Οι πλοιοκτήτες εκείνοι που διέθεταν πλοία LNG κατά την περίοδο που κυριαρχούσε η υπερπροσφορά αερίου, βλέπουν τώρα τις επενδύσεις τους να αποδίδουν, καθώς αναζωπυρώνεται διεθνώς η ζήτηση για LNG, ιδίως στον απόηχο του σεισμού της Ιαπωνίας.

Οι πλοιοκτήτες εκείνοι που διέθεταν πλοία LNG κατά την περίοδο που κυριαρχούσε η υπερπροσφορά αερίου, βλέπουν τώρα τις επενδύσεις τους να αποδίδουν, καθώς αναζωπυρώνεται διεθνώς η ζήτηση για LNG, ιδίως στον απόηχο του σεισμού της Ιαπωνίας.

Ένας λόγος είναι ότι το κλείσιμο των πυρηνικών σταθμών της χώρας αυτής, την οδήγησε στην αναζήτηση άλλων πηγών ενέργειας, με το αέριο να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις. Ο Ντένης Πετρόπουλος της Braemar Shipping Services τονίζει ότι η Ιαπωνία θα εισάγει φέτος 5 εκατ. παραπάνω τόνους LNG, εκτός από τα 60 εκατ. που εισάγει κανονικά.

Στα πλαίσια αυτά, δύο νορβηγικές εταιρείες, οι Awilco LNG και Hoegh LNG, αποφάσισαν να εισέλθουν στο χρηματιστήριο και να συγκεντρώσουν νέα κεφάλαια.

Πρόκειται για μια αντιστροφή της περσινής εικόνας, όταν το καλοκαίρι ο μισός στόλος LNG βρισκόταν σε αδράνεια. Πλέον, σχεδόν όλα τα πλοία είναι ενεργά, όπως σημειώνουν οι FT. Ο διευθύνοντας της Hoegh LNG, Σβάινουνγκ Στολ, τονίζει πως «μέσα σε 20 χρόνια εμπειρίας στο LNG, ποτέ δεν έχω δει την αγορά να αλλάζει τόσο απότομα».

Οι αναλυτές ερμηνεύουν τα γεγονότα αυτά ως σημάδια ωρίμανσης της αγοράς, μετά από δεκαετίες επενδύσεων, οι οποίες δεν απέδιδαν πάντοτε. Σήμερα, οι τιμές εκμίσθωσης των πλοίων κυμαίνονται κοντά στα 30.000 δολάρια ανά ημέρα, γεγονός που προσδίδει ελπίδα στις επιχειρήσεις.