήσεις σχετικά με την παράδοση ποσοτήτων από τις πηγές προμήθειας

Μετατίθεται για το 2013 η έναρξη κατασκευής του αγωγού Nabucco, ενώ η μεταφορά αερίου θα αρχίσει το 2017, όπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου τη Παρασκευή στην Βιέννη ο διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco, Ράινχαρντ Μίτσνικ. Η μετάθεση της έναρξης κατασκευής του αγωγού που, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΕΕ, θα εφοδιάζει την Ευρώπη με φυσικό αέριο από την Κασπία και την Μέση Ανατολή παρακάμπτοντας την Ρωσία, οφείλεται, όπως δήλωσε ο κ. Μίτσνικ, σε νέες εκτιμήσεις σχετικά με την παράδοση ποσοτήτων από τις πηγές προμήθειας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ανώτατο στέλεχος της κοινοπραξίας του αγωγού, το κονσόρτσιουμ του αγωγού -- η γερμανική RWE AG, η αυστριακή OMV AG, η ουγγρική MOL Nyrt., η ρουμανική Transgaz SA, η βουλγαρική Bulgargaz EAD και η τουρκική Botas -- υποχρεώθηκαν να λάβουν υπόψη τις νέες εκτιμήσεις όσον αφορά την παράδοση ποσοτήτων από πηγές προμήθειας φυσικού αερίου στην περιοχή της Κασπίας και τη Μέση Ανατολή, εξήγησε ο κ. Μίτσνικ.

Τόνισε, επίσης, ότι το πρόγραμμα κατασκευής του Nabucco εξακολουθεί να καθορίζεται από τις ανάγκες των πελατών του», τόνισε ο διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η κοινοπραξία είχε ανακοινώσει μετάθεση της έναρξης κατασκευής για το 2012 και της λειτουργίας για το 2015. Τότε είχε αποφασιστεί να αποκλειστεί η διακλάδωση προς το Ιράν, λόγω των εντάσεων με αφορμή το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Έτσι, πλέον, η διαδρομή του αγωγού προβλέπει διακλάδωση προς το Ιράκ, αυξάνοντας το μήκος του αγωγού 550 χιλιόμετρα αγωγού, με το συνολικό προϋπολογιζόμενο μήκος του να φτάνει πλέον σε 3.900 χιλιόμετρα.

«Από τη σημερινή σκοπιά, δεν βλέπω άλλες καθυστερήσεις», είπε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο Ράινχαρντ Μίτσνικ. Πρόσθεσε, επίσης, ότι «μένει να διαφανεί» το πότε θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση, η οποία, προηγουμένως, είχε προγραμματιστεί για φέτος.

Από την άλλη χαρακτήρισε «εικασίες» δημοσίευμα της περασμένης Πέμπτης, το οποίο υποστήριζε ότι το κόστος κατασκευής του αγωγού έχει ανέλθει έως και στα 15 δισ. ευρώ. Επισήμως, η κοινοπραξία τοποθετεί το κόστος κατασκευής στα 7,9 δισ. ευρώ και ο κ. Μίτσνικ τόνισε ότι η επέκταση του μήκους του αγωγού κατά 25% λόγω των διακλαδώσεων προς τις πηγές προμήθειας δεν πρόκειται, υποχρεωτικά, να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους κατασκευής του.

Κάλεσε, τέλος, και νέους εταίρους να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, αν υπάρχει «προστιθέμενη αξία», ενώ τόνισε ότι η όποια διαπραγμάτευση θα γίνει μεταξύ των υφιστάμενων εταίρων και του εν δυνάμει καινούργιου. Κατέληξε, λέγοντας, ότι δεν είναι ενήμερος για «συγκεκριμένες συνομιλίες» με την κρατική εταιρία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, τη SOCAR.